#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ – Θεματική Εβδομάδα – Ελληνικός Πολιτισμός

Η εβδομάδα μας αυτή την φορά έχει ως κύριο άξονα την Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα την παλιά μας Ελλάδα την Αρχαία Ελλάδα!!!

 

 #παίζουμε_ΣΠΙΤΙ

Εκπαιδευτικό Project για Παιδιά & Γονείς

004.Cover - WIDE - WEB

Θεματική Εβδομάδα: “Ελληνικός Πολιτισμός”

 

Δε σε φοβάμαι κι ας μου λες, κρατάω μαχαίρι, 

έχω στα στήθια μου τους στίχους του Σεφέρη

έχω του Γκάτσου την Αμοργό, έχω τον Κάλβο, τον Σολωμό.

Δε σε φοβάμαι.

Δε σε φοβάμαι κι ας μου λες, φύγε Μελίνα, 

έχω έναν ήλιο φυλαχτό απ’ τη Βεργίνα

έχω τον Όλυμπο, τον Υμμητό, το Παλαμίδι, την κύρα της Ρω.

Δε σε φοβάμαι.

Δε σε φοβάμαι, δε σε φοβάμαι, 

με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.

Δε σε φοβάμαι κι ας μου λες, φύγε σου λέω, 

έχω μια θάλασσα αγάπες στο Αιγαίο

έχω στην Κρήτη ένα Θεό, ένα ακρωτήρι κι ένα σταυρό.

Δε σε φοβάμαι.

Δε σε φοβάμαι κι ας μου λες, φύγε απ’ τη μέση, 

έχω ένα δέντρο στην Επίδαυρο φυτέψει, 

έχω μια ορχήστρα κι ένα βωμό, έχω το λόγο μου τον τραγικο.

Δε σε φοβάμαι.

Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος

Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος

Ερμηνεία: Μελίνα Ασλανίδου  

 

Η εβδομάδα μας αυτή την φορά έχει ως κύριο άξονα την Ελλάδα και  πιο συγκεκριμένα την παλιά μας Ελλάδα την Αρχαία Ελλάδα!!! Θα ανακαλύψουμε λοιπόν μαζί τον Κυκλαδικό, τον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό! Ενώ παράλληλα θα κάνουμε ένα μικρό “ταξίδι” στους αρχαιολογικούς χώρους και σε διάφορα μνημεία της χώρας μας! Ανακαλύπτοντας έτσι την ομορφιά , την πρωτοτυπία και την ιδιαιτερότητα που κρύβει η Ελλάδα μας!!!

Αααα…. και μην ξεχνάμε την Δευτέρα έχουμε γιορτή!!!Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου!!!

Δευτέρα 18 Μαΐου 2020: “Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου” 

Εδώ και αρκετά χρόνια (από το 1977) κάθε τέτοια μέρα (18 Μαΐου) είναι αφιερωμένη στα μουσεία όλου του κόσμου, και για το λόγο αυτό την αποκαλούν “Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου”.

 

ΒΗΜΑ 1ο: “Το Μουσείο”

Προτεινόμενες Ερωτήσεις:

  • Τι είναι όμως ένα “Μουσείο”;

  • Τι μπορεί να δει κανείς μέσα σε ένα μουσείο;

  • Υπάρχουν άραγε κανόνες εκεί;

  • Είναι σημαντικό να υπάρχουν, αλλά και να επισκεπτόμαστε τα μουσεία πιστεύεις; Γιατί;

  • Εσύ έχεις επισκεφθεί ποτέ κάποιο μουσείο;

  • Αν ναι, τι σου έκανε πιο πολύ εντύπωση; 

 

ΒΗΜΑ 2ο: “Τα είδη των μουσείων”

Ανάλογα με τα εκθέματα που φυλάσσονται σε κάθε μουσείο, εκείνο αποκτά μια ξεχωριστή ταυτότητα. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε διαφορετικά και αρκετά είδη μουσείων που μπορεί κανείς να επισκεφτεί. Παρακάτω είναι ορισμένα από αυτά που μπορείς πατώντας σε αυτά να δεις. 

Αρχαιολογικό Μουσείο

Ναυτικό Μουσείο

Πολεμικό Μουσείο

Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Λαογραφικό Μουσείο

Ζωολογικό Μουσείο

Ήρθε η σειρά σου να αναζητήσεις ένα μουσείο διαφορετικό από όσα συνάντησες παράπανω και να το μοιραστείς μαζί μας!
Ιδέες:
-Άραγε υπάρχει μουσείο τυριού;
-Πώς θα ήταν ένα μουσείο με κέρινα ομοιώματα; …αποκλείεται να το έχει σκεφτεί κάποιος! …ή μήπως όχι;
-Υπάρχουν μουσεία για …τηλεπικοινωνίες;

ΒΗΜΑ 3ο: “Επίσκεψη στο μουσείο από το σπίτι σου”

Google map

…και τώρα ήρθε η στιγμή που θα σε εντυπωσιάσω με τις μαγικές μου ικανότητες!
Πατώντας ΕΔΩ θα μπορέσεις να επισκεφτείς κάποια από τα πιο σημαντικά και διάσημα μουσεία του κόσμου, χωρίς να βγεις καν από το σπίτι σου! Σίγουρα θα εντυπωσιαστείς…!!!

ΒΗΜΑ 4ο: “Οι κανόνες του μουσείου”

Τι επιτρέπεται και τι όχι όταν μπαίνουμε σε ένα μουσείο;;;

Για κάθε χώρος που επισκεπτόμαστε, έχουμε την υποχρέωση να σεβόμαστε και να τηρούμε τους κανονισμούς που έχουν τεθεί για να μη δημιουργηθεί κανένα απολύτως πρόβλημα, αλλά και για να μας επιτρέπουν την είσοδό μας οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούμε. 

Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε κάποιους από τους κανόνες που έχει ένα μουσείο. Είμαι σίγουρος ότι τους περισσότερους από αυτούς, αν όχι όλους, μπορείς να τους μαντέψεις! Μπαίνοντας, λοιπόν, σε ένα μουσείο, δεν επιτρέπεται:

  • Να φωτογραφίζουμε τα εκθέματα, γιατί η λάμψη από τα φλας μπορεί να τα καταστρέψει.
  • Να τρώμε ή να πίνουμε (οτιδήποτε άλλο, εκτός από νεράκι φυσικά). Οφείλουμε να διατηρούμε το χώρο καθαρό.
  • Να χρησιμοποιούμε κινητές συσκευές. Αν χρειαστεί να μιλήσεις στο τηλέφωνο, καλύτερα να βγεις για λίγο έξω.
  • Να τρέχουμε και κυρίως να σπρώχνουμε.
  • Να φωνάζουμε ή να μιλάμε δυνατά. Ακούμε προσεκτικά τον/την ξεναγό.

 

ΒΗΜΑ 5ο: “Πριν και μετά το μουσείο”

ΠΡΙΝ:

Ζήτησε από τη μαμά ή τον μπαμπά σου να σου τυπώσουν την παρακάτω εικόνα ΠΡΙΝ από την επίσκεψή σου σε κάποιο μουσείο. Θυμάσαι άραγε τους κανόνες του μουσείου καλά;;; Ώρα να το επιβεβαιώσεις στους μεγάλους που νομίζουν ότι εμείς οι μικροί ξεχνάμε εύκολα!

ΜΕΤΑ:

Μόλις επιστρέψετε από την επίσκεψή σας στο μουσείο της πόλης σου, ζήτησε ευγενικά να σου εκτυπώσει την παρακάτω εικόνα και γεμισέ την με όσα σου έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση! Ποιο έκθεμα ήταν άραγε αυτό που σου κέντρισε περισσότερο από όλα την προσοχή; Αποτύπωσε το στο χαρτί, αφήνοντας τη φαντασία σου ελεύθερη. ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΧΡΩΜΑ!

ΒΗΜΑ 6ο: “Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο…”

Ήρθε η ώρα για ένα χαρούμενο και αστείο τραγούδι που αναφέρεται στο μουσείο από το αγαπημένο σε όλους μας άλμπουμ της Λιλιπούπολης. Μπορείς να εντοπίσεις τον παρακάτω στίχο στο τραγούδι αυτό;

“Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο, 

θέλω να βλέπω τους θησαυρούς 

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους!”

“Μες το Μουσείο” –  Λιλιπούπολη

ΒΗΜΑ 7ο: “Πρόταση Βιβλίου”

 

“Τα δέκα δικαιώματα του (μικρού) επισκέπτη ενός μουσείου”,

Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο αυτό διαδικτυακά ή να το κατεβάσετε πατώντας ΕΔΩ.

Kαι για τους μικρούς μας φίλους…

Πρόταση 1:

 

Πρόταση 2:

 

Κάτι ακόμα για …μεγάλους μόνο!

Πρόταση 1:

 

Πρόταση 2:

 

Πρόταση 3:

 

 

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Τρίτη 19 Μαΐου 2020: “Ελληνικος Πολιτισμός” 

 

ΒΗΜΑ 1ο: Ο παράξενος επισκέπτης!

 

Όπου κι αν ταξιδέψετε για τις διακοπές σας, σας διαβεβαιώνουμε ότι ένας είναι ο ιδανικός τουριστικός προορισμός εδώ και αιώνες, η Ελλάδα! Επισκέπτες από όλο τον κόσμο σπεύδουν να την επισκεφτούν. Άνθρωποι από διάφορα μέρη της γης συρρέουν καθημερινά, ώσπου…..

“..Μια μέρα μάλιστα…κατέφθασε κι ένας επισκέπτης από άλλο γαλαξία!

Ο ασυνήθιστος επισκέπτης προσγειώθηκε με τον ιπτάμενο δίσκο του κοντά στο αστεροσκοπείο. Ο αστρονόμος εντυπωσιασμένος, οδήγησε τον εξωγήινο στο δημαρχείο. Αμέσως οργανώθηκε μια μεγαλοπρεπής γιορτή προς τιμή του στην οποία συμμετείχε όλη η πόλη. Πυροτεχνήματα έσκαγαν στον ουρανό ενώ στον περίβολο της όπερας δόθηκε ένα θαυμάσιο κονσέρτο. 

Ο επισκέπτης ξεναγήθηκε στην πανέμορφη αυτή χώρα και γοητεύτηκε τόσο πολύ, που ζήτησε άδεια παραμονής. Όχι μόνο του τη έδωσαν αμέσως, αλλά τον ανακηρυξαν και “Ο πιο περίεργος επισκέπτης”. Αυτό που τον έκανε περίεργο δεν ήταν η αστεία ενδυμασία του, ούτε το χρώμα του δέρματός του. Ήταν περίεργες και πολύ παράξενες οι ερωτήσεις και οι επιθυμίες του. Για παράδειγμα, ενώ επισκεπτόταν μουσεία, πλατείες, μνημεία και κάθε μέρα που ακολουθούσε έβλεπε και κάτι διαφορετικό, ο παράξενος αυτός επισκέπτης ρωτούσε και ξαναρωτούσε την ίδια ερώτηση: “Που θα πάμε ΧΘΕΣ;”!!!

Στην αρχή κανένας μας δεν απαντούσε γιατί ήταν αρκετά δύσκολο να καταλάβουμε τι εννοούσε. Όμως με τον καιρό, καταλάβαμε πως ο καινούργιος μας αυτός επισκέπτης ανυπομονούσε να ταξιδέψει προς τα ΠΙΣΩ και να γνωρίσει όχι τους ανθρώπους που ζουν σήμερα, αλλά εκείνους που ζούσαν πολύ παλιά. Έτσι λοιπόν και εμείς τον ξεναγήσαμε και του γνωρίσαμε τρεις διαφορετικούς πολιτισμούς!”

ΒΗΜΑ 2ο: Η Γραμμή του Χρόνου

Μιας και θα ταξιδέψουμε στο χρόνο πίσω θα ήταν καλό και θα μας βοηθούσε πολύ να κατασκευάσεις μόνος σου τη δική σου χρονογραμμή. Εντόπισε το “παρελθόν”, το “παρόν” και το “μέλλον” και συζήτησε με τους γονείς σου για τις τρεις αυτές ξεχωριστές έννοιες. Σκέψου και περιέγραψε μία πράξη που έκανες σε κάθε μία από τις στιγμές του χρόνου αυτές, αντίστοιχα.

Δες στην παραπάνω εικόνα την δική μου γραμμή του χρόνου!

ΒΗΜΑ 3ο: Τρεις λαοί, τρεις πολιτισμοί

 

Τώρα που έφτιαξες το δική σου χρονογραμμή τραβηξε τη γραμμούλα προς το παρελθόν λίγο παραπάνω γιατί με αυτό θα ασχοληθούμε λίγο ακόμα. Θυμήσου ότι ο παράξενος μας επισκέπτης ήθελε να ταξιδέψει εκεί (στο παρελθόν) και έχει τόσα πολλά πράγματα να συναντήσει και να μάθει. 

Θα του μάθουμε, λοιπόν, πως τα πολύ παλιά τα χρόνια υπήρχαν τρεις διαφορετικοί λαοί (ομάδες ανθρώπων που ζούσαν κάποτε στην Ελλάδα μας) και ξεχώριζαν τόσο για τις συνήθειές τους, όσο και για τα κατορθώματά τους. 

Οι λαοί αυτοί ήταν :

  1. Ο Κυκλαδικός
  2. Ο Μινωικός
  3. Ο Μυκηναϊκός

 

Το όνομα τους το έχουν πάρει από τον τόπο όπου έμεναν με τις οικογένειές τους. Κάτι που θα μπορέσεις πολύ εύκολα να εντοπίσεις και μόνος σου, γι αυτό φρόντισε τις επόμενες ημέρες να έχεις μαζί σου και έναν χάρτη της Ελλάδας. 

Το σημαντικό που πρέπει να θυμάσαι για σήμερα είναι ότι ο καθένας έζησε σε διαφορετική εποχή στο παρελθόν και ο ένας λαός ακολούθησε τον άλλον. Μπορείς να τους τοποθετήσεις με τη σειρά στη χρονογραμμή σου; Δες πως το έκανα εγώ στην παρακάτω εικόνα και προσπάθησε κι εσύ!

 

ΒΗΜΑ 4ο: Ας ζωγραφίσουμε τον εαυτό μας εκείνη την εποχή!

Για αγόρια:

 

Για κορίτσια :

 

ΒΗΜΑ 5ο: Τραγούδια με άρωμα Ελλάδας…

Αθανασία – Μ. Χατζιδάκις

Το θαλασσινό τριφύλλι – Κουμιώτη

Τα τζιτζίκια – Βιολάρης

Γεια σου κύριε μενεξέ – Βιτάλη

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση:

 

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Τετάρτη 20 Μαΐου 2020: “Κυκλαδικός Πολιτισμός”

 

Σήμερα θα ανακαλύψουμε έναν άλλο πολιτισμό!Τον Κυκλαδικό πολιτισμό που πήρε το όνομά του από τα νησιά των Κυκλάδων!Σύμφωνα με το Στράβωνα, έτσι ονομάζονταν τα νησιά Κέα, Κύθνος, Σέριφος, Μήλος, Σίφνος, Κίμωλος, Πάρος, Νάξος, Σύρος, Μύκονος, Τήνος και Άνδρος, που σχημάτιζαν κύκλο γύρω από το ιερό νησί της Δήλου. 

ΒΗΜΑ 1ο: Η ονομασία του 

 

Την ονομασία Κυκλάδες χρησιμοποίησαν οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς για να χαρακτηρίσουν το πυκνό σύμπλεγμα των μικρών νησιών στο κέντρο του Αιγαίου πελάγους, τα οποία φαίνονται να σχηματίζουν έναν νοητό κύκλο γύρω από το ιερό νησί τους και τόπο λατρείας του Απόλλωνα, την Δήλο. Τα νησιά αυτά υπήρξαν το λίκνο ενός σημαντικού πολιτισμού, του λεγόμενου Κυκλαδικού πολιτισμού, που άνθισε κατά την 3η χιλιετία π.X.

ΒΗΜΑ 2ο: Μουσείο Κυκλαδικής τέχνης 

 

Ίσως να μην μπορείς να επισκεφτείς για την ώρα το μουσείο κυκλαδικής τέχνης όμως αυτό δεν σε εμποδίζει στο να ανακαλύψεις όλα αυτά τα ωραία εκθέματα που υπάρχουν μέσα στο μουσείο!Με ένα απλό κλίκ ΕΔΩ και τσουπ έφτασες!!! Ώρα για ξενάγηση!!!!

ΒΗΜΑ 3ο:Παίζοντας με τον Κυκλαδικο Πολιτισμό

 

Κανόνες παιχνιδιού 


Επιτραπέζιο παιχνίδι 

Πιόνια 

ΒΗΜΑ 4ο: Κυκλαδικά Ειδώλια 

 

Τα ειδώλια αποτελούν το πρώτο δείγμα τέχνης του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Βρέθηκαν στα νησιά των Κυκλάδων και κατασκευάστηκαν πριν από περίπου 5.000 χρόνια. Από πιο υλικό πιστεύεις πως είναι φταχμένα; Tι εργαλεία χρησιμοποιούσαν για να τα κατασκευάσουν; Μπορείς να φανταστείς παρατηρώντας την εικόνα;

Το παρακάτω βίντεο θα σε βοηθήσει αρκετά στο να ανακαλύψεις  με ποιον τρόπο κατασκευάζονται τα κυκλαδικά ειδώλια!!! Πραγματικά θα ενυπωσιαστείς!!!

Πώς κατασκευάζονται τα κυκλαδικά ειδώλια…;

ΒΗΜΑ 5ο:Παίζοντας με τα Κυκλαδικά Ειδώλια 

Ζωγραφική:

 

Παιχνίδι αντιστοίχισης με αριθμούς: 

 

Κόψε τις παρακάτω κάρτες μπέρδεψέ τες και στη συνέχεια προσπάθησε να αντιστιχίσεις την κάθε κάρτα με το σωστό νούμερο!

 

 

 

 

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση 1

 

Πρόταση 2

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Πέμπτη 21 Μαΐου 2020: “Μινωικός Πολιτισμός”

 

Η μέρα μας σήμερα μικρέ μου φίλε μας επιφυλάσει πολλά !!!Είναι η μέρα που θα γνωρίσεις τον Μινωικό πολιτισμό ένα άλλο πολιτισμό ο οποίος έρχεται από το πιο μεγάλο νησί της Ελλάδας μας την Κρήτη!!! Πάμε λοιπόν να εξερευνήσουμε τον Μινωικό πολιτισμό!

ΒΗΜΑ 1ο: Η ονομασία του 

 

Με τον όρο Μινωικός πολιτισμός εννοείται ο προϊστορικός πολιτισμός της Κρήτης. Το όνομα μινωικός προέρχεται από τον μυθικό βασιλιά Μίνωα και δόθηκε από τον Άρθουρ Έβανς, τον αρχαιολόγο που ανέσκαψε το ανάκτορο της Κνωσού. Η ανάλυση του Έβανς για τον Μινωικό πολιτισμό ολοκληρώθηκε το 1935, και έθεσε το θεμέλιο για τη μελέτη των διαδικασιών και μετασχηματισμών που οδήγησαν στην ανάπτυξη, εδραίωση και παρακμή των Μινωιτών.

 

ΒΗΜΑ 2ο: Η Κρήτη

Το νησί της Κρήτης βρίσκεται στο κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου. Το κρητικό έδαφος είναι ορεινό με περιορισμένες αλλά γόνιμες καλλιεργήσιμες εκτάσεις, τις οποίες ο κρητικός λαός εκμεταλλευόταν οριακά. Η οικολογία της είναι τυπικά Μεσογειακή και η γεωργική της εκμετάλλευση βασιζόταν κυρίως στα δημητριακά, τα ελαιόδενδρα και την άμπελο.

ΒΗΜΑ 3ο: Ο δίσκος της Φαιστού

Ο Δίσκος της Φαιστού είναι δίσκος ψημένου πηλού, που αποτελεί αρχαιολογικό εύρημα από τη Μινωική πόλη της Φαιστού στη νότια Κρήτη και χρονολογείται πιθανώς στην μέση ή ύστερη Μινωική Εποχή του Χαλκού . Αποτελεί ένα από τα γνωστότερα μυστήρια της αρχαιολογίας, αφού ο σκοπός της κατασκευής του παραμένει άγνωστος. Άγνωστο είναι μέχρι σήμερα και το νόημα των αναγραφόμενων σε αυτόν.

Ο δίσκος ανακαλύφθηκε στις 3 Ιουλίου 1908 από τον Ιταλό αρχαιολόγο Λουίτζι Περνιέ και φυλάσσεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.

Μπορείς και εσύ να προσπαθήσεις με τον δικό σου πηλό και να φτιάξεις ένα παρόμοιο δίσκο ή να τον ζωγραφίσεις παρατηρόντας τα σύμβολα τα οποία βρίσκονται πάνω του!

ΒΗΜΑ 4ο: Ο λαβύρινθος 

Ο Λαβύρινθος στην Ελληνική Μυθολογία, ήταν μια σύνθετη οικοδομική κατασκευή, στην Κνωσσό. Φτιάχτηκε από τον μηχανικό Δαίδαλο για λογαριασμό του μυθικού βασιλιά της Κρήτης, Μίνωα. Ο λόγος που κατασκευάστηκε ήταν για να απομονώσει τον Μινώταυρο, πλάσμα μισός άνθρωπος και μισός ταύρος.Σύμφωνα με τον μύθο οι Αθηναίοι έστειλαν 7 νέους και 7 νέες κάθε χρόνο στον λαβύρινθο. Τελικά τον σκότωσε ο Αθηναίος ήρωας Θησέας, τον οποίο βοήθησε η κόρη του Μίνωα, Αριάδνη να βρει την έξοδό με τον μίτο της.

Ο ίδιος ο Δαίδαλος, κατασκεύασε τόσο περίτεχνα και πολύπλοκα τον λαβύρινθο, που ακόμη και αυτός κατάφερε με δυσκολία να βρει την έξοδό του, όταν ολοκλήρωσε το έργο.

Βοήθησε και εσυ τον Θησέα να βρει τον Μινώταυρο!

ΒΗΜΑ 5ο: Λαβύρινθος στο σπίτι

 

Ετοιμάσου!!!Ώρα για παιχνίδι!!!Φτιάξε με τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά χρησιμοποιώντας μια χαρτοταινία τον λαβύρινθο και στη συνέχεια φτιάξε την μάσκα του μινώταυρου!!! Για να δω πόσο καλός είσαι σε αυτό το παιχνίδι! Θα καταφέρεις άραγε να βγεις από τον λαβύρινθο;

Ο δικός σου λαβύρινθος:

ΒΗΜΑ 6ο: Ένας λαβύρινθος στα χέρια σου!

 

Χρησιμοποιώντας ένα παλιό κουτί από παπούτσια, γλωσσοπίεστρα, καλαμάκια και λίγη φαντασία, κατασκεύασε τον δικό σου λαβύρινθο!!!
Παρακάτω σου έχω ετοιμάσει δύο πολύ ωραίες ιδέες για να πάρεις έμπνευση!

Μάσκα Μινώταυρος:

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση 1

 

 

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Παρασκευή 22 Μαΐου 2020: “Μυκηναϊκός Πολιτισμός”

 

ΒΗΜΑ 1ο: Ανακαλύπτοντας τις Μυκήνες!!

 

Το μέρος εκείνο που ξεκίνησε αυτός ο πολιτισμός να μεγαλώνει και να αναπτύσσεται λεγόταν “Μυκήνες” και βρίσκεται στην Πελοπόννησο. 

Μπορείς να εντοπίσεις στον παρακάτω χάρτη την πόλη των Μυκηνών; Ζήτησε από τη μαμά ή των μπαμπά να γράψουν τη λέξη αυτή σε ένα χαρτί για να μπορέσεις να βρεις πιο εύκολα τα γραμματάκια αυτά στο χάρτη.

 

Αν θες, μπορείς να συγκρίνεις τον αυτόν τον παλιό χάρτη με έναν σύχρονο! Τι παρατηρείς;
Μήπως όλες αυτές οι τοποθεσίες υπάρχουν μέχρι σήμερα;

Πόσο μακρυά είναι οι Μυκήνες από την πόλη σου;


ΒΗΜΑ 2ο:
Ανεμοστρόβιλος στην πόλη των Μυκηνών!!

 

Τώρα που εντόπισες την πόλη των Μυκηνών στο χάρτη, πάρε το χαρτί με το όνομα της πόλης και κόψε ένα-ένα τα γραμματάκια της. Ωχ, όχι!! Ένας δυνατός Ανεμοστρόβιλος πέρασε και μας τα μπέρδεψε όλα!

Μπορείς να βάλεις τα γραμματάκια στη σωστή τους σειρά; Αν χρειαστείς βοήθεια, δες τη σειρά των γραμμάτων στη λέξη “Μυκήνες” που αναγράφεται στον χάρτη που εντόπισες προηγουμένως!

 

ΒΗΜΑ 3ο: Η Ακρόπολη των Μυκηνών

 

Η ακρόπολη των Μυκηνών χτίστηκε πάνω σε έναν πολύ ψηλό λόφο και μέσα εκεί βρισκόταν το ανάκτορο, όπου κατοικούσε ο βασιλιάς με την οικογένειά του. Για να είναι πιο ασφαλές το ανάκτορό του γύρω από την ακρόπολη υπήρχαν πολύ γερά τείχη. Ήταν τόσο µεγάλες οι πέτρες αυτών των τειχών, που οι άνθρωποι πίστευαν ότι θα τα έφτιαξαν κύκλωπες. Γι’ αυτό τα λένε µέχρι σήµερα “κυκλώπεια τείχη”, ενώ την πύλη της ακρόπολης την “φυλάνε” δύο πέτρινα λιοντάρια. 

Σήμερα, επειδή τα χρόνια που πέρασαν από τότε είναι πολλά, δυστυχώς δεν μπορούμε να δούμε το ανάκτορο αυτό, αλλά ούτε και τα τείχη του. Στο παραπάνω βίντεο θα έχεις την ευκαιρία να δεις τι έχει απομείνει σήμερα στον ξακουστό αυτό λόφο των Μυκηνών. Άφησε τη φαντασία σου ελεύθερη και προσπάθησε να μαντέψεις πως θα μπορούσε να ήταν άραγε εκείνο το ανάκτορο και πως τα τείχη που το περικύκλωναν.

* Μπορεί ο κύριος στο βίντεο να χρησιμοποιεί λεξούλες που ίσως είναι καινούργιες σε εμάς, όμως δεν έχει καθόλου σημασία αυτό! Θα σου πρότεινα να εστιάσεις στο φοβερό οπτικό υλικό που περιλαμβάνει το βίντεο αυτό και είμαι σίγουρος πως θα εντυπωσιαστείς τόσο όσο κι εγώ!

ΒΗΜΑ 4ο: Παίζοντας με το Μυκηναϊκό Πολιτισμό

 

Ώρα για λίγο παιχνίδι!!! Είσαι έτοιμος λοιπόν;;;

ΠΑΖΛ

 

Πρόταση 1:

 

Πρόταση 2:

ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ

Πρόταση 1 :

Πρόταση 2:

ΒΗΜΑ 5ο: Επισκέψου ένα μουσείο!

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο που Βρίσκεται στην Αθήνα “φιλοξενεί” μια συλλογή πλούσια από εκθέματα του μυκηναϊκού πολιτισμού. Αν είναι δύσκολο σε σένα και την οικογένειά σου ένα ταξιδάκι αυτή την περίοδο, τότε αρκεί να πατήσεις ΕΔΩ και να το επισκεφτείς από το σπίτι σου!!!


Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση 1:

 

Πρόταση 2:

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Σάββατο 23 και Κυριακή 24 Μαΐου 2020: “Αρχαιολογικοί χώροι”

 

Ετοιμάσου πάρε τα εργαλεία που χρειάζεσαι σαν σωστός εξερευνητής που είσαι και φύγαμε!!!Πάμε να ανακαλύψουμε διάφορους αρχαίους χώρους που υπάρχουν γύρω σου και πιθανόν να μην έχεις δει ποτέ σου !!!Πίστεψε με θα ενθουσιαστείς!!!

 

ΒΗΜΑ 1ο:Αρχαίο Ωδείο Πάτρας

Μα φυσικά και θα ξεκινήσουμε πρώτα από την πόλη μας την Πάτρα!!!Ξεκινώντας από το Ρωμαϊκό Ωδείο!Το Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας είναι μεγαλοπρεπές κτίσμα ρωμαϊκών χρόνων που σήμερα έχει ανακατασκευαστεί και χρησιμοποιείται για μουσικές εκδηλώσεις. Βρίσκεται στα δυτικά του Κάστρου, στην Άνω πόλη δίπλα στο Ρωμαϊκό στάδιο και ανάμεσα στις οδούς Παλαιών Πατρών Γερμανού, Σωτηριάδου, Παντοκράτορος και την πλατεία Αγίου Γεωργίου. Έχει πρόσοψη προς τα νότια και είναι επενδυμένο με τούβλα, σήμερα οι κλίμακες του είναι επενδυμένες με μάρμαρο.

Το Ωδείο κατασκευάστηκε πιθανότατα στα χρόνια του Αυγούστου. Ο Παυσανίας αναφέρει ότι ήταν παλαιότερο από το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού και βρισκόταν συνεχόμενο της ρωμαϊκής αγοράς της πόλης, ήταν στολισμένο λαμπρά αλλά όχι όπως το Ηρώδειο που το θεωρούσε λαμπρότερο.

Βίντεο:

ΒΗΜΑ 2ο:Η πέτρα της Καλικατσούς

Σύμφωνα με τον θρύλο, μια κοπέλα δελεασμένη από την πανέμορφη θάλασσα τού κόλπου, και ενώ μόλις είχε κοινωνήσει, θέλησε να βουτήξει στα νερά της. Η μητέρα της τής το απαγόρευσε, αυτή ωστόσο επέμενε, προκαλώντας τον θυμό της. Εξαγριωμένη η μητέρα της , φώναξε: «Αν πας, πέτρα να γίνεις». Και έτσι και έγινε.

Όσο για το τοπωνύμιο, καλικατσού είναι το όνομα που δίνεται συχνά στα νησιά στον θαλασσοκόρακα , μαύρο θαλασσοπούλι που θυμίζει κορμοράνο, και το οποίο δόθηκε γιατί φωλιάζει στον βράχο αυτόν.

Ερευνητές θεωρούν ότι η Πέτρα ‑ γνωστή και ως ο Βράχος ‑ της Καλικατσού είναι στην αλήθεια αρχαιολογικός χώρος όπου, από τους προϊστορικούς μέχρι τους ιστορικούς χρόνους , υπήρχε υπαίθριο ιερό με συνεχή λατρεία, πιθανόν αφιερωμένο στην Αφροδίτη. Τα λαξευτά σκαλιά, η σπηλιά, οι τεχνητές κοιλώσεις και κόγχες για την τοποθέτηση αναθημάτων και οι υδατοδεξαμενές είναι όλα τους στοιχεία που θα ήταν απαραίτητα για τις αρχαίες ιεροτελεστίες.

Βίντεο:

ΒΗΜΑ 3ο:Αρχαία Μεγαλόπολη

Ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας Μεγάλης Πόλης βρίσκεται 3χιλ. έξω από την σημερινή πόλη της Μεγαλόπολης, κοντά στο δρόμο Μεγαλόπολης – Καρύταινας, και 35 χλμ. από την Τρίπολη. Κοντά κυλάει ο ποταμός Ελισσών που εκβάλλει στον Αλφειό.

Η Μεγαλόπολη ιδρύθηκε το 371 π.Χ. από συνοικισμό διαφόρων Αρκαδικών κωμών με τη συνδρομή του Θηβαίου στρατηγού Επαμεινώνδα. Η πόλη παρήκμασε στους υστερορωμαϊκούς χρόνους και κατά το μεσαίωνα οι κάτοικοι διεσπάρησαν σε γειτονικούς οικισμούς.

 

Τα σημαντικότερα μνημεία του Αρχαιολογικού χώρου είναι:

  1.  Το Αρχαίο Θέατρο (4ος αιώνας π.Χ.).

  2.  Η Αρχαία Αγορά. Περιλαμβάνει τα εξής ανεσκαμμένα μνημεία: το Ιερό του Διός Σωτήρος, την Φιλίππειο Στοά και τμήμα της Μυροπώλιδος Στοάς.

  3.  Λείψανα των τειχών.

  4.  Το Θερσίλειο Βουλευτήριο

Κεντρικό μνημείο είναι το Αρχαίο Θέατρο, το οποίο αποτελεί μεγάλη μαρτυρία της κραταιάς Αρκαδικής Ομοσπονδίας και της πανίσχυρης Μεγάλης Πόλεως, της νεώτερης πόλης της αρχαίας Αρκαδίας, που γνώρισε αίγλη και μεγαλείο, αλλά χάθηκε μέσα σε δύο αιώνες. Το θέατρο ήταν το μεγαλύτερο και αρχαιότερο θέατρο της αρχαίας Ελλάδας. Κατασκευάστηκε από τον Αργείτη Πολύκλειτο λίγο μετά το 370 π.χ. Το κοίλο είχε διάμετρο 145 μ., ενώ η ορχήστρα του 30 μ. περίπου. Θεωρείται ότι το κοίλο περιελάμβανε δύο διαζώματα, με 20 σειρές εδωλίων στα δύο κατώτερα μέρη του και 17 στο ανώτερο μέρος. Κατόπιν τούτου υπολογίζεται πως η χωρητικοτητά του ήταν 18.200 θεατές περίπου.


Βίντεο:

ΒΗΜΑ 4ο:Σπήλαιο Αλεπότρυπας Διρού


Γνωστό για τα μοναδικής σπουδαιότητας ευρήματα της Νεολιθικής εποχής, το σπήλαιο της Αλεπότρυπας παρουσιάζει μοναδικό επιστημονικό ενδιαφέρον. Κι ενώ η πρώτη εξερεύνησή του το 1958 έδειξε ήδη την αρχαιολογική του σπουδαιότητα, η τουριστική του αξιοποίηση τη δεκαετία του ‘60 κατέστρεψε σημαντικά ανθρωπογενή στοιχεία. Όμως οι συστηματικές αρχαιολογικές ανασκαφές που ξεκίνησαν τη δεκαετία του ’70 έφεραν στο φως ένα «θησαυρό» από πολυάριθμα ευρήματα.Σημαντικό εμπορικό κέντρο και ναυτικός σταθμός της εποχής, είχε συνεχή χρήση και κατοίκηση για 2.500 – 3.000 χρόνια. Το σπήλαιο διαθέτει δέκα διαφορετικές αίθουσες με σταλακτίτες και σταλαγμίτες, με μεγαλύτερη αυτή των Λιμνών με πόσιμο ανανεώσιμο νερό που έδωσε ζωή στη νεολιθική κοινότητα της Αλπότρυπας. Θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα νεολιθικά σπήλαια της Ευρώπης και διαθέτει νεολιθικό μουσείο, με τα ευρήματα και την ιστορία του σπηλαίου, που είναι επισκέψιμο για το κοινό.

Λίγα μέτρα πιο πάνω από την παραλία του Δυρού, το Προϊστορικό σπήλαιο της Αλεπότρυπας είναι ένα από τα περίφημα σπήλαια του Δυρού με μοναδική αρχαιολογική σπουδαιότητα αναφορικά με τη Νεολιθική εποχή.

Η φυσική είσοδος του σπηλαίου βρίσκεται λίγες δεκάδες μέτρα από τη θάλασσα. Το συνολικό μήκος στοών του φτάνει τα 600μ., με πλάτος 100μ. και ύψος 30μ. Το εσωτερικό του διαρρυθμίζεται με στοές που οδηγούν σε δέκα διαφορετικές ευρύχωρες αίθουσες που διαδέχονται η μία την άλλη και καλύπτονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από σταλακτίτες, σταλαγμίτες και στρώμα διάχυτου σταλαγμιτικού υλικού. Το έδαφος είναι κατηφορικό, ανώμαλο και πολυεπίπεδο, με διαδρόμους που οδηγούν από το ένα πλάτωμα στο άλλο. Η μεγαλύτερη αίθουσα του σπηλαίου, είναι αυτή των Λιμνών και βρίσκεται στα ανατολικά, σε ύψος 40 μέτρων. Έχει μήκος 100 και πλάτος 60 μέτρα. Στο ανατολικό της άκρο υπάρχει λίμνη, πλάτους 25 μέτρων, με πόσιμο ανανεωμένο νερό, που έχει μέγιστο βάθος τα εννέα μέτρα. Όπως μαρτυρούν τα ευρήματα της Νεολιθικής εποχής, οι αίθουσες του σπηλαίου χρησίμευαν ως κατοικίες.

Το σπήλαιο, που έχει σταθερή θερμοκρασία 18ο, απέχει 50 περίπου μέτρα από την παραλία του Διρού κι έχει συνολική έκταση 6.500 τ. μ. Η σημερινή τεχνητή είσοδός του βρίσκεται σε υψόμετρο 16 μέτρων.

Βίντεο:

ΒΗΜΑ 5ο:Ιερό του Διονύσου

Στο Νομό Δράμας αποτελεί κυρίαρχη θεότητα ο Διόνυσος, ο θεός της γονιμότητας της γης, του κρασιού, της διασκέδασης, της ίδιας της ζωής. Η παρουσία λατρείας του υπάρχει σε διάφορα σημεία του νομού, που όμως έχουν υποστεί καταστροφές με το πέρασμα των χρόνων, με αποτέλεσμα να σώζονται μόνο σποραδικά κινητά ευρήματα όπως σπασμένα τμήματα επιγραφών και κεφαλές από την πόλη της Δράμας.

Μια μεγάλη ομάδα επιστημονικών συνεργατών, αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων, σχεδιαστών κ.α. καθώς και εργατών της περιοχής εργάστηκαν με ζήλο και συνέπεια στην πολύχρονη αυτή ανασκαφική έρευνα. Μετά το τέλος των ανασκαφικών εργασιών ακολούθησε η κατασκευή ενός από τα καλύτερα στέγαστρα του ελλαδικού χώρου.

Η ανασκαφή αποκάλυψε το συγκρότημα του Ιερού στη θέση «Μικρή Τούμπα», ένα τεχνητό γήλοφο με διάσπαρτα ριγμένους δόμους. Η θέση αυτή, που απέχει 2,5 χλμ. περίπου από το χωριό Καλή Βρύση του Δήμου Προσοτσάνης, δεσπόζει σ’ όλη την κοιλάδα του ποταμού Αγγίτη επάνω σ’ ένα πλάτωμα. Αποτελεί φυσική θέση εξαιρετικά αξιόλογη, σημαντικό πέρασμα για διάφορες εποχές ανάμεσα στα βουνά Μενοίκιο και Φαλακρό, σε μικρή απόσταση από το σπήλαιο «Μααρά» του ποταμού Αγγίτη.

Βίντεο:

ΒΗΜΑ 6ο:Πτυχίο Αρχαιολογίας 

 

Συγχαρητήρια!!! Μόλις κέρδισες ένα Πτυχίο Αρχαιολογίας!!! Μπράβο σου!

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση 1:

 

Πρόταση 2:

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!