Εκπαιδευτικό Project
για Παιδιά & Γονείς
Θεματική Εβδομάδα: " Τα Παιδιά της Γης "
Μία μαγική εβδομάδα ξεκινά, αφιερωμένη στο πιο όμορφο, στο πιο πολύτιμο, στο πιο αγαπημένο μας πρόσωπο...
Στα υπέροχα παιδιά μας!!!
Εκπαιδευτικό Project
για Παιδιά & Γονείς
Θεματική Εβδομάδα: " Τα Παιδιά της Γης "
Μία μαγική εβδομάδα ξεκινά, αφιερωμένη στο πιο όμορφο, στο πιο πολύτιμο, στο πιο αγαπημένο μας πρόσωπο...
Στα υπέροχα παιδιά μας!!!
#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ
Εκπαιδευτικό Project για Παιδιά & Γονείς
Θεματική Εβδομάδα: ” Τα Παιδιά της Γης “
Μία καινούργια εβδομάδα ξεκινά, με ένα υπέροχο θέμα του project μας “#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ” ελπίζοντας να σας κάνουμε την καλύτερη παρέα, γεμίζοντας την καθημερινότητά σας με χρώμα και διασκεδαστικές δραστηριότητες! Ας ξεκινήσουμε γεμάτοι ελπίδα και αισιοδοξία το παιχνίδι και ας αφήσουμε τα παιδιά να φωτίσουν την κάθε μας μέρα με το χαμόγελό τους!
“Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ”.
Με αυτές τις λέξεις ξεκινάει ένα από τα ομορφότερα παιδικά ποιήματα που έγραψε ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος, για τα παιδιά όλου του κόσμου!
Πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος μας αν μπορούσαν τα παιδιά μας να πάρουν τη σκυτάλη. “Αν όλα τα παιδιά της γης” πιάναν “γερά τα χέρια τους”, ίσως τότε είχαμε ένα καλύτερο κι ελπιδοφόρο αύριο…
Αυτή λοιπόν η εβδομάδα θα είναι αποκλειστικα αφιερωμενη στο “ΠΑΙΔΙ”. Σκοπός αυτής της θεματικής ενότητας είναι το παιδί να ανακαλύψει διάφορα στοιχεία του εαυτού του, να ερευνήσει τις ομοιότητες και τις διαφορές που μπορει να έχει με άλλα παιδιά και να αναγνωρίσει την αξία και τη σημασία της έννοιας ”ΔΙΚΑΙΩΜΑ” αλλά και της έννοιας ”ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ”.
Το πολύ όμορφο αυτό θέμα, στοχεύει στο να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την αυτονομία και την αυτοεκτίμηση των παιδιών, μέσα από δράσεις τις που προτείνονται. Ταξιδεύοντας στον χρόνο, κάθε παιδί θα εμπλουτίσει τις γνώσεις του για διαφορετικούς πολιτισμούς, ενώ ταυτόχρονα θα γεμίζει την σκέψη του με όμορφες εικόνες με δραστηριότητες σχετικές με την διαφορετικότητα, τους ολυμπιακούς αγώνες κ.α.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν μια καινούρια εξερεύνση! Καλή διασκέδαση σε όλους!
Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020 → “Ο εαυτός μου”
Η εβδομάδα μας θα ξεκινήσει με μια μικρή εξερεύνηση του ίδιου μας του εαυτου! Ας ξεκινήσουμε το ταξίδι μας προσπαθώντας να ανακαλύψουμε αλλά και να θυμηθούμε τα διάφορα εξωτερικά αλλά και εσωτερικά μας μοναδικά στοιχεία! Γιατί μην ξεχνάς πως ο καθένας μας είναι μοναδικός……
ΒΗΜΑ 1:Συζήτηση και παρατήρηση
Σίγουρα όλοι στο σπίτι μας έχουμε έναν καθρέφτη! Ας σταθούμε μπροστά του ένας ένας από τα μέλη της οικογένειάς μας και ας παρατηρήσουμε ο καθένας τα δικά του χαρακτηριστικά:
Προτεινόμενες Ερωτήσεις:
Τι χρώμα έχουν τα μαλλιά μου;
Είναι μακριά ή κοντά;
Τι χρώμα έχουν τα μάτια μου;
Φοράω γυαλιά μυωπίας;
Έχω φακίδες/ ελίτσες ή κάποιο σημαδάκι εκ γενετής;
Τι χρώμα έχει το δέρμα μου;
Είμαι το ίδιο ψηλός με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς μου;
Μπορείτε να προχωρήσετε ένα βήμα παραπέρα τη δραστηριότητα αυτή να ζητήσετε από το μικρό/ η σας να κάνει αστείες γκριμάτσες στον καθρέφτη για να του/ της δοθεί έτσι η ευκαιρία να αντιληφθεί ότι ακόμα και το σώμα μας μιλάει. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αποκτήσει μια μικρή ιδέα για την έννοια της “γλώσσας του σώματος”.
Στη συνέχεια μπορείτε να του/της ζητήσετε να προβάλλει διαφορετικά συναισθήματα αλλάζοντας κάθε φορά (ανάλογα με το συναίσθημα που του ζητάτε) τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, αλλά και τη στάση του σώματός του.
Προτεινόμενες Ερωτήσεις:
Τι παρατηρείς;
Παραμένει ίδιο το πρόσωπο και το σώμα μου;
Ποια είναι εκείνα τα σημεία του προσώπου ή/και του σώματός μου που αλλάζουν την αρχική τους θέση;
Ποια είναι εκείνο το συναίσθημα που σου αρέσει να βλέπεις πιο πολύ στο πρόσωπο το δικό σου/ της μαμάς ή/ και του μπαμπά σου;
ΒΗΜΑ 2: Συνέντευξη στη μαμά/μπαμπά μου
Ώρα για συνέντευξη! Πάρτε μικρόφωνο και ξεκινάμε!!! Με ένα αυτοσχέδιο μικρόφωνο ζήτησε από τη μαμά ή/ και τον μπαμπά σου να σου αφιερώσουν λίγο από το χρόνο τους για να τους πάρεις μία μικρή συνέντευξη. Το θέμα της συνέντευξης αφορά τον “Εαυτό” της μαμάς ή/ και του μπαμπά σου αντίστοιχα.
Προτεινόμενες Ερωτήσεις:
Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα/ φαγητό/ ζωάκι;
Ποιο ήταν το αγαπημένο σου παραμύθι/ βιβλίο όταν ήσουν μικρός/ μικρή;
Πόσο χρονών είσαι;
Τι ήθελες να γίνεις όταν ήσουν μικρός/ή;
Ποιο παιχνίδι σου αρέσει να παίζουμε πιο πολύ μαζί;
Τι σου αρέσει πιο πολύ σε μένα;
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι απαντήσεις είναι της μαμάς και του μπαμπά σου! Πρέπει να τις ακούσεις και να τις σεβαστείς! Ο καθένας έχει τη δική του γνώμη και μπορεί πολλές φορές να είναι διαφορετική από τη δική μας. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν είναι και σωστή!
ΒΗΜΑ 3: Φτιάχνω τη δική μου ταυτότητα/ το δικό μου διαβατήριο
Τώρα που έμαθες ορισμένα πράγματα για τους γονείς σου, τι θα έλεγες να γνωρίσουν και οι γονείς σου ορισμένα πράγματα για σένα; …χμ….. Θα ήταν μια πολύ καλή ιδέα να σου πάρουν εκείνοι τώρα μία συνέντευξη, όμως πολλές φορές οι μεγάλοι έχουν τοοοοοσα πολλά πράγματα στο κεφάλι τους και πολλές φορές ξεχνάνε τα πιο σημαντικά!
Σου παρουσιάζω δύο ξεχωριστές ιδέες για κατασκευές που θα είναι μοναδικές, αφού θα έχουν πληροφορίες και στοιχεία που έχουν να κάνουν με τον “Εαυτό” σου! Μπορείς να ζητήσεις τη βοήθεια τους αν πιστεύεις ότι τη χρειάζεσαι, αλλά μην ξεχάσεις πως τα στοιχεία που θα συμπληρώσεις θα έχουν να κάνουν με αυτά που εσύ σκέφτεσαι και αγαπάς να κάνεις. Ήρθε η ώρα λοιπόν
Το βιβλιάριό μου: Πάτησε ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 4: Γράψε, κόψε, παίξε!
Ήρθε η ώρα για λίγο παιχνίδι ακόμα μικρέ ταξιδιώτη! Μετά από τη φοβερή ταυτότητα/ βιβλιάριό σου, τι θα έλεγες να έφτιαχνες και ένα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ δικό σου παζλ, που θα γνωρίζεις μόνο εσύ τον τρόπο για να ενώσεις τα κομμάτια του; Ζήτησε από τη μαμά ή τον μπαμπά να σου τυπώσουν αυτό ΕΔΩ
Συμπλήρωσε τις απαντήσεις σου με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά σου. Ζήτησε τους να σου γράψουν σε ένα διαφορετικό χαρτί τις απαντήσεις σου και αντέγραψέ τες εσύ στο δικό σου παζλ.
Θυμήσου: Το παζλ είναι δικό σου και δεν επιτρέπεται να έχει φωνούλες γραμμένες από διαφορετικά χεράκια πέρα από τα δικά σου!
Μπορείς, αν θες, να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά χρώματα για κάθε μία φωνούλα! Έτσι το παζλ σου θα είναι γεμάτο από όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου! Όταν θα έχεις ολοκληρώσει τις απαντήσεις σου, κάθισε με τον ποπό σου στην καρέκλα σου, γιατί το επόμενο βήμα ίσως και να είναι λίγο επικίνδυνο και αν κάποιος εκεί κοντά σου δεν προσέχει μπορεί να τραυματιστεί κατά λάθος! Πάρε το ψαλιδάκι σου και κόψε προσεκτικά ένα ένα τα κομμάτια του παζλ. Όταν τελειώσεις με αυτό, κλείσε το ψαλίδι σου και βάλτο πάλι πίσω στη θέση του. Μπράβο που ήσουν τόσο προσεκτικός/ ή. Τι λες; Μπορείς τώρα να τα ενώσεις για να πάρει το παζλ την αρχική του μορφή;
ΒΗΜΑ 5: Ας γνωριστούμε όλοι καλύτερα!
Το παιχνίδι συνεχίζεται!!!!! Δύο ακόμα παιχνίδια για σένα και την οικογένειά σου που μπορείτε να παίξετε όλοι μαζί.
Το ζάρι του εαυτού μου.
Προσπάθησε με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά σου να κατασκευάσεις ένα ζάρι. Πριν τοποθετήσεις κόλλα και του δώσεις την τελική του μορφή, ζωγράφισε σε κάθε του πλευρά και από μία ερώτηση για να γνωρίσει καλύτερα τον συμπαίκτη σου. Σου παραθέτω ΕΔΩ μία πρόταση για το πως θα μπορούσες να το φτιάξεις. Εννοείται πως, αν θες να αλλάξεις ή να φτιάξεις μια δική σου διαφορετική πλευρά μπορείς να το κάνεις! Όταν ενώσεις τις πλευρές κάλεσε όποιον φίλο ή συγγενή σου θες, καθίστε κυκλικά και ξεκινήστε το παιχνίδι. Κάθε παίκτης μπορεί να ρίχνει από ΜΙΑ φορά το ζάρι, να απαντήσει στην ερώτηση και στη συνέχεια να το δίνει στον διπλανό του, περιμένοντας να έρθει ξανά η σειρά του!
Πρόκειται για ένα παιχνίδι που μοιάζει πολύ με το γνωστό στη μαμά και στον μπαμπά “φιδάκι”. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα ζάρι και να τυπώσεις το επιτραπέζιο αυτό ΕΔΩ. Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι απλοί:
Κάθε παίκτης διαλέγει από ένα πιόνι και το τοποθετεί στην αφετηρία. (Μπορούν να συμμετέχουν στο παιχνίδι αυτό όσα άτομα επιθυμείτε).
Κάθε φορά ρίχνει και από ένας το ζάρι του και μετακινεί το πιόνι του τόσα κουτάκια/ βήματα όσα αναγράφονται στον αριθμό του ζαριού που έτυχε ο παίκτης.
Στη συνέχεια απαντάει στην εντολή του κάθε βήματος, δίνει το ζάρι στον επόμενο και περιμένει να έρθει ξανά η σειρά του.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Ακούμε τις απαντήσεις των συμπαικτών μας γιατί θέλουμε και εκείνοι να ακούσουν τις δικές μας όταν έρθει η σειρά μας.
Παίζουμε με τη σειρά και μετράμε πολύ προσεκτικά τα βήματά μας.
Νικητής είναι εκείνος/η που θα φτάσει πρώτος/η στο τελευταίο βήμα που γράφει “ΤΕΛΟΣ”. Αν κάποιος από την ομάδα στεναχωρηθεί που δεν κατάφερε να τερματίσει πρώτος/ η θύμισέ του πως σημασία δεν έχει το αποτέλεσμα, αλλά να περνάμε διασκεδαστικά την ώρα του παιχνιδιού. Εξάλλου πάντα μπορεί το παιχνίδι να αρχίσει από την αρχή!
Βήμα 6ο: Γίνε μαζί μου … ΠΑΙΔΙ!!!
Μετά από τόσο παιχνίδι, ήρθε η ώρα για λίγο χορό και τραγούδι!!! Ζήτησε από τη μαμά ή το μπαμπά σου να σου βάλουν το τραγούδι αυτό στο tablet ή στον υπολογιστή τους. Είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζεις καλά αυτό το τραγούδι, γι’ αυτό θα σου πρότεινα να το τραγουδήσεις με την ωραία σου φωνή σε όοοοοποιον μεγάλο βρίσκεται μαζί σου στο σπίτι γιατί πιστεύω ότι και εκείνος/ η κατά βάθος θα ήθελε πολύ να γίνει για μια ακόμα φορά ………….. ΠΑΙΔΙ!!!
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Τρίτη 31 Μαρτίου 2020→ “Η Διαφορετικότητα”
Σήμερα θα συζητήσουμε και για άλλους εαυτούς…Θα αναζητήσουμε ομοιότητες και διαφορές παιδιών σαν εμάς. Τι σημαίνει είμαι διαφορετικός; Μας επηρεάζει κάπου το να είμαστε διαφορετικοί;
ΒΗΜΑ 1: Παραμύθι: “Έλμερ”
Σήμερα θα ξεκινήσουμε την ημέρα μας διαβάζοντας ένα πολύ ιδιαίτερο παραμύθι με βασικό του ήρωα έναν αξιαγάπητο παρδαλό ελέφαντα, τον Έλμερ! Πρόκειται για ένα χαριτωμένο ελεφαντάκι που είναι τόσο ξεχωριστό και τόσο ιδιαίτερο, που δεν αισθάνεται καθόλου μα καθόλου τυχερός αφού δεν είναι σαν όλα τα υπόλοιπα ελεφαντάκια. Ώσπου οι φίλοι του του δίνουν τη δυνατότητα να αντιληφθεί το ότι το διαφορετικό χρώμα στο δέρμα του είναι εκείνο που τον κάνει τόσο μοναδικό και έτσι καθιερώνεται η “ημέρα του Έλμερ” όπου όλοι προσπαθούν να προβάλλουν τη διαφορετικότητά τους.
Αν δεν έχεις το παραμύθι αυτό στην βιβλιοθήκη σου μην ανησυχείς καθόλου. Χρησιμοποίησε τον υπολογιστή της μαμάς ή του μπαμπά σου και δες την ιστορία του Έλμερ ΕΔΩ
Προτεινόμενες Ερωτήσεις Κατανόησης (για μετά την ανάγνωση):
Τι διαφορετικό είχε ο Έλμερ από τους υπόλοιπους ελέφαντες;
Τι έκανε για να γίνει σαν όλους τους άλλους ελέφαντες;
Τι γιορτάζει το κοπάδι με τους ελέφαντες την “Ημέρα του Έλμερ”;
ΒΗΜΑ 2: “Παρατηρώντας το διαφορετικό γύρω μου…”
Αφού διαβάσουμε/ ακούσουμε την ιστορία του Έλμερ συζητάμε για την έννοια της “Διαφορετικοτητας”.
Τι σημαίνει να είναι κανείς “διαφορετικός”;
Σε τι μπορεί να διαφέρεις εσύ από τη μαμά, τον μπαμπά ή τα αδέρφια σου;
Εσύ είσαι διαφορετικός/ ή;
Τι το διαφορετικό έχεις;
Παρακάτω μπορούμε να παρατηρήσουμε ορισμένο οπτικό υλικό εικόνες παιδιών από όλο τον κόσμο. Συζητάμε για τις μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές.
Τι διαφορετικό βλέπουμε στο δέρμα τους;
Τι στο πρόσωπό τους;
Ποια είναι τα παιχνίδια τους;
Πού να μένουν άραγε;
Γιατί είναι άραγε διαφορετικοί;
Προτεινόμενο οπτικό υλικό :
1.
2.
Αφού κατάφερες να εντοπίσεις τις διαφορές μεταξύ των μικρών παιδιών, παρατήρησε την παρακάτω εικόνα και προσπάθησε τώρα να βρεις τη μία και μοναδική ομοιότητα που τους ενώνει. Είμαι σίγουρος ότι το βρήκες, αν όχι….. Ρίξε μια ακόμα ματιά και παρατήρησε προσεκτικά:
Όσο διαφορετικός και να είναι ο καθένας γύρω μας το γέλιο και η χαρά χρωματίζουν με τον ίδιο τρόπο τα πρόσωπα των παιδιών από όλο τον κόσμο!!!
Πρόταση Βιβλίου → “Τα παιδιά του κόσμου” της Μοίρα Μπατερφιλντ (Εκδόσεις: Ψυχογιός)
Για τους μικρούς μας φίλους:
1. Ζωγραφιά 1
2. Ζωγραφιά 2
ΒΗΜΑ 3:Παιχνίδια με τον Έλμερ
Χαρτοκοπτική-Αρίθμηση-Παζλ:
Ζήτησε από τη μαμά/ μπαμπά σου να σου τυπώσουν το παιχνίδι αυτό ΕΔΩ .
Ζωγράφισε αν θες τον Έλμερ με δικά σου χρώματα και κόψε προσεκτικά το παζλ κατά μήκος πάνω στις γραμμούλες. Προσοχή: Οι αριθμοί θα πρέπει να είναι ενωμένοι στην κάθε μία σειρούλα που έχεις κόψει. Μόλις ολοκληρώσεις με το ψαλίδι μπέρδεψε τις σειρούλες και προσπάθησε να τις φτιάξεις πάλι στη σειρά. Για να μπορέσεις να το φτιάξεις με επιτυχία προσπάθησε να σχηματίσεις τον παρδαλό ελεφαντάκο. Αν τα χρώματά του σε μπερδέψουν μπορείς να βρεις τη σειρά από τους αριθμούς που υπάρχουν στο κάτω μέρος κάθε σειρούλας.
Αντιστοίχιση σκιών:
Μπορείς να αναγνωρίσεις τη σκιά του Έλμερ σε κάθε του κίνηση; Στο παιχνίδι αυτό ΕΔΩ μπορείς να χρωματίσεις τον Έλμερ, όπου είναι λευκός, με όποιο χρώμα εσύ επιλέξεις. Στη συνέχεια πάρε το μολυβάκι σου και προσπάθησε να ταιριάξεις το ελεφαντάκι με τη σκιά του ανάλογα με τη στάση του σώματός του.
Λαβύρινθος:
ΕΔΩ ο Έλμερ έχασε το δρόμο προς τους φίλους του. Μπορείς να τον βοηθήσεις να γυρίσει πίσω; Πάρε το μολυβάκι σου και δείξ’ του το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσεις για να μη χαθεί στο λαβύρινθο
Σειροθέτηση:
Θυμάσαι την ιστορία του παρδαλού ελεφαντάκου; Ζωγράφισε τις εικόνες αυτές ΕΔΩ , κόψ’ τες περιμετρικά και προσπάθησε να τις βάλεις στη σωστή σειρά για να μπορέσεις να φτιάξεις την ιστορία από την αρχή. Μπορείς αν θέλεις να κολλήσεις τις εικόνες που έχεις ζωγραφίσει και έχεις τοποθετήσει με σειρά δημιουργώντας έτσι το δικό σου αυτοσχέδιο παραμύθι του Έλμερ!
Αναγνωριση αριθμών και ζωγραφική:
Πάμε μαζί ΕΔΩ: 1, 2, 3, 4, 5! Σε κάθε αριθμό από το ένα έως και το πέντε αντιστοιχεί και από ένα χρώμα. Μπορείς να εντοπίσεις τον κάθε αριθμό στο σώμα του Έλμερ και να το ζωγραφίσεις με το χρώμα εκείνο που σου ζητάει ο κάθε αριθμός;
Για τους πιο μικρούς μας φίλους:
1. Ζωγραφιά 1
ΒΗΜΑ 4: Φτιάξε το δικό σου παιχνίδι μνήμης !
Πάτησε ΕΔΩ
Κόψε με το ψαλιδάκι σου πάνω στη γραμμούλα! Αφού κόψεις όλα τα κουτάκια και φτιάξεις τις κάρτες με τους ελέφαντες, κόλλησε από την πίσω μεριά (λευκή πλευρά) ένα χρωματιστό χαρτόνι, το οποίο θα πρέπει να είναι ίδιο για όλες τις καρτέλες ώστε να μην φαίνεται ποιος ελέφαντας κρύβεται από πίσω!
…και τώρα είσαι έτοιμος! Το παιχνίδι ξεκινά!!! Αναποδογύρισε τις κάρτες έτσι ώστε να μη βλέπει κανείς τον κάθε ελέφαντα που κρύβεται από κάτω. Τοποθέτησε τις κάρτες στη σειρά γιατί έτσι θα σε βοηθήσει να θυμάσαι ποιος ελέφαντας κρύβεται κάτω από κάθε κάρτα. Σήκωσε δύο κάρτες κάθε φορά και προσπάθησε να ταιριάξεις τον κάθε ελεφαντάκο με το ζευγαράκι του. Αν δεν τα καταφέρεις με την πρώτη φορά, δεν πειράζει!! Περίμενε τη σειρά σου και συγκεντρωσε τη σκέψη σου στο παιχνίδι αυτό. Όσο πιο συγκεντρωμένος/ η παραμένεις στο παιχνίδι αυτό, τόσο πιο εύκολο θα είναι να βρεις το ταίρι του! Νικητής είναι εκείνος που θα καταφέρει να βρει τα περισσότερα ζευγάρια με τα ελεφαντάκια!
ΒΗΜΑ 5: “Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι”
Φτιάξε τη δική σου αφίσα και προσπάθησε με αυτόν τον τρόπο να περάσεις και εσύ το μήνυμα: ”ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ” . Βρες ένα ωραίο σημείο για να την κολλήσεις και μην ξεχάσεις να μας στείλεις μια φωτογραφία από το έργο σου !!!
Προτεινόμενες ιδέες:
ΙΔΕΑ 1: ΕΔΩ
ΙΔΕΑ 2: ΕΔΩ
ΙΔΕΑ 3: ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 6: “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”
Όση ώρα δημιουργείς την υπέροχη αφίσα σου μπορείς να ζητήσεις από τη μαμάκα ή τον μπακάκα σου να βάλουν να ακούσεις το τραγουδάκι αυτό:
“Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, αλλά εσύ θυμήσου ότι πρέπει να ζωγραφίσεις …………….στο ΧΑΡΤΊ!!!!! 😀 😀 😀
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Τετάρτη 1 Απριλίου 2020→“Τα Δικαιώματα του παιδιού”
Καλόόόο Μήνα μικροί μου φίλοι! Σήμερα είναι Πρωταπριλιά και κάθε μέρα σαν αυτή όλοι μικροί και μεγάλοι κάνουν φάρσες ο ένας στον άλλον ή λένε μικρά αστεία ψεματάκια!Αφού λοιπόν κάνεις τη δική σου φάρσα στη μαμα ή τον μπαμπά σου, συνεχίζουμε το ταξίδι μας! Είναι μια πολύ σημαντική η μέρα αυτή για τους μικρούς μας εξερευνητές! Σήμερα αύτη την ημέρα θα έπρεπε να την γιορτάζουν όλα τα παιδιά του κόσμου κάτι όμως που φυσικά δεν ισχύει! Σκοπός αυτής της μέρας είναι να συνειδητοποιήσουμε το πόσο σημαντικά είναι για τη ζωή μας τα δικαιώματα και πως θα ήταν η ζωή μας αν δεν υπήρχαν αυτα!
ΒΗΜΑ 1:Συζήτηση
Μπορείς να φανταστείς τι θα γινόταν αν δεν μπορούσες να πας σχολείο, αν δεν μπορούσες να πας στο νοσοκομείο κάθε φορά που ήσουν άρρωστός, αν δεν είχες παιχνίδια για να παίξεις;Όλα αυτα και άλλα πολλά είναι τα δικαιώματα σου!!!Είναι σημαντικά για να έχεις μια ευχάριστη ζωή;
Προτεινόμενες ερωτήσεις:
Τι είναι το “δικαίωμα”;
Ξέρεις κάποιο δικαίωμα;
Γιατί υπάρχουν;
Ποιος τα έχει;
Τα παιδιά έχουν δικαιώματα; Αν ναι, πρέπει να έχουν όλα τα παιδιά δικαιώματα;
Μήπως έχεις ακούσει τι είναι η “σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού”;
Χρήσιμες πληροφορίες για μικρούς και μεγάλους:
Η αλφαβήτα των δικαιωμάτων των παιδιών
Πάτησε ΕΔΩ
Πάτησε ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 2: Παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών: «Η ζωή στη Λουλουδούπολη»
Ζήτησε από τη μαμά σου να σου διαβάσει το παραμύθι για να γνωρίσεις λίγο καλύτερα ποια είναι τα δικαιώματά σου ως παιδί ή άκουσε τα παιδάκια να στο διηγούνται στο παρακάτω βίντεο!
Προτεινόμενες ερωτήσεις κατανόησης (για μετά την ανάγνωση):
Ποιος ήταν ο φύλακας – άγγελος των παιδιών και γιατί;
Τι έκλεψε η μάγισσα Αντιδικαιωματούλα από τα παιδιά;
Θυμάσαι κάποια από τα δικαιώματα των παιδιών που έκλεισε μέσα στο μπαούλο της;
Πως ένιωθαν τα παιδιά χωρίς τα δικαιώματά τους;
Κατάφεραν τελικά να πάρουν πίσω τα δικαιώματά τους; Αν ναι, πως;
Πως λεγόταν το Χρυσό Βιβλίο που βρισκόταν στην καλύβα του παππού και που τα παιδιά κατέγραψαν τα δικαιώματά τους;
ΒΗΜΑ 3: To ποίημα του “ΝΑΙ¨και του “ΟΧΙ”
Ώρα για ένα αστείο ποιηματάκι του “Ναι” και του “Όχι”.
“Στο παιχνίδι λέμε ΝΑΙ
και στο γέλιο λέμε ΝΑΙ
στην αγάπη λέμε ΝΑΙ
στη φιλία λέμε ΝΑΙ
στην Ελλάδα λέμε ΝΑΙ
στην Ευρώπη λέμε ΝΑΙ
ΟΧΙ λέμε στη βία
ΟΧΙ λέμε στον πόλεμο
ΟΧΙ λέμε στα όπλα
ΟΧΙ στις πυρκαγιές.
Στα τραγούδια λέμε ΝΑΙ
στα λουλούδια λέμε ΝΑΙ
στις τραμπάλες λέμε ΝΑΙ
στις τσουλήθρες λέμε ΝΑΙ
στα σουβλάκια λέμε ΝΑΙ
και στο γάλα λέμε ΝΑΙ
ΟΧΙ λέμε στην πείνα
ΟΧΙ στα συντηρητικά
ΟΧΙ στα καυσαέρια
ΟΧΙ και στη βρωμιά.
Στο βιβλίο λέμε ΝΑΙ
στο σχολείο λέμε ΝΑΙ
στη βοήθεια λέμε ΝΑΙ
στην αλήθεια λέμε ΝΑΙ
στις παρέες λέμε ΝΑΙ
στις ιδέες λέμε ΝΑΙ
ΟΧΙ λέμε στην γκρίνια
ΟΧΙ και στους κατσούφηδες
ΟΧΙ λέμε στο ψέμα
ΟΧΙ στην τεμπελιά”.
Μαίη Κοκκίδου
ΒΗΜΑ 4: Τα δικά σου “ΝΑΙ” και “ΟΧΙ”!
Μπορείς να βοηθήσεις την αγαπημένη μας ποιήτρια να συνεχίσει το ποιηματάκι της; Αναζήτησε και εσύ τα δικά σου ΝΑΙ και ΟΧΙ.
Πάρε μια λευκή κόλλα και χώρισε τη στη μέση με μια κάθετη γραμμή. Στη μια μεριά γραψε τη λεξούλα “Ναι” και στην άλλη τη λεξούλα “Όχι”. Μπορείς να ζωγραφίζεις στην κάθε πλευρά του χαρτιού αντίστοιχα τα πράγματα εκείνα στα οποία θα έλεγες με τη δυνατή σου φωνή “ΝΑΙ”, αλλά και εκείνα για τα οποία θα έδινες αντίθετη απάντηση δηλαδή “ΟΧΙ”. Για να σε βοηθήσω προσπάθησε κάθε φορά πριν ζωγραφίσεις να απαντήσεις κάποιες από τις ερωτήσεις:
Τι κάνει καλό σε εμάς και τι όχι;
Τι μπορεί να φέρει “Χαρά” στην καρδούλα μας και τι όχι;
Τι θέλουμε για τους φίλους και την οικογένεια μας και τι όχι;
ΒΗΜΑ 5: “Η ματιά ενός παιδιού”
Η μέρα μας έφτασε στο τέλος της. Ξεκουράσου ακούγοντας μια γλυκιά και ανάλαφρη μελωδία από μία ομάδα μικρών παιδιών που θέλουν και εκείνα, όπως και εσύ να έχουν τα δικαιώματά τους και να μην ξεχνάμε να τα υπενθυμίζουμε στους μεγάλους όσο πιο συχνά μπορούμε. Τι και αν είμαστε μικροί, έχουμε και ΕΜΕΙΣ τα δικά μας ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
“Απ’ τα πλούτη όλου του κόσμου
μόνο κράτησε και δώσ’ μου τη ΧΑΡΑ ενος ΠΑΙΔΙΟΥ!!”
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Πέμπτη 2 Απριλίου 2020→”Οι υποχρεώσεις μου”
Σήμερα θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε μια άλλη σημαντική λέξη για τη ζωή μας. Τη λέξη “ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ “! Τι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς αυτή την λέξη; Αφορά όλους τους ανθρώπους του κόσμου;Μικρούς και μεγάλους; Για πάμε να λύσουμε αυτό το μυστήριο!
ΒΗΜΑ 1:”Δικαίωμα” και “Υποχρέωση”
Μια καινούργια λεξούλα έρχεται σήμερα να σε γνωρίσει λίγο καλύτερα και να τη γνωρίσεις και εσύ. Η λέξη αυτή λέγεται “ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ”. Μήπως ξέρεις…………
Προτεινόμενες Ερωτήσεις:
Tι σημαίνει “υποχρέωση”;
Τα παιδιά έχουν υποχρεώσεις; Γιατί;
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των παιδιών;
Tι θα συμβεί πιστεύεις αν δεν αναλάβει ο καθένας τις υποχρεώσεις του;
Για να βοηθήσω λίγο σε περίπτωση που έχεις μπερδευτεί:
… “έχω ΔΙΚΑΙΩΜΑ…..” σημαίνει όταν κάποιος ΑΛΛΟΣ πρέπει να προσφέρει κάτι ΣΕ ΕΣΕΝΑ.
Ενώ,
… “έχω ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ…..” σημαίνει όταν ΕΣΥ πρέπει να προσφέρεις κάτι σε κάποιον ΑΛΛΟΝ!
Δεν έχουμε μόνο δικαιώματα λοιπόν (τα οποία πρέπει όλοι να διεκδικούμε και να σεβόμαστε), αλλά και υποχρεώσεις, τις οποίες όλοι πρέπει να τηρούμε. Ορίστε μερικές από τις υποχρεώσεις που οφείλει το κάθε παιδί να έχει:
Να σέβεται και να βοηθά τα μέλη της οικογένειάς του.
Να ακούει προσεκτικά τους μεγάλους.
Να σέβεται τους δασκάλους και τις δασκάλες του.
Να τηρεί τους κανόνες του σπιτιού και του σχολείου.
Να αγαπά και να φροντίζει τους φίλους, τα αδέρφια και τους συμμαθητές του.
Να βοηθάει όσους το έχουν ανάγκη.
ΒΗΜΑ 2: Ο πίνακας των υποχρεώσεων μου στο σπίτι
Τώρα που μάθαμε και γνωρίζουμε πλέον τι σημαίνει αυτή η καινούργια λεξούλα “ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ” και καταλάβαμε ότι όλοι όσοι έχουμε δικαιώματα έχουμε και υποχρεώσεις, τι θα έλεγες να αφιερώσεις λίγο από το χρόνο σου με τη μαμά και τον μπαμπά για να κάνετε μία συζήτηση πολύ σημαντική που συνηθίζουν να κάνουν μόνο οι μεγάλοι!! Ρώτησε τους λοιπόν ποιες είναι οι υποχρεώσεις που έχει η μαμά μέσα στο σπίτι και ποιες έχει ο μπαμπάς. Έτσι θα καταλάβεις ότι σε ένα σπίτι όλοι πρέπει με τον τρόπο μας να προσφέρουμε από κάτι για να είμαστε όλοι χαρούμενοι και να έχουμε περισσότερο χρόνο μεταξύ μας, αφού θα έχει ο καθένας αναλάβει τις υποχρεώσεις του.
Όμως μικρέ μου φίλε, η συζήτηση ΔΕΕΕΕΝ τελειώνει εδώ! Όταν η μαμά και ο μπαμπάς σου πουν ποιες υποχρεώσεις έχει αναλάβει ο καθένας στο σπίτι, ρώτησέ τους για να μάθεις ποιες είναι οι ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ μέσα στο σπίτι! Να είσαι σίγουρος/ η ότι μετά από αυτή τη συζήτηση η μαμά και ο μπαμπάς σου θα συνειδητοποιήσουν πόσο πολύ έχεις μεγαλώσει!
Μπορείς τώρα να φτιάξεις το δικό σου πίνακα με τις υποχρεώσεις που έχεις εσύ μέσα στο σπίτι καθημερινά. Έτσι, δε θα ξεχνάς καμία από αυτές και θα κάνεις τη μανούλα και τον πατερούλη πολύ χαρούμενους γιατί θα νιώθουν ότι κάθε μέρα είσαι όλο και πιο υπεύθυνος/η!
Ορίστε μερικές ιδέες για σένα:
ΙΔΕΑ 1: ΕΔΩ
ΙΔΕΑ 2: ΕΔΩ
ΙΔΕΑ 3: ΕΔΩ
ΙΔΕΑ 4: ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 3: Δραστηριότητες ανάπτυξης της αυτονομίας μας
Μήπως ήρθε η στιγμή να τους αποδείξεις πως είσαι αρκετά μεγάλος/η και μπορεις ορισμένα πράγματα να τα κάνεις μόνος/η σου;;(….με μια μικρή βοήθεια στην αρχή):
Δέσιμο κορδονιών.
Πάτησε ΕΔΩ
Κούμπωμα κουμπιών και δέσιμο ζώνης.
Πάτησε ΕΔΩ
Κλείσιμο φερμουάρ.
Χρησιμοποίησε ένα παντελόνι δικό σου ή του μπαμπά και της μαμάς!
Φτιάξε μόνη σου την πλεξίδα σου.
Πάτησε ΕΔΩ
Γίνε βοηθός στο σπίτι με τα δικά σου “εργαλεία”.
Πάτησε ΕΔΩ
Χρήσιμο Tip (άκρως κοριτσίστικο!):
Ααααα! Να και μια έξυπνη ιδέα για να έχεις συνεχώς τακτοποιημένα τα τσιμπιδάκια σου και να μην τα χάνεις!
Πάτησε ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 4: Ώρα να μάθεις την “ΩΡΑ”
Είμαι σίγουρος πως κάθε φορά που ρωτάς τι ώρα αμφιβάλεις για το αν σου λένε την αλήθεια! Για να σου φύγει λοιπόν κάθε υποψία … ήρθε η στιγμή να μάθεις την ώρα και έτσι από εδώ και πέρα δεν θα χρειαστεί να ξαναρωτήσεις!!!
Προσπάθησε να κατασκευάσεις και εσύ τον ήλιο που σου προτείνω ΕΔΩ
Ζήτησε από τη μαμά και τον μπαμπά να σε βοηθήσουν να γράψεις τους σωστούς αριθμούς σε κάθε ηλιαχτίδα και στη συνέχεια άφησέ τους να σου εξηγήσουν κάποιες μικρές, αλλά πολύ σημαντικές λεπτομέρειες που θα σε βοηθήσουν να μάθεις και να αναγνωρίζεις μόνος/ η σου την ώρα, όχι μόνο στο δικό σου ΗΛΙΟ-ΡΟΛΟΙ, αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο συναντάς.
ΒΗΜΑ 5:”Όνειρά μου παιδικά!”
Τώρα λοιπόν που γνώρισες λίγα περισσότερα πράγματα για την ώρα, όταν οι δείκτες του ρολογιού σου φτάσουν στις ηλιαχτίδες που πρέπει να ετοιμαστείς να ξαπλώσεις για να ξεκουραστείς λιγάκι, μπορείς να ακούσεις το τραγούδι αυτό:
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Παρασκευή 3 Απριλίου 2020→ “Ολυμπιακοί Αγώνες”
Αυτή τη μέρα θα γυρίσουμε το χρόνο πίσω και θα πάμε στα πολύ πολύ παλιά χρόνια!Θα πάμε στα αρχαία χρόνια και θα επισκεφτούμε την Αρχαία Ελλάδα από εκεί που ξεκίνησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες!Τι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη φράση “ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ”;
ΒΗΜΑ 1:Συζήτηση
Πριν από πολλά πολλά χρόνια και πιο συγκεκριμένα στην αρχαία ελλάδα διοργανώνονταν αθλητικοί αγώνες οι οποίοι λέγονταν ολυμπιακοί αγώνες και ήταν αφιερωμένοι στους θεούς του ολύμπου.. Οι αγώνες αυτοί γίνονταν κάθε 4 χρόνια και κατα την διάρκεια των αγώνων αυτών υπήρχε παντού ειρήνη.Ο νικητής του αγώνα στεφόταν με ένα στεφάνι φτιαγμένο από φύλλα ελιάς τον λεγόμενο Κότινο. Οι αγώνες αυτοί γίνονταν στην αρχαία ολυμπία και είχαν αθλήματα όπως αγώνες δρόμου πένταθλο..παγκράτιο.
Προτεινόμενες ερωτήσεις :
Ποιά αθλήματα περιλαμβάνουν;
Ποιοι συμμετέχουν;
Κάθε πότε γίνονται και που;
Ποιο είναι το σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων;
Tι συμβολίζουν οι 5 αυτοί κύκλοι;
Σημείωση : Μπορούμε να αναφέρουμε και τους παραολυμπιακούς αγώνες!
ΒΗΜΑ 2: Παρακολούθηση Βίντεο
ΒΗΜΑ 3: Δημιουργώ εμπνέοντας από τους ολυμπιακούς αγώνες
Ώρα να πάρεις τα μαγικά σου εργαλεία και να δημιουργήσεις με τη φαντασία σου!!!
1)Κότινος
2)Μετάλλιο
3)Σύμβολο ολυμπιακών αγώνων
Χρησιμοποίησε την κατασκευή που έφτιαξες για να παίξεις!
4) Ολυμπιακή φλόγα
ΒΗΜΑ 4: Πάρε και εσύ μέρος στους ολυμπιακούς αγώνες!
1)Ενόργανη γυμναστική :
2)Άρση βαρών:
3)Ακόντιο
ΒΗΜΑ 5: Ώρα για τραγούδι!
“Με τα παιδιά για τα παιδιά” :https://www.youtube.com/watch?v=C_72WTqssU8
ΒΗΜΑ 6: Έχεις φωτογράφιση!
Τι θα έλεγες να φωτογραφηθείς για να κρατήσεις τις αναμνήσεις σου μετά από αυτό το όμορφο ταξίδι στους ολυμπιακούς αγώνες
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Σάββατο 4 και Κυριακή 5 Απριλίου 2020 →”Γνωρίζοντας τα παιδιά όλου του κόσμου”
Ήρθε η ώρα για ένα ταξίδι σε όλες τις ηπείρους του κόσμου… Μήπως μπορείς να φανταστείς με τι θα ταξιδέψουμε; Και όμως δεν είναι ούτε τραίνο, ούτε καράβι, ούτε αεροπλάνο!! Θα ταξιδέψουμε με Α- Ε- ΡΟ- ΣΤΑ- ΤΟ!!!!!! Ετοίμασε βαλίτσα και φύύύύύύύγαμε!
ΒΗΜΑ 1:Συζήτηση
Ώρα να γνωρίσεις τα παιδιά όoooλου του κόσμου ! Είσαι έτοιμος να κάνεις φίλους από όλες τις ηπείρους μας!!! Το ταξίδι μας ξεκινά και μην ξεχάσεις να πάρεις το μπλοκάκι σου για να κρατάς σημειώσεις!!!
ΒΗΜΑ 2: Κατασκευή Παγκόσμιου Χάρτη
Δεν πιστεύω να ξέχασες τον χάρτη σου !!!Το ξέρω πως ίσως να μην έχεις ένα παγκόσμιο χάρτη γι αυτό ήρθε η ώρα να φτιάξεις το δικό σου !!!! Καλό θα ήταν να βρεις ένα τερααααστιο χαρτόνι για να χωρέσουν οοοολες οι χώρες αλλά αν πάλι δεν έχεις σου έχω ένα κόλπο!!! Εγώ μια φορά για την ακρίβεια ένα μεσημέρι που μου είχε έρθει τρομερή έμπνευση και η φαντασία μου είχε αρχίσει να κάνει σβούρες στο κεφαλάκι μου έπρεπε να ζωγραφίσω !!! Έεεεελα όμως που δεν είχα χαρτόνια στο σπίτι !!! Πήγα λοιπόν στην ντουλάπα της μαμάς πήρα ένα τεεραααααστιο σεντόνι (από υπέρδιπλό κρεβάτι) και το χρησιμοποήσα για να ζωγραφίσω !!!! Τρομερή ιδέα;
-Χάρτης
Σημείωση:
Ααααα και μην ξεχάσεις να γράψεις σε κάθε Ήπειρο το όνομα της για να θυμάσαι ποια είναι !
-Βίντεο
ΒΗΜΑ 3: Ευρώπη
Πρώτη στάση μας η Ευρώπη!!! Θα ξεκινήσουμε βλέποντας εικόνες από διάφορα αξιοθέατα των χωρών της ευρώπης, θα ακουσουμε τραγουδια απο την κάθε χώρα και θα ανακαλύψουμε τι γλώσσα μιλάνε. Επίσης θα ερευνήσουμε και τα φαγητά για τα οποία φημίζεται κάθε χώρα…
-Προτεινόμενο οπτικό υλικό:
Ευρώπη: ΕΔΩ θα βρεις όλες τις εικόνες που σου έχω ετοιμάσει!
-Προτεινόμενο βίντεο :
-Προτεινόμενες κατασκευές:
Ιταλία(πίτσα):
Ρωσία (μπαμπούσκα):
Ισπανία(σπανιόλα):
ΒΗΜΑ 4: Ασία
Είσαι κινεζακι; Τρως πολυ ρυζακι; Ποσες κουταλιτσες την ημέρα τρως;;; Nαι καλά κατάλαβες! Βρισκόμαστε στην Ασία! Πάμε λοιπόν να την ανακαλύψουμε!!! Ποια ειναι τα χαρακτηριστικα που είναι διαφορετικα σε σχέση με τους Ευρωπαίους;Για ρίξε μια ματιά στο κινέζικο αλφάβητο; Τι παρατηρείς ;Μοιάζει με το ελληνικό;
Είμαι σίγουρος πως έχεις παρατηρήσει πως τρώνε οι Κινέζοι ! Εσύ μπορείς να φας με αυτά τα ξυλάκια;
-Προτεινόμενο οπτικό υλικό:
Ασία: ΕΔΩ θα βρεις όλες τις εικόνες που σου έχω ετοιμάσει!
-Προτεινόμενο βίντεο
-Προτεινόμενες κατασκευές:
Κινέζικο φαναράκι:
Κινέζικος δράκος :
Kινέζικη βεντάλια:
Γίνε Γκέισα:
Kινέζικο καπέλο:
Kινέζικος δράκος:
-Προτεινόμενο τραγούδι:
ΒΗΜΑ 5: Αμερική
Επόμενη στάση η Αμερική! Πάμε να γνωρίσουμε τον πολιτισμό των ινδιάνων! Ξέρεςι για πιο λόγο οι ινδιάνοι αποκαλούνται και ως ερυθρόδερμοι; Μοιάζουν τα ρούχα τους με τα δικά μας ; Που μένουν οι ινδιάνοι; Σε σπίτια σαν τα δικά μας; Από τι είναι φτιαγμένα;
-Προτεινόμενο οπτικό υλικό:
Αμερική: ΕΔΩ θα βρεις όλες τις εικόνες που σου έχω ετοιμάσει!
-Προτεινόμενο Βίντεο:
-Προτεινόμενες κατασκευές:
Ινδιάνικα τοτέμ:
Iνδιάνικο καπέλο:
Iνδιάνικη σκηνή:
Mεξικάνος:
Kάκτοι:
Μεξικάνικο καπέλο:
-Προτεινόμενο τραγούδι:
ΒΗΜΑ 6: Αφρική
Και τώρα έχει σειρά η Αφρική !!! Σε αυτή την ήπειρο τον περισσότερο χρόνο έχει ήλιο γι αυτο οι άνθρωποι έχουν πιο σκούρο χρώμα και επειδή έχει πααααρα πολύ ηλιο το νερό είναι πολύ πιο σπάνιο ! έτσι οι άνθρωποι θα πρέπει να περπατήσουν αρκετή ώρα για να βρουν νερό . Νερό που δεν είναι ακριβώς σαν το δικό μας ούτε το παίρνουν μέσα από τις βρύσες σαν εμας. Για δες που μένουν και ποιες είναι οι συνθήκες εκεί!!
-Προτεινόμενο οπτικό υλικό:
Aφρική: ΕΔΩ θα βρεις όλες τις εικόνες που σου έχω ετοιμάσει!
–Προτεινόμενα Βιντεο:
-Προτεινόμενες Κατασκευές
Αφρικάνικη σπηλιά :
Αφρικάνικα :
Αφρικάνικη μάσκα :
Αφρικάνικο κολιέ:
Αφρικάνικο τύμπανο :
-Παιχνίδι ισορροπίας :
Παρατήρησε την παρακάτω εικόνα!Τι βλέπεις;Ήξερες πως οι γυναίκες στην Αφρική μεταφέρουν διάφορα αντικείμενα και κυρίως τρόφιμα βάζοντας ένα καλάθι στο κεφάλι τους; Εσύ θα μπορούσες να τα καταφέρεις;
Όπως και στην παρακάτω εικόνα:
ΒΗΜΑ 7: Ωκεανία
Τελευταία στάση η Ωκεανία ή αλλιώς Αυστραλία!!!!!H ήπειρος με τις τεράστιες σε έκταση παραλίες !!!Ήξερες πως στην Αυστραλία έχουν Χριστούγεννα και είναι Καλοκαιρι σε αντιθεση με εμας που έχουμε χειμώνα!! Ο κόσμος δηλαδή αντι να πηγαίνει στα χιόνια πάει στις παραλίες και κάνει μπάνιο!!!! Με προσοχή πάντα και σε συγκεκριμένες παραλίες γιατί παραμονεύουν….καρχαρίες!!!Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό;
-Προτεινόμενο οπτικό υλικό:
Ωκεανία: ΕΔΩ θα βρεις όλες τις εικόνες που σου έχω ετοιμάσει!
-Προτεινόμενo Βιντεο:
-Προτεινόμενες Κατασκευές:
Kανγκουρό:
Καρχαρίας:
ΒΗΜΑ 8: Το αερόστατο!
Αφού ταξιδέψεις σε όλο τον κόσμο βάλε όσα πιο πολλά παιδιά μπορείς στο αερόστατό σου από όλες τις ηπείρους!
ΒΗΜΑ 9:Τραγουδιά
…και τώρα έφτασε η ώρα που περίμενες!!! Είναι ώρα για χορό και τραγούδι!!!
“Πως να κρυφτείς απ τα παιδιά”
“Αν όλα τα παιδιά της γης”
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!