#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ – Θεματική Εβδομάδα – Διάσημοι Ζωγράφοι & Πίνακες

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλες τις μικρές και χαμογελαστές φατσούλες μας!!!!.....

 

 #παίζουμε_ΣΠΙΤΙ

Εκπαιδευτικό Project για Παιδιά & Γονείς

02. Cover - WIDE-WEB

Θεματική Εβδομάδα: “Διάσημοι Ζωγράφοι & Πίνακες”

Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλες τις μικρές και χαμογελαστές φατσούλες μας!!!!….. Καινούργια εβδομάδα ξεκινάει και σας περιμένει ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ παιχνίδι, ΑΣΤΕΙΕΣ κατασκευές, ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ γνωριμίες και ένα ταξίδι ΜΑΓΙΚΟ, αφού θα ετοιμάσουμε όλοι μαζί τις βαλίτσες μας και θα ταξιδεψουμε σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, με σκοπό να γνωρίσουμε καλλιτέχνες ιδιαίτερους και με πολύ ενδιαφέρον! Θα μοιραστούν μαζί μας τις δημιουργίες τους και θα μας αφήσουν μία πορτούλα ανοιχτή, για να μπούμε για λίγο στο δικό τους μοναδικό κόσμο και να γνωρίσουμε τα έργα, τις σκέψεις, …αλλά και τα όνειρά τους!

Όλοι τους είναι ξεχωριστοί και όλοι τους είναι διαφορετικοί… Ετοίμασε λοιπόν τη βαλίτσα σου και φρόντισε να μην πάρεις πολλά πράγματα μαζί σου …γιατί, το μόνο που θα χρειαστείς είναι …χρώματα, πινέλα και πολλή όρεξη για νέες ανακαλύψεις!! 

Καλό μας ταξίδι φίλε/η μου!

 

Δευτέρα 11 Μαΐου 2020: “Ζωγράφισε σαν παιδί…”

Ας ξεκινήσουμε την εβδομάδα μας με έναν πολύ αγαπημένο καλλιτέχνη που τα έργα του είναι τόσο προσιτά στα παιδιά, καθώς τα έντονα χρώματα και τα ακανόνιστα σχέδια και σχήματά του θυμίζουν τόσο πολύ έργα παιδικά. Κάτι για το οποίο όπως και ο ίδιος επισημαίνει χρειάστηκε πολύ χρόνο για να μάθει να εφαρμόζει στους πίνακές του, αφού έχει πει χαρακτηριστικά:…

…“Χρειάστηκε να γεράσω για να μάθω να ζωγραφίζω…..σαν παιδί!”

ΒΗΜΑ 1ο: Joan Miro (Χουάν Μιρό)

Ας γνωρίσουμε στα παιδιά το σπουδαίο αυτό καλλιτέχνη διηγώντας στα παιδιά μας µια σύντοµη ιστορία, η οποία θα τους θυµίζει κάτι από παραµύθι: 

«Πριν από λίγα χρόνια σε µια χώρα όχι πολύ µακριά από την Ελλάδα, την Ισπανία, ζούσε ένας σπουδαίος ζωγράφος, που τον έλεγαν Μιρό. Σπούδασε δίπλα σε άξιους δασκάλους και έµαθε να ζωγραφίζει διάφορες εικόνες µε σχήµατα και χρώµατα. Ταξίδεψε πολύ, στην Αµερική, στην Ασία, σε πόλεις και χωριά, µε σπήλαια, χωράφια και θάλασσες. Και µε όλες αυτές τις εικόνες να περνούν µπροστά απ’ τα µάτια του έφτιαξε πίνακες ζωγραφικής και µε ό,τι έβρισκε στις βόλτες του έφτιαξε όµορφα αγαλµατάκια»

  • Μπορείς να εντοπίσεις στο χάρτη που βρίσκεται η χώρα στην οποία γεννήθηκε ο Μιρό; 

 

Θυμήσου!!! Ξεκινάει από τη φωνούλα “Ιιιι”, όμως μην μπερδευτείς γιατί και η “Ιταλία” ξεκινάει από το ίδιο “Ι” όπως και η “Ισπανία”.

  • Μπορείς τώρα να θαυμάσεις στο πρώτο βίντεο ορισμένες από τις ομορφιές της Ισπανίας, ενώ στο δεύτερο θα μπορέσεις να ακούσεις ισπανική μουσική, αλλά και να δεις έναν από τους αγαπημένους χορούς των κατοίκων της Ισπανίας, το tango!

1. 

 

2. 

 

 

ΒΗΜΑ 2ο: “Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών” 

Ένας από τους πιο γνωστούς και αγαπημένους μας πίνακες του Μιρό ονομάζεται “Το Χαμόγελο των Φλεγόμενων Φτερών”.

Ας παρατηρήσουμε το ανθρωπάκι που εικονίζεται. Ο τίτλος του έργου αυτού κάνει αναφορά σε ένα “Χαμόγελο”. 

  • Μπορείς κάπου να το εντοπίσεις; 
  • Γιατί;  

 

Όχι! Ο κύριος Μιρό δεν ξέχασε να βάλει τα χαρακτηριστικά στο πρόσωπο του ήρωά του. Του άρεσε όμως πολύ να κάνει περίεργα, ίσως και λίγο αστεία, σχήματα και να τα γεμίζει παντού με όμορφα, φωτεινά και καθαρά χρώματα!  Έτσι λοιπόν και όταν σχημάτισε αυτό το στρογγυλό προσωπάκι ανυπομονούσε να το χρωματίσει και να ζωντανέψει με αυτόν τον τρόπο τον πίνακά του. Παρόλο που δεν μπορούμε να δούμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, μήπως ….

  • Μπορείς να καταλάβεις τι αισθάνεται αυτό το ανθρωπάκι;
  • Από που το κατάλαβες;

 

ΒΗΜΑ 3ο: “Πίνακες Ζωγραφικής του J. Miro” 

Όπως ήδη θα παρατήρησες τα έργα του Μιρό αποτελούνται από απλές γραμμές, καμπύλες, ευθείες και έντονα χρώματα. Αν θες να δεις ακόμα περισσότερους πίνακες μπορείς να δεις το παραπάνω βίντεο, έτσι θα έχεις την ευκαιρία να δεις πολλά από τα έργα του Μιρό σε μια πολύ όμορφη συλλογή.

Ήξερες ότι όταν βάζουμε χρώμα σε μία ζωγραφιά τότε αυτή “ζωντανεύει” και αρχίζει να αποκτά κίνηση και ρυθμό;;; Αν δε με πιστεύεις, ορίστε δες ότι σου λέω την αλήθεια…. 

…Κι όμως, οι πίνακες του Μιρό….ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ στ’ αλήθεια!!! Να, δες εδώ:

 

 

 

 

Γι’ αυτό την επόμενη φορά, θυμήσου να βάλεις χρώμα σε ολόκληρη τη ζωγραφιά σου… Ποιος ξέρει;;; Ίσως μια μέρα ζωντανέψει και η δική σου!!

ΒΗΜΑ 4ο: “Σχεδιάζουμε σαν το J. Miro”

Όπως θα έχεις διαπιστώσει ο μεγάλος αυτός καλλιτέχνης ζωγραφίζει σαν παιδί!!!! Επομένως, δεν θα δυσκολευτείς καθόλου να δημιουργήσεις και εσύ ένα πίνακα όπως ο κύριος Μιρό! Ας κάνουμε αυτόν τον πίνακα να φανεί παιχνιδάκι!!! Το μόνο που θα χρειαστείς είναι χρώματα, χαρτί λευκό, ένα ζάρι και τον παρακάτω πίνακα.

Οι κανόνες είναι απλοί: Κάθε φορά που θα ρίχνεις το ζάρι, θα ανατρέχεις στον πίνακα να δεις το σχέδιο που δείχνει ο αριθμός που έφερες για κάθε ένα από τα χαρακτηριστικά. Σκοπός του παιχνιδιού αυτού είναι να σχεδιάσεις και εσύ ένα έργο σαν τον Μιρό, όπως έκανα και εγώ. Δές! 

Το παιχνίδι αυτό μπορούν να το παίξουν και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς σου, αν φυσικά έχουν χρόνο. Νικήτης θα είναι εκείνος που θα έχει συμπληρώσει όλα τα χαρακτηριστικά. Να είσαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα είναι πολύ εντυπωσιακό, διαφορετικό, μοναδικό και σίγουρο πολύ αστείο!!

…Μην ξεχάσετε να βάλετε χρώμα!!!!! Πώς αλλιώς θα ζωντανέψουν;!

ΒΗΜΑ 5ο: “Ζωγράφισε σαν το J. Miro”

Ήρθε η ώρα να ζωγραφίσουμε σαν το Μιρό. Το μόνο που χρειάζεσαι αυτή τη φορά είναι χρώματα, φίλτρο καφέ και…..την καλή σου διάθεση!!!

Πάνω σε ένα φίλτρο καφέ σχημάτισε και χρωμάτισε σχήματα, γραμμές (ευθείες και καμπύλες), όπως κάνω εγώ στις παρακάτω εικόνες. Στη συνέχεια ψέκασέ τες από απόσταση με λίγο νερό και άφησέ το να στεγνώσει. Το χρώμα θα έχει απλωθεί και το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό!!

Μπορείς αν θέλεις να φτιάξεις ένα δικό σου πλαίσιο/ πίνακα για να φυλάξεις και να κρεμάσεις το έργο σου.

Ιδέες:

ΒΗΜΑ 6ο: “Ο J. Miro αποκτά και…. τρισδιάστατη μορφή!”

Ας δημιουργήσουμε τώρα μια τρισδιάστατη δομή με τα χαρακτηριστικά σχέδια του Joan Miro. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ανακυκλωμένα κουτιά δημητριακών, χρώματα και μαρκαδόροι και μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας προσαρμοσμένο γλυπτό! Μπορείς με βάση τους πίνακες του να αντιγράψεις μερικά σχέδια του Miró με έναν μαύρο μαρκαδόρο σε χαρτόνια που ανακυκλώνονται, όπως κουτιά από δημητριακά ή παπούτσια. 

Στη συνέχεια, μπορείς να ζωγραφίσεις τα σχέδια με χρώματα έντονα και καθαρά, όπως θα έκανε και ο αγαπημένος μας ζωγράφος. Όταν οι κάρτες στεγνώσουν, μην ξεχάσεις να ζωγραφίσεις και την πλάτη με χρώματα φωτεινά. 

Ηρθε η ώρα για τη συναρμολόγηση! Το πιο αστείο μέρος μόλις ξεκινά! Κόψε τους μικρούς πίνακες σε διάφορα σημεία που εσύ πιστεύεις ότι μπορούσε να γίνει η σύνδεση με τα υπόλοιπα έργα. Ίσως εδώ να χρειαστείς τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά. Αν θες, μπορείς να δεις τα βήματα αναλυτικά στο παρακάτω βίντεο. Ένωσέ τα όπως εσύ επιθυμείς και μην παραλείψεις να βάλεις λίγη κόλλα στο σημείο ένωσης. Με αυτό τον τρόπο το έργο σου θα διατηρηθεί για αρκετό καιρό! 

Ιδέες:

ΒΗΜΑ 7ο: “J. Miro….ως γλύπτης”

Μπορείς να δώσεις ακόμα μία μορφή στα μοναδικά έργα του Μιρό, σχεδιάζοντας υπέροχα έργα γλυπτικής! Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πηλό ή ακόμα και πλαστελίνη. 

Ιδέες:

Αν πάλι δε διαθέτεις πηλό ή πλαστελίνη μπορείς να δημιουργείς έργα με άλλα υλικά όπως χαρτόνια, μανταλάκια, σύρμα, χάρτινα ρολά όπως στο παρακάτω βίντεο.

ΒΗΜΑ 8ο: “Το Παιχνίδι Μνήμης που προτείνει για σένα ο Miro”

Ζήτησε από κάποιον μεγάλο να σου τυπώσει από δύο φορές τις κάρτες αυτές εδώ: 1, 2, 3. Πρόκειται για σχέδια του που έκανε ο Μιρό ειδικά για σένα. Δώσε χρώμα στις κάρτες, κόψ’ τες περιμετρικά και αναποδογύρισέ τες. Μπορείς να βρεις και να ταιριάξεις την κάθε κάρτα με το κατάλληλο ζευγάρι;

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Ας δώσουμε και στους μικρούς μας φίλους τη μοναδική αυτή ευκαιρία να δημιουργήσουν και να χρωματίσουν τα έργα του ζωγράφου που γνωρίσαμε σήμερα! Παρακάτω θα βρείτε ορισμένους από τους πίνακες του Miro σε χρωμοσελίδες και δίπλα βρίσκονται οι πίνακες με χρώματα. Τα μικρούλια μας μπορούν να ακολουθήσουν τα βήματα του Μιρό επιλέγοντας τα ίδια χρώματα, ή και όχι!!!!! Ας τα αφήσουμε να δημιουργήσουν ελεύθερα!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Τρίτη 12 Μαΐου 2020: “Τέσσερα πρόσωπα, τέσσερις φίλοι”

“Τέσσερα πρόσωπα, τέσσερις φίλοι

 ωραία μάτια, σφιγμένα χείλη 

Ο ένας έρχεται, ο άλλος φεύγει 

ποιος είναι δίπλα σου; ποιος βασιλεύει;” 

Σήμερα θα εστιάσουμε κυρίως σε πίνακες που αφορούν τη φύση και το πόσο αυτή αλλάζει ανά περιόδους πιο συγκεκριμένα ανά εποχή.Θα επικεντρωθούμε σε ζωγράφους που μέσα από τα έργα τους αποτυπώνουν τα χαρακτηριστικά της Άνοιξης, του Χειμώνα, του Φθινοπώρου και του Καλοκαιριού!

ΒΗΜΑ 1ο: “Οι τέσσερις εποχές” (Γιάννης Τσαρούχης)

Ο Γιάννης Τσαρούχης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ζωγράφους του 20ου αιώνα. Γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών και στο εργαστήριο του Φώτη Κόντογλου. Έπειτα συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι και στο Λονδίνο. Ένθερμος υποστηρικτής της κίνησης για επιστροφή στις ρίζες της ελληνικής τέχνης. Δες τον πίνακα…

Παρατήρηση και συζήτηση:

  • Ποιο πρόσωπο πιστεύεις πως είναι η κάθε εποχή;
  • Τι κρατάει η κάθε εποχή;
  • Τι ρούχα φοράει η κάθε εποχή;
  • Τι υπάρχει στο τραπέζι;

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Ο πίνακας του «Οι Τέσσερις Εποχές»  είναι λάδι σε πανί, 160 Χ 300 εκ., εν έτει 1969 και ανήκει στη συλλογή του Κ. Δοξιάδη. Απεικονίζει τις εποχές ως ανθρώπινες μορφές, δύο άνδρες και δύο γυναίκες, που στέκονται μπροστά σ’ ένα τραπέζι με φρούτα. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύει την ομορφιά της ανθρώπινης ύπαρξης και δίνει έμφαση σε απλά καθημερινά πράγματα. Το μεγάλο τραπέζι συμβολίζει την συνύπαρξη αυτών των ανθρώπων αλλά και την ιερή στιγμή του φαγητού που συγκεντρώνονται όλοι γύρω από το τραπέζι. Το τραπέζι φυσικά έχει φρούτα από όλες τις εποχές: σταφύλια, ροδάκινα, βερίκοκα, καρπούζι, κεράσια, ρόδια, πεπόνια.

Στο πρώτο μέρος, ζωγράφισε την Άνοιξη (αριστερά), στο δεύτερο μέρος, το μεσαίο, το Καλοκαίρι με το Φθινόπωρο και στο τρίτο μέρος (δεξιά), το Χειμώνα.

Πρόσωπα:

Η Άνοιξη: μια κοπέλα με μακριά μαλλιά, ροδαλή στο πρόσωπο , με μπλε φόρεμα που στο αριστερό της χέρι κρατάει ένα ροζ τριαντάφυλλο. Πάνω στο τραπέζι που βρίσκεται μπροστά της, σε άσπρη μαντίλα τέσσερα ροδάκινα. Αριστερά βρίσκεται ένας δίσκος με κεράσια και δίπλα ένα ανθοδοχείο με πασχαλιές. Ψηλά στη γωνία κρεμασμένο ένα στεφάνι με τριαντάφυλλα.

To θέρος, το Καλοκαίρι: ένας γεροδεμένος άντρας,στεφανωμένος με κόκκινα λουλούδια και κρατάει στάχυα στο αριστερό του χέρι, δρεπάνι στο δεξί. Έχει μαύρα μαλλιά και φορά παντελόνι άσπρο. Πάνω στο τραπέζι, μπροστά του κομμένο καρπούζι, φρούτο καλοκαιρινό και μια φέτα πεπόνι.

Το Φθινόπωρο: μια κοπέλα με μαντήλι σκούρο καφέ στο κεφάλι, φοράει φόρεμα κόκκινο και κρατάει με τ’ ακροδάχτυλά της μια άσπρη μαντίλα γεμάτη με σταφύλια μαύρα και ξανθά.

Ο Χειμώνας: ένας άντρας με μαύρα πυκνά μαλλιά, έχει στην πλάτη του ριγμένο ένα πανωφόρι, ανοιχτό μπροστά στο στήθος που το κρατάει με τα δυο του χέρια. Πάνω στο τραπέζι μπροστά του, τέσσερα πορτοκάλια, λίγα καρύδια και ένα ανθοδοχείο με άσπρα κρίνα. Πίσω του φλοκάτη κόκκινη διπλωμένη και ψηλά στη γωνία ένα άσπρο σύννεφο πυκνό.

ΒΗΜΑ 2ο: Η άνοιξη (Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο) 

Ο Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο,ήταν Ιταλός ζωγράφος, περισσότερο γνωστός για τη δημιουργία φανταστικών πορτραίτων αποτελούμενων εξ ολοκλήρου από αντικείμενα όπως φρούτα, λαχανικά, λουλούδια, ψάρια και βιβλία.

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Στην “Άνοιξη” το ανθρώπινο πρόσωπο αποτελούνταν μόνο από ανοιξιάτικα λουλούδια και φυτά. Από το καπέλο έως το λαιμό, κάθε τμήμα του πορτραίτου, ακόμα και τα χείλη και η μύτη, αποτελείτο από λουλούδια, ενώ το σώμα αποκλειστικά από φυτά. 

ΒΗΜΑ 3ο: Ο χειμώνας (Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο)

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Στον πίνακα του ο “Χειμώνας” ο άνθρωπος αποτελείται κυρίως από ρίζες δέντρων. Φύλλα από αειθαλή δέντρα και κλαδιά άλλων δέντρων έγιναν μαλλιά, ενώ άχυρα έγιναν η φορεσιά του ανθρώπου.

ΒΗΜΑ 4ο: Το καλοκαίρι (Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο)

 

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Η αλληγορία του “Καλοκαιριού” του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο  απεικονίζει την προσωπογραφία μιας γυναίκας σε προφίλ, που αποτελείται από μια πλούσια και ποικιλόμορφη σύνθεση φρούτων και λαχανικών  της εποχής.

Το μάγουλο είναι ένα μεγάλο ροζ ροδάκινο , η μύτη ένα αγγούρι , το πηγούνι είναι ένα αχλάδι, το μάτι είναι ένα βύσσινο , και μια σειρά από πράσινους αρακάδες είναι τα δόντια . Το κεφάλι περιλαμβάνει ακόμα διάφορα φρούτα, λαχανικά, φύλλα και δημητριακά όπως: δαμάσκηνα, κεράσια, σταφύλια, σκόρδα και κρεμμύδια, ένα πεπόνι, μια μελιτζάνα, ένα καλαμπόκι, σιτάρι και βρώμη. Στον αχυρένιο φόρεμα, που περιλαμβάνει και μια αγκινάρα στο στήθος, γράφεται το όνομα του καλλιτέχνη και η ημερομηνία του έργου (1563).

Μπορείς και εσύ με αφορμή τον πίνακα του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο να φτιάξεις τον δικό σου πίνακα με χρώματα και διάφορα υλικά! Όπως έκανα εγώ…

ΒΗΜΑ 5ο:Το φθινόπωρο (Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο)

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Η Αλληγορία του “Φθινοπώρου” του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο απεικονίζει μια ανδρική προσωπογραφίας σε προφίλ, που αποτελείται από διάφορα φρούτα και λαχανικά της εποχής, όπως έχουμε μάθει να αναγνωρίζουμε και στις υπόλοιπες αλληγορίες των τεσσάρων εποχών και στα άλλα αστεία πορτρέτα του ιταλού ζωγράφου του Μανιερισμού.Το κεφάλι αποτελείται από διαφορετικές ποικιλίες σταφυλιού και από μια μεγάλη γλυκοκολοκύθα. Από την γλυκοκολοκύθα κρέμονται δύο καρπούς καρυδιάς.Το πρόσωπο αποτελείται από ένα ώριμο και μεγάλο αχλάδι στην θέση της μύτης, ένα κόκκινο μήλο για μάγουλο , ένα κάστανο για το στόμα , ένα ρόδι για το πηγούνι και ένα μανιτάρι, από τον οποίο κρέμεται ένα ώριμο σύκο , στην θέση του αυτιού.

  • Αν οι εποχές ήταν πρόσωπα……

 

Kαι τώρα ΕΤΟΙΜΑΣΟΥ  ήρθε η σειρά σου να δημιουργήσεις!!!!Να δημιουργήσεις τον δικό σου πίνακα με τις τέσσερις εποχές!Για να σε βοηθήσω σκέψου:

  • Με ποιον τρόπο θα ζωγράφιζες τις εποχές αν  ήταν πραγματικά πρόσωπα;
  • Ποια χρώματα θα χρησιμοποιούσες για την κάθε εποχή;
  • Τι θα κρατούσε η κάθε εποχή;
  • Πως θα ήταν το κάθε περιβάλλον- η φύση  αντίστοιχα για την κάθε εποχή;

 

ΒΗΜΑ 6ο: Οι τέσσερις Εποχές – Antonio Vivaldi 

Ήξερες ότι υπάρχει και ένα τραγούδι που έχει τον ίδιο τίτλο με τον πίνακα του Τσαρούχη; Άκουσέ το παρακάτω!

Kαι για τους μικρούς μας φίλους…

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Τετάρτη 13 Μαΐου 2020: “..Το χρώμα δημιουργεί φως..”

“Στη φύση, το φως δημιουργεί χρώμα.. 

Στον πίνακα, το χρώμα δημιουργεί φως”

Η φύση έχει αποτυπωθεί από πολλούς ζωγράφους! Ο κάθε βέβαια ζωγράφος έχει χρησιμοποιήσει τη δική του πινελιά, τα δικά του εργαλεία και τα δικά του υλικά! Τα λουλούδια, τα δέντρα, τα ποτάμια, οι λίμνες, τα αστέρια, ο ουρανός καθώς και πολλά άλλα στοιχεία της φύσης προβάλλονται με διαφορετικούς τρόπους μέσα από τη διαφορετική ματιά του κάθε καλλιτέχνη! 

ΒΗΜΑ 1ο: “Η Γέφυρα και η Λίμνη με τα νούφαρα” (Claude Monet)

Ο Κλωντ Μονέ (14 Νοεμβρίου 1840 – 5 Δεκεμβρίου 1926) ήταν Γάλλος ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του ιμπρεσιονισμού.

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Μια γιαπωνέζικη γέφυρα υψώνεται πάνω από μια κατάμεστη με ροδαλά νούφαρα λίμνη. Γύρω της η πρασινάδα ξεχειλίζει, προσδίδοντας μια παραδείσια αίσθηση γαλήνης. Οι φωτεινοί τόνοι αντιπαραβάλλονται με τους σκοτεινούς, αποδίδοντας με πιστότητα τα παιχνίδια των ηλιαχτίδων με τα δέντρα και την επιφάνεια του νερού. Τα πάντα μοιάζουν να αναβλύζουν ζωή, σαν δροσοσταλίδες που αναπνέουν πάνω στα νούφαρα.

Οι τόνοι του πράσινου συμπληρώνονται με ερυθρές σκιές – για πρώτη φορά καθίσταται τόσο σημαντικός ο ρόλος των συμπληρωματικών χρωμάτων. Το μαύρο απέχει ολοκληρωτικά, τόσο από το συγκεκριμένο, όσο και από όλα τα έργα των Ιμπρεσιονιστών. Οι σκοτεινοί τόνοι αποδίδονται με έναν συνδυασμό συμπληρωματικών και γκριζοπράσινων χρωματισμών. Οι φωτεινοί τόνοι βάφονται κίτρινοι, αντλώντας από την πηγή του φωτός. Οι ελεύθερες πινελιές ξεχωρίζουν πάνω στον καμβά. Το ίδιο δέντρο, αλλού μοιάζει κίτρινο, αλλού πράσινο, άλλο χαμένο σε μια ερυθρο πράσινη σκιά. Απότομα, δίχως μεταβάσεις.

Τα ίδια νούφαρα στη λίμνη έμελλε να πρωταγωνιστήσουν, εξάλλου, σε μια πασίγνωστη σειρά έργων του Μονέ. Τα ίδια νούφαρα, υπό διαφορετικές οπτικές συνθήκες, με άλλο φωτισμό και άλλους συνδυασμούς χρωμάτων.

 

ΒΗΜΑ 2ο: Έναστρη νύχτα (Van Gogh)

Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ ήταν Ολλανδόςζωγράφος. Εν ζωή, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Ωστόσο, μετά το θάνατό του, η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών.

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Ο πίνακας απεικονίζει μια νυχτερινή σκηνή με έντεκα δίνες αστεριών και ένα φωτεινό κίτρινο μισοφέγγαρο. Στο φόντο υπάρχουν λόφοι, στη μέση του εδάφους υπάρχει μια φεγγαρόλουστη πόλη με μια εκκλησία που έχει ένα επίμηκες καμπαναριό και σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η σκούρα πράσινη σιλουέτα ενός κυπαρισσιού.

Το παρακάτω βίντεο θα βοηθήσει να φτιάξεις την έναστρη νύχτα του Van Gogh:

ΒΗΜΑ 3ο: Ίριδες (Van Gogh)

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Ένα από τα πιο αξιοθαύμαστα έργα του είναι και οι “Ίριδες”. Ζωγράφισε τις Ίριδες καθώς νοσηλευόταν στο άσυλο Σεν Πωλ ντε Μουζόλ στην Σεν Ρεμί ντε Προβάνς στη Γαλλία, τον τελευταίο χρόνο πριν τον θάνατό του το 1890.

Συγκεκριμένα, το έργο δημιουργήθηκε πριν το πρώτο του επεισόδιο στο άσυλο. Υπολείπεται της μεγάλης έντασης που υπάρχει στα μετέπειτα έργα του. Ονόμαζε τον πίνακα «το αλεξικέραυνο για την ασθένειά μου», επειδή ένιωθε ότι θα μπορούσε να μην παρανοήσει, συνεχίζοντας να ζωγραφίζει.

ΒΗΜΑ 4ο:Την Κυριακή το απόγευμα στο νησί της La Grande Jatte (Georges Seurat)

Ο Ζωρζ Σερά (Georges-Pierre Seurat, 1859-1891) ήταν Γάλλος μετα-ιμπρεσσιονιστής ζωγράφος, ο εισηγητής του πουαντιγισμού (στιγματογραφία). Το έργο του Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ (1884-1886) άλλαξε την κατεύθυνση σύγχρονης τέχνης αποτελώντας την αρχή του νεο-ιμπρεσιονισμού. Αυτός ο πίνακας είναι ένας από τους γνωστότερους του 19ου αιώνα.

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Χρησιμοποιώντας την μοναδική τεχνική του Πουαντιγισμού, ο Σερά εκτός από τις εκατομμύρια τελείες, σ’ αυτό το έργο του δούλεψε με καινοτόμους τεχνικές για την εποχή του. Σε έναν μεγάλο καμβά ο καλλιτέχνης απεικόνισε κατοίκους της πόλης να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους στο πάρκο, στο νησί Γκραντ Ζατ του ποταμού Σηκουάνα, ένα ηλιόλουστο κυριακάτικο απόγευμα. Βλέπουμε ανθρώπους να περπατούν κάτω από τα δέντρα σε ζευγάρια, με την οικογένεια ή με τα παιδιά τους, να ξεκουράζονται, να κάνουν βαρκάδα, να ψαρεύουν. 

Ο Σερά απεικόνισε τη μεσαία αστική τάξη του Παρισιού, ένα θέμα που αναπαριστούσαν συχνά οι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι. Αυτό που μας κάνει εντύπωση στον πίνακα είναι ότι οι άνθρωποι, στον δημόσιο αυτόν χώρο, δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, οι ανθρώπινες φιγούρες είναι στατικές, μοιάζουν «παγωμένες» στον χρόνο, παραδομένες στις σκέψεις τους.

ΒΗΜΑ 5ο: Η γέφυρα του Κουρμπεβουά (Georges Seurat)

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Ο Σερά ζωγράφισε αυτόν τον πίνακά του με πολύ μικρές κουκίδες από καθαρά χρώματα. Αυτή η τεχνοτροπία είναι ο πασίγνωστος πουαντιγισμός ή διαχωριστική τεχνική, την οποία ανέπτυξε μαζί με μια μικρή ομάδα συναδέλφων του ζωγράφων.

Ο Σερά μελέτησε τις πιο ενημερωμένες έως σήμερα ιδέες και θεωρίες περί χρωμάτων. Στα τέλη του 19ου αιώνα υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον και νέες έρευνες για τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα χρώματα και για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν το χρωματιστό φως και οι χρωστικές ουσίες. Ο Σερά ανέπτυξε ένα σύστημα ζωγραφικής βασισμένο στην κατανόηση αυτών των τότε νέων ιδεών.

Μπορείς και εσύ να ζωγραφίσεις όπως και ο Georges Seurat με την τεχνική του πουαντιγισμού: 

 

Με τη γόμα ενός μολυβιού

Με μπατονέτα

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

  • Πρόταση 1

  • Πρόταση 2

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Πέμπτη 14 Μαΐου 2020: “Μια γραμμή βγήκε περίπατο…”

Και όμως μια απλή γραμμή ένας απλός κύκλος μπορούν να αποτελέσουν βασικά χαρακτηριστικά ενός ζωγράφου.Ο απλοϊκός τρόπος  που ορισμένοι καλλιτέχνες σχεδίαζαν τα έργα τους ήταν και ο λόγος για τον οποίο αναδείχθηκαν και ξεχώρισαν.Η ημέρα αυτή σίγουρα θα ενθουσιάσει καθώς  οι συγκεκριμένοι πίνακες μπορούν πολύ εύκολα να “αντιγραφούν” και από ένα παιδί!

ΒΗΜΑ 1ο: Το κόκκινο μπαλόνι (Paul Klee)  

Ο Πάουλ Κλέε (Paul Klee, 18 Δεκεμβρίου 187929 Ιουνίου 1940) ήταν ΓερμανοΕλβετός ζωγράφος. Μολονότι δεν εντάχθηκε επισήμως σε καμία σχολή ή κίνημα, το έργο του είχε σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση των περισσοτέρων καλλιτεχνικών τάσεων της μοντέρνας τέχνης, ενώ υπήρξε και δάσκαλος στη σχολή Μπαουχάους. Άφησε συνολικά περισσότερα από 9.000 έργα, μεταξύ αυτών υδατογραφίες, χαρακτικά και σχέδια, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων φιλοξενείται σήμερα στο Κέντρο Πάουλ Κλέε της Βέρνης.

Παίζοντας με τον πίνακα του Paul Klee :

ΒΗΜΑ 2ο: Κάστρο και Ήλιος (Paul Klee)

Χαρακτηριστικά του πίνακα:

Ο πίνακας αυτός είναι γεμάτος έντονα χρώματα και απλές γραμμές – τετράγωνα, παραλληλόγραμμα, τρίγωνα και κύκλους. Μήπως σoυ θυμίζει κάστρο, ή ίσως μια σειρά από κτίρια; Μια πόλη; Τι άλλο βλέπεις; 

  • Φτιάξε και εσύ τον πίνακα του Paul Klee μέσα σε ένα βιβλίο:

 

ΒΗΜΑ 3ο: Ηρωικά Ρόδα (Paul Klee)

Ακόμα ένας εντυπωσιακός πίνακας του P. Klee είναι αυτός και ονομάζεται “Ηρωικά Ρόδα”. Όπως μπορείς να παρατηρήσεις το σχέδιό του είναι κάπως ελεύθερο, δηλαδή δεν έχει σκεφτεί από πριν τι και πως θα σχεδιάσει πάνω στον πίνακά του. 

Ο ζωγράφος αυτός έλεγε πως “….ένας πίνακας είναι μία γραμμή που βγήκε περίπατο!!”. Έτσι, το μόνο που κάνει είναι να αφήσει τη φαντασία του να κινηθεί ελεύθερα και να δημιουργήσει. Αυτού του είδους η τέχνη ονομάζεται “Αφηρημένη Τέχνη”. Αν θες μπορείς, μπορείς να δεις στο παρακάτω βίντεο πώς εφαρμόζεται στην πράξη αυτού του είδους η τέχνη. 

 

ΒΗΜΑ 4ο: Κύκλοι μέσα σε κύκλο (Wassily Kandinsky)

O Βασίλι Καντίνσκι, Μόσχα 16 Δεκεμβρίου 1866 – Νεϊγί-συρ-Σεν, Γαλλία, 13 Δεκεμβρίου 1944) ήταν Ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα και ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της αποκαλούμενης αφηρημένης τέχνης. Για να δεις τον πίνακα πάτησε.

ΒΗΜΑ 5ο:Οι ομόκεντροι κύκλοι του Wassily Kandinsky

Για τον Καντίνσκι το κόκκινο είναι ζεστό δίχως όρια, μπορεί ωστόσο να πάρει διαφορετικές αποχρώσεις και να επενεργήσει με εντελώς διαφορετικούς τρόπους στον ψυχισμό. Έχει ζωντάνια, ζωηράδα και ενέργεια χωρίς ωστόσο την επιπολαιότητα του κίτρινου.

Το κίτρινο κινείται έξω από τα όρια και διαχέεται στο περιβάλλον. Διεγείρει και μαγνητίζει το ενδιαφέρον σε βαθμό που μπορεί να γίνει έως και ενοχλητικό. Το μπλε εμβαθύνει και ηρεμεί. Όταν σκουραίνει θυμίζει μια μη ανθρώπινη θλίψη και όταν ανοίγει γίνεται απόμακρο όπως ο ουρανός.

Το μαύρο δεν έχει ήχο για αυτό και τα χρώματα δίπλα του αποκτούν ένταση, ενώ το λευκό δεν έχει χρώμα, συμβολίζοντας την απόλυτη σιωπή. Μια σιωπή όμως με απεριόριστες δυνατότητες. Είναι το τίποτα που προϋπάρχει της αρχής και όχι το τίποτα που σηματοδοτεί το τέλος, όπως το μαύρο.

Το γκρι είναι άηχο και ακίνητο που όταν σκουραίνει σε πνίγει και όταν ανοίγει δημιουργεί μια μικρή ελπίδα. Το μωβ απομακρύνεται από τον άνθρωπο και το πράσινο απαλύνει τις κουρασμένες ψυχές, ακίνητο και ευχαριστημένο με τον εαυτό του, κλειστό προς όλες τις κατευθύνσεις, μια χοντρή, υγιέστατη, ξαπλωμένη αγελάδα, η οποία παρατηρεί τον κόσμο με ηλίθιο, απαθές βλέμμα: Το χρώμα του καλοκαιριού και της ανάπαυσης μετά την θυελλώδη άνοιξη. Ειδικά η παρομοίωση του πράσινου με την αγελάδα μοιάζει με τυπικό δείγμα συναισθητικού.

  • Δες πώς μπορείς να φτιάξεις τον πίνακα του  Wassily Kandinsky:

ΒΗΜΑ 6ο: Piet Mondrian

Ο Πητ Μοντριάν (7 Μαρτίου18721 Φεβρουαρίου 1944) ήταν Ολλανδός ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης και συνιδρυτής του κινήματος του νεοπλαστικισμού μαζί με τον Theo van Doesburg. Θεωρείται από τους πλέον επιδραστικούς ζωγράφους του 20ου αιώνα. Μπορείς να δεις ΕΔΩ κάποιους από τους πιο γνωστούς του πίνακες.

O Μοντριάν δεν ήθελε οι πίνακές του να μοιάζουν με τη φύση. Ήθελε να διερευνήσει πως συνδυάζονται το χρώμα και η γραμμή.Με την πάροδο του χρόνου το έργο έγινε πιο απλό.Δεν χρησιμοποιεί λεπτομέρειες παρά μόνο λίγα χρώματα καθώς και οριζόντιες και κάθετες γραμμές.Για 20 χρόνια χρησιμοποιούσε το μαύρο, το γκρι και τα 3 βασικά χρώματα.Μερικές φορές αλλάζει το πάχος των γραμμών .Άλλες φορές τοποθετεί τις γραμμές κοντά ή μακριά.

Μπορείς και εσύ να φτιάξεις έναν πίνακα παίρνοντας έμπνευση από τον Mondrian:

  • Με πλαστελίνη

  • Με lego

 

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

  • Πρόταση 1

  • Πρόταση 2

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Παρασκευή 15 Μαΐου 2020: “Πέρα από κάθε φαντασία!!..”

Οι γραμμές και τα σχήματα γίνονται αντικείμενα, που όλοι μας έχουμε γνωστά, όπως επίσης γνωρίζουμε τη χρήση, το σκοπό και τη θέση που τους ταιριάζει. Σήμερα γνωρίζουμε έναν ακόμα καλλιτέχνη που θα μας δώσει μια διαφορετική οπτική των πραγμάτων που ίσως ποτέ να μην είχαμε σκεφτεί… Ας ταξιδέψουμε λοιπόν σε έργα που αποτυπώνονται……

…πέρα από κάθε μας φαντασία!!!!

ΒΗΜΑ 1ο: “Rene Magritte (Ρενέ Μαγκρίτ)”

Ένας ακόμα ζωγράφος είναι και ο κύριος Rene Magritte. Αυτός ο καλλιτέχνης αποτυπώνει στα έργα του την καλλιτεχνική του ταυτότητα με έναν αρκετα ιδιαίτερο και πρωτοποριακό τρόπο. Χρησιμοποιεί τα αντικείμενα, όπως μήλα, αυγά, πουλιά, πέτρες, καπέλα, ομπρέλες, καλυμμένα πρόσωπα, σύννεφα με ένα τελείως ασυνήθιστο τρόπο. Ο Magritte γεννήθηκε πριν πολλά χρόνια σε μία πόλη που ονομάζεται “Βέλγιο” και επιλέγει να δημιουργεί πίνακες που σου κεντρίζουν την προσοχή και σε ταξιδεύουν σε κόσμους ….πέρα από κάθε φαντασία!

Ο Μαγκριτ κάνει το μυαλό και τη φαντασία μας να αναποδογυρίζει, να σκεφτόμαστε φανταστικούς συνδυασμούς πραγμάτων και εικόνων.. Προσπαθεί με κάθε επιτυχία να κάνει το μυαλό μας να πετάει σαν πουλί και έτσι βλέποντας τους πίνακές του, μας δίνει την αίσθηση ότι είναι σα να βλέπουμε όνειρο….

  • Μπορείς να εντοπίσεις το Βέλγιο σε έναν χάρτη;
  • Βρέχεται ή όχι από θάλασσα;
  • Ποιες χώρες είναι “γειτονικές” της;

 

ΒΗΜΑ 2ο: “Γκολκότα”

Ήρθε η ώρα να δεις έναν από τους πιο εντυπωσιακούς του πίνακες. Το όνομα του έργου αυτού είναι “Γκολκότα”!

  • Τι παρατηρείς;
  • Μήπως συμβαίνει κάτι ασυνήθιστο στον πίνακα αυτό; 
  • Γιατί;
  • Είναι σωστός ή όχι ο τρόπος που επιλέγει ο ζωγράφος αυτός να δημιουργήσει τους πίνακές του;*

 

* Μέσα από την ερώτηση αυτή θέλουμε να περάσουμε στα παιδιά την ιδέα ότι δεν υπάρχει “σωστός” και “λάθος” τρόπος για να ζωγραφίσει κάποιος έναν πίνακα. Επιδιώκουμε με αυτόν τον τρόπο να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερο τα παιδιά μας να εκφράζονται ελεύθερα, μέσα από κάθε μορφή τέχνης διώχνοντας οποιοδήποτε άγχος ή ανασφάλεια.

ΒΗΜΑ 3ο: “Ας δημιουργήσουμε τη δική μας πρωτοποριακή βροχή!

Κλείσε τα φώτα ή τις κουρτίνες (αν είναι πρωί) και κάθισε στο πάτωμα. Μπορείς να παίξεις χτυπώντας ή ακουμπώντας ρυθμικά μέλη του σώματός σου (όπως δάχτυλα, γόνατα, μηρούς, χέρια) με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να ακουστούν ήχοι της βροχής;

Ζήτησε από τη μαμάκα σου να βάλει το παραπάνω τραγούδι. Η μουσική ξεκίνησε και είναι ήρεμη στην αρχή, όμως μετά γίνεται όλο και πιο έντονη. Ώσπου….ξύπνησε την φαντασία μας …!! Έτσι η βροχή θα μπορούσε να μην ήταν πια από σταγόνες που πέφτουν από τα δαχτυλάκια/χεράκια/ποδαράκια σου. Αλλά….. θα μπορούσε να βρέχει κάτι πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό, όπως στον πίνακα του Magritte…….

Ζωγράφισε τη δική σου βροχερή μέρα …. Μην ξεχάσεις να δώσεις όνομα στον πίνακά σου!!

ΒΗΜΑ 4ο: “Παίζοντας με τη …βροχή”

Μιας και άφησες τη φαντασία σου ελεύθερη και δημιούργησες αυτή την τόσο ξεχωριστή βροχούλα, τι θα έλεγες να παίξουμε λίγο με… Τη βροχή;;;!

Μπορείς να ενώσεις τις λεξούλες και να προσπαθήσεις να δημιουργήσεις μια καινούργια που ίσως να μην έχει ακουστεί ποτέ ξανά;

  • Μήλο + βροχή → …..
  • Γλυφιτζούρι + βροχή → ….
  • Παγωτό + βροχή → ….
  • Ψάρι + βροχή → …..
  • Καρότο + βροχή → …..

 

Μπορείς να βρεις και μερικές νέες δικές σου αν θες!!!!

ΒΗΜΑ 6ο: “Η Πινεζοβροχή!”

Είσαι τόσο καλός και τόσο συνεργάσιμος σε κάθε μας παιχνίδι, και τώρα νομίζω ότι ήρθε η ώρα να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε μαζί το παραπάνω τραγούδι, που είμαι σίγουρος ότι θα σου αρέσει τόσο όσο και εμένα!!!

ΒΗΜΑ 7ο: “Οι πίνακες του R. Magritte”

Θες να δεις μερικά ακόμα από τα έργα του Μαγκρίτ;;;; Παρατηρείς κάτι περίεργο;;;;

Κι όμως, οι πίνακές του ζωντανεύουν και αποκτούν κίνηση!! Θες να ακούσεις και το πιο αστείο; Υπάρχει ένα υπέροχο μουσείο κάπου στις Βρυξέλλες, στο οποίο μπορείς να δεις αρκετά από τα έργα του Μαγκρίτ! Ακόμα και εκεί, οι πίνακες χοροπηδούν και ξεφεύγουν από τη θέση τους προκαλώντας έναν τρελό χορό με αντικείμενα να πηγαίνουν εδώ και εκεί και να σε ξαφνιάζουν με την κάθε τους κίνηση. Αν θες να γνωρίσεις λίγο καλύτερα το μουσείο αυτό, μπορείς να το δεις το παρακάτω βίντεο!

ΒΗΜΑ 8ο: “Παίζοντας με τους πίνακες του Magritte”

Ας παίξουμε με τους πίνακες του παράξενου αυτού ζωγράφου… Ζήτησε από κάποιον μεγάλο να σου τυπώσει τους παρακάτω πίνακες και ακολούθησε τις οδηγίες που γράφουν πάνω!

  • Πίνακας 1

  • Πίνακας 2

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Ποιος είπε ότι ακόμα και οι πιο μικρούληδες δε μπορούν να γίνουν πρωτοπόροι;;;;! Μπορεί τα σχέδια να είναι έτοιμα, όμως σίγουρα θα ξεχωρίσουν με τις επιλογές των χρωμάτων που θα γεμίσουν το κάθε έργο!

  • Πρόταση 1

  • Πρόταση 2

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Σάββατο 16 και Κυριακή 17 Μαΐου 2020: “Τεχνικές Ζωγραφικής”

Έφτασε Σαββατοκύριακο και ήρθε η στιγμή να κάνει πράξη όσο καλά συνάντησες και γνώρισες αυτή την εβδομάδα! Πάρε τα χρώματα σου, τις εμπειρίες που απέκτησεις, τα έργα που δημιούργησες και έλα να γνωρίσεις μερικούς τρόπους “μαγικούς” για να εκφράσεις τις σκέψεις και τα όνειρά σου με ένα τρόπο διαφορετικό…. Και που ξέρεις;; Μπορεί μια μέρα να γίνεις και εσύ ένας σπουδαίος και ξεχωριστός ζωγράφος!!!!! 

ΒΗΜΑ 1ο: “Ζωγραφική με κουκίδες”

Ζωγραφίστε με μολύβι το περίγραμμα του σχεδίου που έχετε φανταστεί. Με μια μπατονέτα βουτηγμένη σε τέμπερες, κάντε μικρές κουκίδες δημιουργώντας τα μοτίβα που σας αρέσουν.

Ιδέες:

Αν θέλετε να βγει ακόμα πιο εντυπωσιακό το αποτέλεσμα, τότε γεμίστε τη ζωγραφιά σας πολύχρωμες κουκίδες…παντού!! Θα ξετρελαθείτε!!

Ιδέες:

Τώρα που ολοκλήρωσες αυτό το καταπληκτικό σου έργο, θες να μάθεις πως λέγεται η τεχνική αυτή που χρησιμοποίησες;;; Τέντωσε αυτάκια γιατί πρόκειται για μία καινούργια, και ίσως λίγο δύσκολη λεξούλα: 

Λέγεται…. “Πουαντιγισμός” !! 

Μπορείς όμως να μαντέψεις το λόγο που ονομάζεται έτσι;

ΒΗΜΑ 2ο: “Πολύχρωμη Χαρακτική”

Ζωγραφίστε ένα χαρτόνι με κηρομπογιές, καλύπτοντας ολόκληρη την επιφάνειά του με διάφορα χρώματα. Σε μια παλέτα αναμείξτε μαύρη τέμπερα με σαπούνι και όταν στεγνώσει τελείως η μπογιά πάρτε ένα καλαμάκι για σουβλάκι και μ’ αυτό χαράξτε το σχέδιο που θέλετε.

Ιδέες:

ΒΗΜΑ 3ο: “Τρισδιάστατη Ζωγραφική”

Για να φτιάξετε τρισδιάστατα χρώματα, ανακατέψτε μια κουταλιά της σούπας αλεύρι που φουσκώνει μόνο του, μια κουταλιά της σούπας αλάτι και όσες σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής χρειαστούν για να πετύχετε τα χρώματα που θέλετε. Προσθέστε λίγο νερό και ανακατέψτε μέχρι το μείγμα να έχει κρεμώδη υφή. Χρησιμοποιήστε πιπέτες ή κορνέ ζαχαροπλαστικής για να ζωγραφίσετε σε χαρτί ή χαρτόνι. Όταν τελειώσετε, βάλτε τη ζωγραφιά στον φούρνο μικροκυμάτων για 10-30 δευτερόλεπτα.

Ιδέες:

ΒΗΜΑ 4ο: “Τεχνική Φροτάζ”

Τοποθετήστε ένα ανάγλυφο αντικείμενο (όπως ένα κέρμα, μία δαντέλα, ένα φύλλο δέντρου) κάτω από ένα κομμάτι χαρτί και με απλό μολύβι ή χρωματιστά παστέλ, περάστε την επιφάνεια του χαρτιού μέχρι να αναπαραχθεί πάνω της το σχέδιο του αντικειμένου.

Ιδέες:

ΒΗΜΑ 5ο: “Τεχνική Blowpainting”

Διάλεξε το καλαμάκι με το αγαπημένο σου χρώμα και ετοιμάσου!!! Αραίωσε λίγο χρώμα με λίγο νεράκι και στάξε μερικές πολύχρωμες σταγόνες στο χαρτί σου. Πάρε το καλαμάκι σου και φύσηξε ΔΥΝΑΤΑ τις σταγόνες σου προς όποια κατεύθυνση εσύ επιθυμείς!!! 

Θυμήσου: ΦΥΣΑΜΕ, …δεεεεν ΡΟΥΦΑΜΕ!!!

Ιδέες:

ΒΗΜΑ 6ο: “Τεχνική Μπατίκ ”

Διαλέξτε ή σχεδιάστε ότι εσείς θέλετε και χρωματίστε το με κηρομπογιές ανοιχτόχρωμες. Όταν τελειώσετε το χρωματισμό, περιγράψτε το σχέδιο με μία κηρομπογιά μαύρου χρώματος (αυτό θα βοηθήσει το σχέδιο να ξεχωρίζει στο τέλο). Στη συνέχεια τσακίστε το χαρτί και τσαλακώστε το αρκετά. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσει πολλές ρωγμές.

Στη συνέχεια ξετυλίξτε αργά και προσεκτικά και ισιώστε το καλά. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε λίγο χρώμα (τέμπερα, ακρυλικό, νερομπογιά) σε πιο σκούρο χρώμα (μοβ, σκούρο μπλε, σκούρο κόκκινο) και βάψτε το πάνω από την εικόνα. Τρίψτε με το πινέλο για να απλωθεί το χρώμα παντού. Τέλος, σβήστε το χρώμα που περισσεύει με μία χαρτοπετσέτα και….. Έτοιμο!

 

Ιδέες:

Kαι για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση 1η:“Δακτυλικά αποτυπώματα”

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δαχτυλομπογιές, τέμπερες ή ακόμα και νερομπογιές. Το αποτέλεσμα θα είναι και στις τρεις περιπτώσεις μοναδικό!

Ιδέες:

*** Σε περίπτωση που δεν θέλετε να λερωθείτε τόσο, μπορείτε να αντί για τα δαχτυλάκια σας να ζωγραφίσετε με …μπατονέτες!

Πρόταση 2η:“Χεράκια, Ποδαράκια”

Αν δεν σας πειράζει όμως να λερωθείτε λίγο παραπάνω, ορίστε άλλη μία πρόταση για να λερωθείτε ακόμα περισσότερο!!! Βουτήξτε ποδαράκια και χεράκια στις μπογιές σας και κάντε πολύχρωμες στάμπες στο χαρτί. Ύστερα συμπληρώστε τις δημιουργικά, προσθέτοντας λεπτομέρειες στους όγκους με το πινέλο ή τους μαρκαδόρους σας.

Ιδέες:

Πρόταση 3η: “Messy Play”

Το “Messy (ή Sensory) Play” είναι ένα αισθητηριακό παιχνίδι που λερώνει… …ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!!!! Είναι, όμως και το παιχνίδι εκείνο, κατά τη διάρκεια του οποίου, τα παιδιά όλων των ικανοτήτων και ηλικιών, χρησιμοποιούν υλικά που απευθύνονται σε όλες τους τις αισθήσεις. Μέσα από το παιχνίδι αυτό δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να εξερευνήσουν, να ανακαλύψουν, να πειραματιστούν και να δημιουργήσουν ελεύθερα.

Η λίστα των υλικών για το παιχνίδι αυτό είναι πραγματικά ατελείωτη… Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι μπορείτε να φανταστείτε.. Μπορεί για να πράδειγμα να είναι κάτι…

  • Υγρό: όπως αφρός, δακτυλομπογιές, κόλλα, σαπουνόφουσκες, βρεφικό λάδι, νερό, ζελέ, γιαούρτι
  • Μαλακό: όπως πηλός, λάσπη, ζυμάρι, πλαστελίνες, αφρός, μπάλες, μπαλόνια, μαγειρεμένα ζυμαρικά
  • Στεγνό: όπως άμμος, κραγιόνια, χαρτιά, υφάσματα, πέτρες, κοχύλια, φύλλα, αλεύρι, δημητριακά, ζυμαρικά, όσπρια, ρύζι

 

Αυτό το παιχνίδι βέβαια, συχνά οδηγεί σε αυτό που εμείς βλέπουμε ως «χάος», αυτό το χάος όμως είναι αποτέλεσμα των αναζητήσεων των παιδιών και αν γνωρίζαμε τι ευκαιρίες τους στερούμε, θα καταλαβαίναμε πόσο άδικο είναι να μην το επιτρέπουμε, να μην το ενθαρρύνουμε και κυρίως…. να μην το προκαλούμε…!

Ορίστε μια ιδέα από εμάς!!! ….ΟΟΟΟΧΙ για το πως θα παίξετε το παιχνίδι αυτό, αλλά για το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα αν αφεθείτε και το απολαύσετε μαζί με τα παιδιά σας….!!

Ιδέες:

Καλή Διασκέδαση!!!!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!