bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Eκπαιδευτικά project#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ – Θεματική Εβδομάδα – Ιδέες & Προτάσεις των Παιδιών

Απρίλιος 25, 2020από Το Αερόστατο
https://toaerostato.gr/wp-content/uploads/2020/04/Cover_-_SQUARE_-_WEB.2.png

Η θεματική αυτής της εβδομάδας συνδέεται με τις ιδέες που πρότειναν τα παιδιά, καθώς και με κάποιες επιπλέον ενότητες μιας και η εβδομάδα αυτή περιλαμβάνει την Παγκόσμια Ημέρα Χορού, καθώς και την γιορτή των λουλουδιών, την Πρωτομαγιά!

 

#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ

Εκπαιδευτικό Project για Παιδιά & Γονείς

Cover - WIDE - WEB

Θεματική Εβδομάδα: “Ιδέες & Προτάσεις των Παιδιών”

…και επειδή τα ΠΑΙΔΙΑ μας το ζήτησαν, ας γεμίσουμε αυτή την εβδομάδα με τις δικές τους ιδέες και θέματα!

“Δεν ξέρω τι να παίξω στα παιδιά στην αγορά, στο Λαύριο

Είμαι μεγάλος, με τιράντες και γυαλιά κι όλο φοβάμαι το αύριο

Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά;

Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα.

Και μας κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά 

όταν ξυπνούν στις δύο η ώρα!

Ζούμε μέσα σ’ ένα όνειρο που τρίζει 

σαν το ξύλινο ποδάρι της γιαγιάς μας

μα ο χρόνος ο αληθινός σαν μικρό παιδί είναι εξόριστος

μα ο χρόνος ο αληθινός είναι ο γιος μας ο μεγάλος κι ο μικρός

Δεν ξέρω τι να παίξω στα παιδιά μα ούτε και στους μεγάλους

πάει καιρός που έχω μάθει ξαφνικά πως είμαι ασχημοπαπαγάλος

Πώς να τα κρύψεις όλα αυτά;

Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλοι.

Και σε κοιτάζουν με μάτια σαν κι αυτά

 όταν γυρνάς μέσα στην πόλη

Ζούμε μέσα σ’ ένα όνειρο που τρίζει

σαν το ξύλινο ποδάρι της γιαγιάς μας

μα ο χρόνος ο αληθινός σαν μικρό παιδί είναι εξόριστος

μα ο χρόνος ο αληθινός είναι ο γιος μας ο μεγάλος κι ο μικρός…”

Διονύσης Σαββόπουλος

Η θεματική αυτής της εβδομάδας συνδέεται με τις ιδέες που πρότειναν τα παιδιά, καθώς και με κάποιες επιπλέον ενότητες μιας και η εβδομάδα αυτή περιλαμβάνει την Παγκόσμια Ημέρα Χορού, καθώς και την γιορτή των λουλουδιών, την Πρωτομαγιά!

Οι ιδέες των παιδιών ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρουσες και γι’ αυτό προσπαθήσαμε να  εντάξουμε όσο πιο πολλές μπορούσαμε! Έτσι, αυτή την εβδομάδα θα γυρίσουμε λίγο τον χρόνο πίσω και θα πάμε στα παιδικά χρόνια της μαμάς και του μπαμπά… Θα γνωρίσουμε τα δικά τους παιχνίδια, αυτά που έπαιζαν τότε στο σχολείο, θα ανακαλύψουμε διάφορες εφευρέσεις που βελτίωσαν την ποιότητα ζωής μας και τέλος, το Σαββατοκύριακό μας θα το αφιερώσουμε στην Πάτρα μας , στη δική μας πόλη!

Ελπίζουμε να έχετε όλοι μια υπέροχη εβδομάδα και να απολαύσετε τα παιχνίδια μας!

Καλή διασκέδαση!!!

 

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020: “Παιχνίδια …του Χθες!!”

Υπάρχει ένας όμορφος κόσμος! Ένας κόσμος παιχνιδιάρικος, αν τον δεις μέσα από τα αθώα μάτια ενός παιδιού. Ένας κόσμος γεμάτος ελπίδα, αν τον νιώσεις μέσα από την τρυφερή ψυχή ενός παιδιού!

Πάρε τους φίλους σου, τρέξε στις αλάνες, στις αυλές, στις πλατείες και παίξε καινούργια, αλλά και παλιά παιχνίδια. Ταξίδεψε όμως και στο χθες… και δες τη μαμά και το μπαμπά σου, τον παππού και τη γιαγιά σου να παίζουν με την παρέα τους στα χρόνια τα παλιά. 

Γιατί όλοι ήταν παιδιά και μένουν για πάντα παιδιά… 

(… Αν πραγματικά το θέλουν!)

ΒΗΜΑ 1ο:  “Οι Βόλοι ή Τα Γυαλένια”

Τα παιδιά παλιότερα έπαιζαν με βόλους. Έστρωναν τους βόλους σε μια σειρά, σχεδόν κολλητοί μεταξύ τους, και έριχναν το καθένα το δικό του βόλο από κάποια καθορισμένη απόσταση, προσπαθώντας να πετύχουν κάποιον από τους “στρωμένους” βόλους. Όποιο βόλο πετύχαινε το παιδί, τον κέρδιζε! Οι βόλοι ήταν γυάλινοι και αν θες να ρίξεις μια ματιά και να τους παρατηρήσεις, πάτησε ΕΔΩ.

Πρόταση: Μπορείς να φτιάξεις και εσύ τους δικούς σου βόλους από πηλό και να τους βάψεις με ότι χρώματα εσύ επιθυμείς!

ΒΗΜΑ 2ο: “Η Αμπάριζα”

 

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ισάριθμες ομάδες. Η κάθε ομάδα έχει την έδρα της που ονομάζεται “Αμπάριζα”. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ο ένας να πιάσει πρώτος τον άλλο. Θα πρέπει όμως πριν βγει από την αμπάριζά του, να φωνάξει «παίρνω αμπάριζα και βγαίνω» και μετά να τρέξει και να προσπαθήσει να ακουμπήσει τον άλλον! Αν το καταφέρει τότε ο άλλος γίνεται αιχμάλωτος της ομάδας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να αιχμαλωτίσει η μια ομάδα τα παιδιά της άλλης. 

 ~Μπορείς να καταλάβεις ποιος από όλους ΕΔΩ “πήρε αμπάριζα και βγήκε;”

ΒΗΜΑ 3ο: “Πατώ;”

Έχεις κιμωλία;;; 

Τα παιδιά σχηματίζουν το παρακάτω σχήμα στο έδαφος:

          6

    4

    5

          3

    1

    2


Ο παίκτης πηδά με κλειστά μάτια, με ένα ή δύο πόδια, ανάλογα με το τετράγωνο στο οποίο πρέπει να πατήσει. Τελειώνοντας κάθε προσπάθεια ρωτά: “Πατώ;”. Εάν η απάντηση είναι θετική, δηλαδή αν πατά διαχωριστικές γραμμές, χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι. Αν είναι αρνητική, συνεχίζει να πηδάει σε ένα ένα κουτάκι μαντεύοντας το πού βρίσκεται έως ότου χάσει. Για κάθε επιτυχημένη προσπάθεια σημειώνεται υπέρ του παίκτη ένας πόντος.

Πρόταση: Μπορείς να μεγαλώσεις το σχέδιο και να προσθέσεις και άλλους αριθμούς σε κουτάκια. Έτσι το παιχνίδι θα γίνει ακόμα πιο αστείο και διασκεδαστικό. Δες ΕΔΩ. Ποιος αριθμός είναι εκείνος που τερματίζει ο νικητής;

ΒΗΜΑ 4ο: “Το εφτάπετρο” ή “Το τζαμί”

 

Ρώτησε τη μαμά και τον μπαμπά σου εάν θυμούνται το παιχνίδι αυτό ΕΔΩ.

Αυτό που χρειάζεσαι για να μπορέσεις και εσύ να παίξεις το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι μία μπάλα, μια στοίβα από επτά πέτρες τοποθετημένες η μία πάνω στην άλλη και δυο ομάδες παικτών. Η μια ομάδα ρίχνει την μπάλα προς την πλευρά που είναι στημένες οι επτά πέτρες, με σκοπό να τις ρίξει! Αν τις ρίξει, προσπαθεί να τις ξαναστήσει χωρίς οι παίκτες της άλλης ομάδας να μπορούν να τους κάψουν (δηλ. να τους πετύχουν με την μπάλα ). Αν το κατάφερναν, παίρνουν ένα πόντο και παίζουν ξανά. Αν όχι, οι ομάδες άλλαζαν ρόλους.

 

Πρόταση: Αν δεν καταφέρεις να βρεις ή να στήσεις τις πετρούλες τη μία πάνω στην άλλη, τότε θα σου πω ότι υπάρχει ένα παρόμοιο παιχνίδι αγαπημένο πολλών παιδιών που παίζεται σήμερα και είναι γνωστό ως Bowling. Είμαι σίγουρος λοιπόν ότι το έχεις ακουστά, αλλά ακόμα και αν δε διαθέτεις κορίνες πραγματικές, μπορείς να δημιουργήσεις τις δικές σου. Δες κάποιες από τις ιδέες μου:

 

ΒΗΜΑ 5ο: “Πατητό”

 

Τα παιδιά ενώνουν τα πόδια τους και έχουν ως στόχο να πατήσουν το πόδι κάποιου φωνάζοντας κατά σειρά «πρώτος», «δεύτερος» κτλ. Κάθε παίκτης έχει τη δυνατότητα να κάνει 3 βηματάκια, άρα τρεις ευκαιρίες για να πατήσει κάποιον. Για να μπορέσουν να καταλάβουν κάθε φορά αν ξεπέρασαν τις τρεις φορές, συνδύαζαν κάθε πάτημα και μία συλλαβή από τη λέξη “Πατητό”. Έτσι, χοροπηδούσαν στο ρυθμό τριών βημάτων:

 

“ΠΑ” — Πρώτο Βήμα

“ΤΗ” — Δεύτερο Βήμα

“ΤΟ” — Τρίτο Βήμα

 

Πρόταση: Μπορείς να παίξεις και εσύ με την οικογένειά σου το παιχνίδι αυτό! Για να μην πονέσει κανείς και να μην υποφέρουν τα πατουσάκια σας μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι αυτό φορώντας μόνο τα καλτσάκια σας!

ΒΗΜΑ 6ο: “Κάθομαι, δεν κάθομαι”


Αυτό το παιχνίδι παίζεται από κορίτσια που είναι από 8 έως 10 ετών. Με λαχνό βρίσκεται το κορίτσι που θα τα φυλάει. Τα υπόλοιπα κορίτσια γυρίζουν από γύρω της και λένε τους παρακάτω στίχους:

“Κάθομαι, δεν κάθομαι

στη φωλιά μου κάθομαι!”

 

Οταν τα παιδιά δουν το κορίτσι που φύλαγε να πλησιάζει, κάνουν ότι κάθονται. Αν το κορίτσι που τα φυλάει καταφέρει να πιάσει ένα από τα υπόλοιπα παιδιά πριν καθίσει τα φυλάει εκείνο το κορίτσι που έπιασε. Κανένα όμως κορίτσι δεν πρέπει να καθήσει τόσο βαθιά ώστε να ακουμπήσει το έδαφος γιατί βγαίνει από το παιχνίδι και τα κορίτσια τα υπόλοιπα της λένε:


“Έσπασες τα αυγά σου!!!”

ΒΗΜΑ 7ο: “Αγαλματάκια”

 

Ένα παιδί κλείνει τα μάτια και λέει «Αγαλματάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;». Όσο το λέει, τα άλλα παιδιά κινούνται. Όταν όμως ακουστεί από κάποιο από τα παιδιά η λέξη “μέρα” ,τότε ανοίγει τα μάτια του και κινείται ανάμεσα από τα αγαλματάκια για να εντοπίσει εκείνο που κουνήθηκε. Το παιδί που κουνιέται, παίρνει την θέση του και «φυλάει» εκείνο!

Μπορείς να μαντέψεις από την παρακάτω εικόνα σε τι είδους αγαλματάκια έχουν μεταμορφωθεί τα παιδιά; Μπορείς να καταλάβεις ποιο παιδί είναι αυτό που τα “φυλάει”;

Πρόταση: Αν θες να κάνεις το παιχνίδι ακόμα πιο γαργαλιστικό, την ώρα που τα φυλάς και περπατάς ανάμεσα από τα αγαλματάκια, προσπάθησε να τους κάνεις αστείες γκριμάτσες!! Είμαι σίγουρος ότι δε θα κρατηθεί κανείς και όλοι θα γελάσουν!!! 

ΠΡΟΣΟΧΗ όμως: Δεν επιτρέπεται να αγγίξεις τα αγαλματάκια καθόλου!

ΒΗΜΑ 8ο: “Το τσιλίκι”

 

Παίζεται με ένα μικρό ξύλο που από τις δύο μεριές είναι μυτερό. Με ένα άλλο ξύλο, πιο μεγάλο, χτυπάμε στη μια άκρη και όποιος το πηγαίνει πιο μακριά είναι νικητής. Στην παρακάτω εικόνα δες την προσπάθεια ενός μικρού παλιού μου φίλου.

Πρόταση: Σε περίπτωση που δε μπορείς να βρεις μέσα στο σπίτι σου κάποιο ξυλάκι, μπορείς να παίξεις το παιχνίδι αυτό με τα κουτάλια από την κουζίνα της μαμάς σου!!

ΒΗΜΑ 9ο: “Βασιλιά Βασιλιά με τα 12 σπαθιά”

 

Ένα παιδί γίνεται βασιλιάς. Τα υπόλοιπα του φωνάζουνε όλα μαζί:

  • Βασιλιά, βασιλιά με τα δώδεκα σπαθιά! Τι δουλειά;

Απαντάει ο βασιλιάς:

  • Τεμπελιά.

Και τα παιδιά λένε:

  • Ας αρχίσουμε δουλειά!

Τα παιδιά προσπαθούν να δείξουν με νοήματα και κινήσεις στον βασιλιά, μια δουλειά που αποφάσισαν από πριν, να κάνουν. Ο βασιλιάς πρέπει να μαντέψει τη δουλειά.

 

Και για τους μικρούς μας φίλους……

 

Πρόταση 1η:“Πετάει-Πετάει”

 

Το πετάει-πετάει είναι ένα παιχνίδι που το παίζουν σε όλη την Ελλάδα!

Παίζουν δύο παίκτες. Ο ένας λέει κουνώντας τα δάχτυλά του πάνω κάτω: πετάει πετάει και προσθέτει μετά από αυτό το όνομα ενός πράγματος. Αν αυτό το πράγμα πετάει τότε πρέπει να έχουν και οι δύο το δάχτυλό τους πάνω. Αν αυτός που κούναγε απλώς το δάχτυλό του το έχει κάτω τότε χάνει και λέει αυτός το πετάει πετάει.

 

Πρόταση 2η:“Πουν’ το το δαχτυλίδι;”

 

Τα παιδιά στέκονται σε σειρά. Κάποιο από τα παιδιά κρύβει στα χέρια του ένα δαχτυλίδι, ψεύτικο ή αληθινό. Έπειτα προσπαθεί να αφήσει στα χέρια κάποιου από τα παιδιά που είναι στη σειρά το δαχτυλίδι, λέγοντας το τραγουδάκι:

“Πουν’ το, πουν’ το 

το δαχτυλίδι,

ψάξε, ψάξε

δεν θα το βρεις!

δεν θα το βρεις,

δεν θα το βρεις,

το δαχτυλίδι που ζητείς”.

 

Το καθένα από τα παιδιά έχει μια ευκαιρία να μαντέψει ποιος έχει το δαχτυλίδι. Όποιος μαντέψει σωστά παίρνει το δαχτυλίδι και το ρίχνει στο επόμενο παιδί. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο.

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


 

Τρίτη 28 Απριλίου 2020: “Παλιά Παιχνίδια …του Σήμερα!”

Ακόμα μία μέρα γεμάτη παιχνίδι, κέφι και τραγούδι!! Σήμερα θα γνωρίσουμε παιχνίδια που σίγουρα έχεις παίξει με τους φίλους και τις φίλες σου. Όμως μπορείς άραγε να φανταστείς πόσο παλιά παιχνίδια είναι αυτά; 

Μέσα από τα σημερινά παιχνίδια θα έχεις την ευκαιρία να δεις εικόνες από παιδιά που τώρα πια είναι μεγάλοι, να παίζουν τα παιχνίδια που παίζεις και εσύ σήμερα. Και ποιος ξέρει;… Ίσως μέσα στις εικόνες αυτές να αναγνωρίσεις και κάποιο συγγενή σου… τη γιαγιά ή τον παππού σου! Γι’ αυτό, έχε τα μάτια σου ανοιχτά!!!!

ΒΗΜΑ 1ο: “Πέτρα, Μολύβι, Ψαλίδι, Χαρτί”

 

Το “πέτρα, μολύβι, ψαλίδι, χαρτί” είναι ένα γρήγορο και ευχάριστο παιχνιδάκι για παιδάκια από 4 ετών μέχρι… 104 ετών! Παίζεται από τουλάχιστον 2 παίκτες και οι κανόνες είναι πάρα πολύ απλοί:

Όλοι κρύβουν το ένα χέρι τους πίσω από την πλάτη. Καθώς λένε “πέτρα, μολύβι, ψαλίδι, χαρτί”, εμφανίζουν το κρυμμένο χέρι έχοντας σχηματίσει ένα από τα παρακάτω:

  • Πέτρα → σφιγμένη γροθιά

  • Μολύβι → όλα τα δάχτυλα κλειστά εκτός από το δείκτη

  • Ψαλίδι → όλα τα δάχτυλα κλειστά εκτός από το μέσο και τον αντίχειρα

  • Χαρτί → ανοιχτή παλάμη με ενωμένα τα δάχτυλα

     

Μάθε τώρα πότε γίνεσαι εσύ ο νικητής:

  • Η πέτρα νικάει το ψαλίδι και το μολύβι!

  • Το μολύβι νικάει το χαρτί!

  • Το ψαλίδι νικάει το χαρτί!

  • Το χαρτί νικάει την πέτρα!

     

Δραστηριότητα:Τώρα που γνώρισες για τα καλά τις τέσσερις απαραίτητες χειρονομίες του παιχνιδιού αυτού, μπορείς να παρατηρήσεις την παρακάτω εικόνα και να εντοπίσεις ποια λείπει;

ΒΗΜΑ 2ο: “Το Μπιζζζ!”

 

 

Μπορείς να μαντέψεις τι παιχνίδι παίζουν τα παιδιά; Το παιχνίδι αυτό λέγεται “Μπίζ” και τα παιδιά μεταμορφώνονται αμέσως σε μελισσούλες. Όμως κάποια από αυτές γίνεται άτακτη και τσίμπησε ένα χεράκι. Μπορείς να μαντέψεις ποιο μελισσάκι ήταν;

Διάβασε τις παρακάτω οδηγίες και ετοιμάσου για ένα πολύ αστείο παιχνίδι!

Τα παιδιά αποφασίζουν ποιος θα τα “φυλάει” και αυτός κάθεται σ’ ένα σκαμνί ή στέκει σκυφτός και βάζει το δεξί του χέρι κάτω από την αριστερή του μασχάλη, κρατώντας την παλάμη ανοιχτή προς τα πάνω, ενώ με το αριστερό του χέρι κρατάει κλειστά τα μάτια του. Οι άλλοι παίκτες στέκονται προς τ’ αριστερά του και ένας από αυτούς τον πλησιάζει, του χτυπάει την ανοιχτή παλάμη και ύστερα απομακρύνεται μαζί με τους άλλους. 

Όλοι χοροπηδούν γύρω του και στρυφογυρίζουν το δάχτυλο τους φωνάζοντας “Μπιζζ!” όπως κάνει η μέλισσα. Αυτός που τα φυλάει πρέπει να μαντέψει ποιος τον χτύπησε. Αν τον ανακαλύψει, τότε αυτός παίρνει τη θέση του αλλιώς το παιχνίδι συνεχίζεται κατά τον ίδιο τρόπο.

ΒΗΜΑ 3ο: “Τα Μήλα”

 

 

Τα μήλα παίζονται με μία μπάλα και με τουλάχιστον τρία παιδιά. Αν είναι πολλά τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Τα μισά παιδιά της μιας ομάδας πάνε αριστερά και τα άλλα μισά πηγαίνουν στα δεξιά και όλα τα παιδιά της δεύτερης ομάδας ανάμεσά τους. Σκοπός των παιδιών που βρίσκονται δεξιά και αριστερά είναι να «κάψουν» τα παιδιά που είναι ανάμεσά τους. Τα καίνε όταν τα χτυπήσουν με την μπάλα. Όποιον χτυπήσουν με την μπάλα, δηλαδή κάψουν βγαίνει από το παιχνίδι. Μπορεί κάποιο παιδί να πιάσει την μπάλα πριν πέσει κάτω και τότε έχει ένα μήλο, δηλαδή μια ακόμη «ζωή» και την κρατάει για τον εαυτό του.
Έτσι, όταν τον κάψουν να συνεχίσει το παιχνίδι ή τη δίνει σε όποιον θέλει που έχει καεί και μπορεί αυτός να μπει μέσα. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι οι έξω να κάψουν όλα τα παιδιά που είναι μέσα. Αν μείνει ένας μόνο μέσα από την ομάδα ονομάζεται «μάνα» και πρέπει να τον κάψουν ρίχνοντας μέχρι δέκα ή δώδεκα φορές. Αν τον πετύχουν πριν τη δέκατη ή τη δωδέκατη φορά, τότε η έξω ομάδα μπαίνει μέσα και η μέσα ομάδα βγαίνει έξω. Αν πάλι δεν τον πετύχουν η ομάδα του κάνει μια νίκη και μπαίνουν όλοι πάλι μέσα.

Δραστηριότητα:Μπορείς να εντοπίσεις στην παραπάνω εικόνα, ποιος από όλα τα παιδιά που παίζουν είναι η “μάνα”;

ΒΗΜΑ 4ο: “Η Τυφλόμυγα”

 

 

Η Τυφλόμυγα είναι ένα παιχνίδι που παίζεται με πολλά παιδιά. Τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο και δένουν τα μάτια ενός παιδιού με ένα μαντήλι για να μη βλέπει και αρχίζουν τα υπόλοιπα παιδιά να τον προκαλούν να τα πιάσει, όπως στην εικόνα. Αν καταφέρει και πιάσει κάποιο, προσπαθεί να μαντέψει ποιο είναι, εξετάζοντας τα ρούχα του, ψηλαφώντας το ή κάνοντάς το να μιλήσει ή να γελάσει. Αν το βρει, τότε βάζουν σ εκείνο το μαντήλι και αρχίζουν από την αρχή, διαφορετικά συνεχίζει το ίδιο τι παιδί.

 

Δραστηριότητα:Αφού μαντέψεις το λόγο που ονομάζεται “τυφλό-μύγα” μπορείς να αφήσεις τη φαντασία σου ελεύθερη και να δημιουργήσεις δικές σου σύνθετες λέξεις; Αν δηλαδή η μύγα αρρώσταινε κάποια στιγμή και χρειαζόταν να την αντικαταστήσει κάποιο άλλο έντομο ή ζώο την ονομασία του παιχνιδιού αυτού… Ποια θα ήταν; 

ΒΗΜΑ 5ο: “Οι Ψείρες”

 

Το παιχνίδι αυτό παίζεται με τρία ή και περισσότερα παιδιά και με μία μπάλα. Το κάθε παιδί διαλέγει ποια χώρα θα είναι και μετά σχηματίζουν κύκλο. Αυτός που έχει την μπάλα την πετάει ψηλά και λέει το όνομα μιας χώρας. Το παιδί που διάλεξε να είναι αυτή η χώρα πρέπει να πιάσει την μπάλα. Αν την πιάσει τότε πετάει αυτό την μπάλα ψηλά και λέει το όνομα μιας άλλης χώρας. Αν πάλι δεν την πιάσει τα άλλα παιδιά αρχίζουν να τρέχουν και αυτό παίρνει την μπάλα από κάτω και λέει: «1, 2, 3, στοπ» και τα παιδιά πρέπει να σταματήσουν όπου έφτασε το καθένα. 

Μετά διαλέγει το παιδί που είναι πιο κοντά του, κάνει τρία βήματα και προσπαθεί να το «κάψει». Αν τα καταφέρει έχει μία «ψείρα», αν δε τα καταφέρει παίρνει το ίδιο μια «ψείρα». Όποιο παιδί μαζέψει πέντε «ψείρες» του βγάζουν παρατσούκλι ενώ όποιο παιδί φτάσει τις δέκα «ψείρες» του κρύβουν το παπούτσι του. 

 

Δραστηριότητα:Πριν ξεκινήσεις να παίζεις το παιχνίδι φτιάξε μόνος/η σου ένα πίνακα και γράψε τα ονόματα των παικτών που θα συμμετέχουν στο παιχνίδι αυτό. Κάθε φορά που κάποιος θα μαζεύει και μία ψείρα μπορείς να σημειώνεις τον αριθμό δίπλα/ κάτω από το όνομά του. Έτσι θα θυμάσαι ποιος έχεις τι περισσότερες και ποιος τις λιγότερες ψείρες!

ΒΗΜΑ 6ο: “Αλάτι χονδρό, αλάτι ψιλό”

 

Το παιχνίδι αυτό παίζεται από πολλά παιδιά που συγκεντρώνονται και βγάζουν με κλήρο τη “μάνα”. Ύστερα κάνουν όλα μαζί ένα κύκλο και κάθονται κάτω σταυροπόδι με τα χέρια πίσω, με τις παλάμες ανοιχτές. Η μάνα στέκεται έξω από τον κύκλο και βαστάει ένα μαντήλι. Κάνει μια βόλτα γύρω από τον κύκλο τραγουδώντας: 

“Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό, 

έχασα τη μάνα μου και πάω να τη βρω,

 παπούτσια δεν μου πήρε να πάω στο χορό,

και αν δε μου τα πάρει θα ψάξω να τη βρω!”. 

 

Την ώρα που τραγουδάει γύρω από τον κύκλο, πετάει το μαντίλι πίσω από ένα παιδί και συνεχίζει μέχρι να καταλάβουν ότι δεν κρατάει πια το μαντήλι. Το παιδί που πήρε το μαντήλι σηκώνεται και αρχίζει να κυνηγάει τη μάνα. Όταν την πιάσει η μάνα κάθεται στη θέση του μαζί με τα άλλα παιδιά. Το παιδί που πήρε το μαντήλι γίνεται μάνα και αρχίζει να κυνηγάει. Το παιχνίδι συνεχίζεται έτσι μέχρι να το βαρεθούν. 

 

ΒΗΜΑ 7ο: “Περνά Περνά η μέλισσα”

 

Μπορείς να καταλάβεις τι παίζουν άραγε τα παιδιά σε αυτή την εικόνα; Είναι αρκετά γνωστό παιχνίδι ακόμα και σήμερα, και αν δεν έχεις ακούσει το παιχνίδι αυτό, τότε σίγουρα θα έχεις ακουστά το τραγουδάκι του. Ας πάρουμε όμως τους κανόνες από την αρχή!

Τα παιδιά επιλέγουν δύο αρχηγούς. Αυτοί οι δύο ονομάζονται με κάτι γλυκό ή σπουδαίο ή καλό (όπως παγωτό, φρούτο, φαγητό). Τότε στέκονται ο ένας απέναντι στον άλλον και τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν μία ουρά και τα δύο παιδιά χτυπούν τα χέρια τους ψηλά σαν αψίδα να περάσουν οι άλλοι από κάτω τραγουδώντας: 

 

“Περνά περνά η μέλισσα 

με τα μελισσόπουλα και με τα παιδόπουλα,

Κούφιο καρύδι, γεμάτο σαρίδι,

Που θα το πετάξω 

Φοβάμαι μην το χάσω!”

Σταματούν σ’ ένα παιδί που περνάει εκείνη τη στιγμή κάτω από την αψίδα και του λένε μυστικά στ’ αυτί αυτό που έχουν βάλει ότι είναι να διαλέξει. Όταν το παιδί ζητήσει “το παγωτό”, για παράδειγμα,πηγαίνει πίσω απ’ αυτόν που έχει ονομαστεί “παγωτό” και τον κρατάει από τη μέση. Το ίδιο επαναλαμβάνεται για όλα τα παιδιά να διαλέξουν. Έτσι γίνονται δύο αλυσίδες. Πιάνονται οι αρχηγοί από τα χέρια και τραβιούνται από τα πίσω παιδιά. Όποια ομάδα τραβήξει την άλλη κερδίζει. Όσα πιο πολλά παιδιά συμμετέχουν στο παιχνίδι αυτό, τόσο πιο μεγάλες γίνονται και οι αλυσίδες.

ΒΗΜΑ 8ο: “Χαλασμένο τηλέφωνο”

 

Το χαλασμένο τηλέφωνο παίζεται με έξι και περισσότερα παιδιά. Όλα τα παιδιά κάθονται στη σειρά ή σχηματίζουν κύκλο. Το πρώτο παιδί σκύβει στο αυτί του διπλανού του και του ψιθυρίζει μια μι πολυσύλλαβη και δύσκολη ή ασυνήθιστη λέξη όπως για  παράδειγμα: “Σκουληκοσκαθαρομυρμηγκότρυπα” ή “Ιχθυοπωροπαντολαχανοπωλείο”. Το παιδί που ακούει τη λέξη την επαναλαμβάνει όπως την άκουσε και την κατάλαβε στο αυτί του διπλανού και αυτός στον παραδιπλανό, ώσπου να φτάσει στο τελευταίο παιδί. Το τελευταίο παιδί σηκώνεται και τη φωνάζει δυνατά, αλλά συνήθως αυτή η λέξη δεν έχει πια καμία σχέση με την αρχική λέξη. 

 

Δραστηριότητα: Μπορείς με τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά να καταγράψεις τις πιο περίεργες και αστείες λέξεις που ακούστηκαν όσο έπαιξες το παιχνίδι αυτό με την οικογένειά σου. Αν μπορούσες να αποτυπώσεις την κάθε λέξη με μια ζωγραφιά, πως θα τις έφτιαχνες;

 

Και για τους μικρούς μας φίλους……

Πρόταση 1η: “Η μικρή Ελένη”

Να κάτι που μπορείς να παίξεις με τις φίλες σου.

Η μικρή Ελένη Παιχνίδι αυτό παιζόταν μόνο από κορίτσια. Όλα τα παιδιά πιάνονται χέρι-χέρι σχηματίζοντας έναν κύκλο. Στο κέντρο του κύκλου γονατίζει ένα παιδί και προσποιείται πως κλαίει. Αυτό το παιδί είναι η «μικρή Ελένη». Τα παιδιά γυρίζουν γύρω-γύρω και τραγουδούν: 

 

“Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει,

 γιατί δεν την παίζουν οι φιλενάδες της.

 Σήκω επάνω, τα μάτια κλείσε, τον ήλιο κοίτα και αποχαιρέτησε

 και όποιον θέλεις φίλησε.”

 

Σε βρήκα είσαι η Μαρία “Η μικρή Ελένη κάθεται και κλαίει γιατί δεν την παίζουν οι φιλενάδες της. Σήκω επάνω, κλείσε τα ματάκια σου και πιάσε όποιον θες.” Σε βρήκα είσαι η Μαρία Μόλις το τραγούδι τελειώσει, η «μικρή Ελένη» σηκώνεται όρθια και με κλειστά τα μάτια πλησιάζει ένα από τα παιδιά του κύκλου και διαλέγει ένα στην τύχη. Αφού το ψηλαφίσει καλά, πρέπει με κλειστά τα μάτια να βρει ποιος είναι. Ύστερα, το παιδί που διάλεξε η «μικρή Ελένη» μπαίνει στον κύκλο και παίρνει τη θέση της. Το παιχνίδι αρχίζει πάλι από την αρχή!

 

Πρόταση 2η: “Γύρω – γύρω όλοι”

 

Τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο και «Τα βγάζουν» και ορίζεται ο Μανώλης ο οποίος κάθεται σ κέντρο του κύκλου. Τραγουδούν όλοι μαζί: 

 

“Γύρω-γύρω όλοι, στη µέση ο Μανώλης χέρια, 

πόδια στη γραµµή κι όλοι κάθονται στη γη

 κι ο Μανώλης στο σκαµνί!” 

 

Όταν τα παιδιά λένε τη λέξη «γη» όλα κάθονται κάτω. Το τελευταίο παιδί που θα καθίσει παίρνει τη θέση του Μανώλη. 

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


 

Τετάρτη 29 Απριλίου 2020: “Παγκόσμια ημέρα χορού ”

Ο χορός είναι η τέχνη που μας επιτρέπει να γυμναστούμε, να διασκεδάσουμε αλλά και να εκφραστούμε. Θα μπορούσαμε να πούμε, ότι ο χορός είναι η ποίηση του σώματος, γιατί μας δίνει το δικαίωμα να εκφράσουμε ελεύθερα τον εσωτερικό μας κόσμο και να εξωτερικεύσουμε τα συναισθήματα μας. Πιστεύω πως και εσύ, κάθε φορά που ακούς ένα τραγούδι που σου αρέσει πολύ, δεν μπορείς να αντισταθείς και αρχίζεις αμέσως τον χορό! Έλα λοιπόν, πάμε μαζί να ανακαλύψουμε τον κόσμο του χορού!

ΒΗΜΑ 1ο: Συζήτηση

 

Προτεινόμενες ερωτήσεις:

  • Τι είναι χορός;
  • Τι μας προσφέρει o χορός;
  • Πότε χορεύουμε;
  • Πώς νιώθουμε όταν χορεύουμε;

ΒΗΜΑ 2ο: Είδη χορού

 

Ήξερες πως υπάρχουν διάφορα είδη χορού, ανάλογα από το μέρος από το οποίο προέρχονται; Άλλοι χοροί υπάρχουν για παράδειγμα στην Ελλάδα, άλλοι στην Γαλλία και άλλοι στην Ινδία. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε αυτά τα διαφορετικά είδη χορού! Έτοιμος;

Ελληνικοί Λαϊκοί  Παραδοσιακοί χοροί :

 

Λάτιν Χοροί :


Ευρωπαϊκοί χοροί
:


Μοντέρνοι χοροί
:

Μπαλέτο:

Τι θα έλεγες να διαλέξεις τον αγαπημένο σου χορού και να μας δείξεις μια δική σου χορογραφία;

ΒΗΜΑ 3ο: Παιχνίδι αντιστοίχισης: Χορός και φορεσιά

 

Παρακάτω σου έχουμε συγκεντρώσει διάφορες εικόνες με τις φορεσιές κάθε είδους χορού, καθώς και την ονομασία του κάθε χορού! Μπορείς να αντιστοιχίσεις την κάθε εικόνα με το σωστό είδος χορού;

Για να βρεις και να εκτυπώσεις τις εικόνες, πάτησε ΕΔΩ !

 

ΒΗΜΑ 4ο: Ο δικός σου χορευτής

 

Φτιάξε τον δικό σου χορευτή! Ποιον από όλους αυτούς τους χορούς που είδες θα χορέψει ο δικός σου χορευτής; Επέλεξε το τραγούδι που θέλεις και ξεκινήστε μαζί τον χορό!

 

Πρόταση 1η:

Πρόταση 2η:


ΕΔΩ θα βρεις αναλυτικές οδηγίες!

Πρόταση 3η:

 

Πρόταση 4η:

 

ΒΗΜΑ 5ο: Το βαλς των  χαμένων ονείρων

 

Μια πολύ όμορφη μελωδία!!!! Ποιο μουσικό όργανο πιστεύεις πως ακούγεται σε αυτό το όμορφο τραγούδι; Ίσως να μην γνωρίζεις αυτό το μουσικό όργανο, γιατί είναι ποοοοοοολύ παλιό! Η μαμά και ο μπαμπάς όμως σίγουρα το ξέρουν και θα σε βοηθήσουν!!! Είναι μία λατέρνα!!! 

 

Τι θα έλεγες να φτιάξεις τη δική σου λατέρνα;

Και για τους μικρούς μας φίλους……

 

Πρόταση 1η:

 

Πρόταση 2η:

simple-black-and-white-boy-dancing-vector-8614777

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Πέμπτη 30 Απριλίου 2020: “Εφευρέτες και οι Εφευρέσεις τους”

Σημαντικές ανακαλύψεις και εφευρέσεις άλλαξαν ριζικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Μέχρι σήμερα έχουν συμβεί χιλιάδες εφευρέσεις, οι οποίες διευκολύνουν την καθημερινότητα της ζωής μας. Πόσο σημαντικό για εσένα είναι το χαρτί, το ρεύμα, το τηλέφωνο; Έχεις σκεφτεί άραγε τι θα γινόταν εάν δεν υπήρχαν αυτά στη ζωή σου;

ΒΗΜΑ 1ο: Συζήτηση

 

Προτεινόμενες ερωτήσεις:

  • Τι εννοούμε με τον όρο εφεύρεση;
  • Ποια εφεύρεση πιστεύεις πως έχει διευκολύνει τη ζωή σου;
  • Έχεις σκεφτεί πόσα πράγματα δεν θα μπορούσες να έχεις χωρίς μια από τις πιο σημαντικές εφευρέσεις που είναι ο ηλεκτρισμός;

 

ΒΗΜΑ 2ο: Το χαρτί

 

Το χαρτί θεωρείται πως υπήρχε από το 105 μ.Χ. και πως ανακαλύφθηκε από τους Κινέζους. Ένας κυβερνητικός αξιωματούχος στο δικαστήριο του αυτοκράτορα Ho-di, ο Ts’ai Lun , ανακάλυψε ότι με πολτό από φλοιό μουριάς, ράκη και δίχτυα ψαρέματος μπορείς να δημιουργήσεις φύλλα χαρτιού. Η τεχνική αυτή διαδόθηκε αργότερα στην Αίγυπτο, τη Αφρική και την Ευρώπη.


Φτιάξε το δικό σου χαρτί:

ΒΗΜΑ 3ο: Η πυξίδα

 

Η ακριβής προέλευση της πυξίδας είναι δύσκολο να καθοριστεί. Σύμφωνα με τις πηγές, οι πυξίδες χρησιμοποιούνταν στην αρχαία Κίνα και στους ελληνικούς πολιτισμούς, οι οποίοι πίστευαν ότι οι Άραβες έμποροι έφεραν μαζί τους την ιδέα των μαγνητικών πυξίδων στην Ευρώπη, περίπου τον 10ο αιώνα. Η πρώτη επιβεβαιωμένη χρήση των μαγνητικών πυξίδων καταγράφηκε στη Μεσόγειο τον 12ο αιώνα.

 

Προτεινόμενη κατασκευή

ΒΗΜΑ 4ο:Το αεροπλάνο

 

Στις 17 Δεκεμβρίου του 1903, δύο αδέλφια Αμερικανοί, ο Wilbur και ο Orville Wright, εφηύραν το πρώτο αεροπλάνο. Ο Wilbur κατάφερε να το πετάξει για 59 δευτερόλεπτα σε ύψος 259,6 μέτρων. Τα δυο αδέλφια συνέχισαν τις προσπάθειές τους και δύο χρόνια αργότερα κατάφεραν να κατασκευάσουν το πρώτο λειτουργικό αεροπλάνο. Οι αδελφοί Wright εμπνεύστηκαν από τα σχέδια του Γερμανού αεροπόρου Otto Lilienthal, ο οποίος δυστυχώς πέθανε κατά τη διάρκεια ενός από τα πειράματά του. Στην φωτογραφία απεικονίζεται το μονοπλάνο Bleriot που χρησιμοποιούσε ο Βρετανικός στρατός. 

 

Προτεινόμενες κατασκευές

 

Πρόταση 1η:

Tip: Πάτησε πάνω στην εικόνα για να δεις αναλυτικές οδηγίες και ΕΔΩ για να δεις το βίντεο της κατασκευής!

Πρόταση 2η:

 

ΒΗΜΑ 5ο: Ο ηλεκτρισμός

 

H ανακάλυψη του ηλεκτρισμού μπορεί να αποδωθεί σε αρκετούς ανθρώπους, όπως ο William Gilbert, ο Benjamin Franklin, ο Alessandro Volta και ο Michael Faraday. Ωστόσο, θα μπορούσαμε να πούμε πως τα πράγματα εξελίχθηκαν ραγδαία στον τομέα αυτό, μετά την ανακάλυψη του λαμπτήρα πυρακτώσεως από τον Αμερικανό εφευρέτη Thomas Alva Edison, γύρω στο 1878. Περίπου την εποχή εκείνη ένας Βρετανός επιστήμονας, ο Joseph Swan, εφηύρε το ίδιο πράγμα στη χώρα του. Οι δυο τους, κάποια χρόνια αργότερα, σχημάτισαν εταιρεία και παρήγαγαν τον πρώτο λαμπτήρα πυρακτώσεως.

 

Προτεινόμενες κατασκευές

 

Πρόταση 1η:

 

Πρόταση 2η:

 

Πρόταση 3η:

 

ΒΗΜΑ 6ο:Ο προσωπικός υπολογιστής

 

Η ανάπτυξη του πρώτου μικροεπεξεργαστή το 1971 από τον Ted Hoff, έναν μηχανικό της Intel, οδήγησε σε καθοριστικές αλλαγές στον κόσμο των PC. Κατά τη δεκαετία του ’70 ορισμένοι, μεταξύ των οποίων και οι Paul G. Allen, Bill Gates, Steve Jobs και Stephen Wozniak, έφεραν την επανάσταση στους υπολογιστές καθιστώντας τους φιλικούς προς το χρήστη και προσιτούς οικονομικά. 

 

Προτεινόμενη κατασκευή

 

ΒΗΜΑ 7ο: Το τηλέφωνο

 

Στις 7 Μαρτίου του 1876, ο γεννημένος στη Σκωτία Αμερικανός επιστήμονας Alexander Graham Bell, πήρε τον επίσημο τίτλο της ευρεσιτεχνίας για την εφεύρεσή του, το τηλέφωνο!!! Ο Bell, που εργαζόταν σε σχολή κωφών την εποχή εκείνη, προσπαθούσε να κατασκευάσει μια συσκευή που θα μετέδιδε τον ήχο με ηλεκτρισμό. Τρεις μέρες μετά την κατοχύρωση της εφεύρεσης, η πρώτη πρόταση ακούστηκε από το τηλέφωνο όταν ο Bell είπε στον βοηθό του, Thomas Watson: “Κύριε Watson, ελάτε εδώ, σας θέλω”.

 

Προτεινόμενες κατασκευές

 

Πρόταση 1η:

 

Πρόταση 2η:

 

ΒΗΜΑ 8ο:Το ραδιόφωνο

 

Ο Ιταλός εφευρέτης Guglielmo Marconi θεωρείται ότι ήταν ο πρώτος που ανέπτυξε και μετέδωσε το πρώτο υπερατλαντικό ραδιοφωνικό σήμα το 1901. Πριν από εκείνον και άλλοι επιστήμονες όπως ο Nikola Tesla και ο Nathan Stufflefield είχαν εργαστεί στον ίδιο τομέα. Για την ακρίβεια, ο Tesla θεωρείται πλέον ο πρώτος που κατοχύρωσε την τεχνολογία αυτή το 1893. Η εφεύρεση του ραδιοφώνου ανέδειξε την δύναμη των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης. Το πρώτο τρανζίστορ της Sony, το TR-55, κατασκευάστηκε το 1955. 

 

Προτεινόμενες κατασκευές

 

Πρόταση 1η:

Πρόταση 2η:

 

Και για τους μικρους μας φίλους……

 

Πρόταση 1η:

 

Πρόταση 2η:

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!



Παρασκευή 1 Μαΐου 2020: “Πρωτομαγιά: Η γιορτή των λουλουδιών”

Επιτέλους!!! Έφτασε η Πρωτομαγιά! Η γιορτή των λουλουδιών!!! Σήμερα η μέρα μας θα είναι αφιερωμένη στα λουλούδια. Σήμερα θα μυρίσουμε όμορφες μυρωδιές, θα τρέξουμε σε λιβάδια, θα δούμε τις όμορφες πεταλούδες να πετούν από λουλούδι σε λουλούδι και θα φτιάξουμε το πιο όμορφο λουλουδάτο, πρωτομαγιάτικο στεφάνι!!! Έτοιμος;

ΒΗΜΑ 1ο: Συζήτηση

 

Προτεινόμενες ερωτήσεις:

  • Τι σημαίνει η λέξη “Πρωτομαγιά”;
  • Τι γιορτάζουμε την Πρωτομαγια;
  • Τι είναι απεργία;
  • Γιατί φτιάχνουμε στεφάνια από λουλούδια;

 

ΒΗΜΑ 2ο: Ποιηματάκι του Μάη

Ο ΜΑΗΣ

Σ’ ένα στέφανο του Μάη

Όλη η άνοιξη χωράει.

Κύκλους, κύκλους τα λουλούδια,

οι χοροί και τα τραγούδια.

στα χρυσά του ήλιου καφάσια

ωριμάζουν τα κεράσια.

Πέρα ως πέρα φως απλώνει

γλάστρα ανθίζει στο μπαλκόνι.

Είναι ο Μάης δίχως ταίρι

ένα ολάνθιστο παρτέρι.

Σ’ ένα στέφανο του Μάη

Όλη η άνοιξη χωράει.

Ρένα Καρθαίου

 

ΒΗΜΑ 3ο: Η απεργία των λουλουδιών

 

Απεργία; Τι είναι απεργία; Και τώρα τι θα γίνει; Πώς αισθάνονται τα λουλούδια και τι ζητάνε; Τι θα γίνει αν κάνουν απεργία; Ποιες θα είναι οι συνέπειες; Πώς μπορούμε να τα βοηθήσουμε; 

Σε μία κόλλα χαρτί προσπάθησε να ζωγραφίσεις και να καταγράψεις τα συναισθήματα των λουλουδιών! Σε μία άλλη κόλλα χαρτί, ζωγράφισε και γράψε όπως εσύ μπορείς, με ποιον τρόπο μπορείς να  φροντίζεις τα λουλούδια!

 

ΒΗΜΑ 4ο: Εσύ φροντίζεις να δικά σου λουλουδάκια ;

 

Μια πολύ ωραία ιδέα για να μας δείξεις και εσύ πόσο φροντίζεις τα δικά σου λουλουδάκια και πώς νιώθεις κάθε φορά που το κάνεις αυτό!


Tip: Πάτησε ΕΔΩ για να δεις το βίντεο με τις οδηγίες!

ΒΗΜΑ 5ο:Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι

 

Ώρα να δημιουργήσουμε!!! Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι είναι, σχεδόν, το μοναδικό έθιμο που εξακολουθεί να μας συνδέει με την παραδοσιακή Πρωτομαγιά, μια γιορτή της Άνοιξης και της φύσης με πανάρχαιες ρίζες, πλούσια σε εκδηλώσεις σε παλαιότερες εποχές. Στις μέρες μας, η Πρωτομαγιά με το μάζεμα των λουλουδιών για το πρωτομαγιάτικο στεφάνι, ενισχύει την σχέση του ανθρώπου με τη φύση, από την οποία οι περισσότεροι έχουμε απομακρυνθεί ζώντας στις πόλεις.

 

Πρόταση 1η: Από χαρτί

Πρόταση 2η: Από φυσικά λουλούδια

 

ΒΗΜΑ 6ο: Έξυπνο παιχνίδι ανάγνωσης: για τα ΜΕΓΑΛΑ μας παιδιά!

 

Μιας και είμαστε πλέον μεγάαααλα πάμε να παίξουμε ένα πολύ ωραίο παιχνιδάκι που είναι ΜΟΝΟ για πολύ μεγάλα παιδιά! Είμαι σίγουρος πως θα σου αρέσει πάρα πολύ! Προσπάθησε να διαβάσεις βλέποντας τις παρακάτω εικόνες!

 


ΒΗΜΑ 7ο:
Ιδέες για πρωτότυπα δωράκια


Μια πολύ, πολύ, πολύ ωραία ιδέα είναι να φτιάξεις ένα όμορφο δώρο από λουλούδια και να το αφήσεις έξω από την πόρτα του παππού και της γιαγιάς ή του αγαπημένου σου φίλου! Χτύπα το κουδούνι και μετά τρέεεεεεεεξε!!! 


ΒΗΜΑ 8ο:
Τραγουδάκι!!!

 

Σε αυτό το πολύ ωραίο τραγουδάκι, ο Παντελής Θαλασσινός μας λέει πως “ο  Μάης έχει μυστικά” ….για πάμε να τα κρυφακούσουμε! 


Και για τους μικρούς μας φίλους……

 

Πρόταση 1η:

Πρόταση 2η:

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!



Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Μαΐου 2020: “Η πόλη μας”

ΒΗΜΑ 1ο: “ Που; που; που;”

 

Άνοιξε όποιο χάρτη έχεις στο σπίτι σου και προσπάθησε να εντοπίσεις την πόλη στην οποία ζούμε! Θυμήσου… ξεκινάει από τη φωνούλα “Π” και έχει μέσα της δύο φορές το “Α”, όπως ο “ΑΑΑΑΑΑ-νεμόμυλος!”.

Εκτός από την έρευνα στο χάρτη, μπορείς να αναζητήσεις την Πάτρα και σε μία υδρόγειο σφαίρα ή να την εντοπίσεις από ψηλά με τη βοήθεια του Google Earth και της μαμάς, εννοείται!

 

ΒΗΜΑ 2ο: “Παίζοντας με την ….πόλη!”

 

Ας παίξουμε !!!!! Όπως θα παρατήρησες ήδη, η λεξούλα “Πάτρα” έχει δύο φορές τη φωνούλα “Α”. Μήπως αναγνωρίζεις και κάποια ακόμα; Θα μπορούσες να σχηματίσεις μία νέα λέξη για κάθε μια από τις φωνούλες της;

(Ενδεικτικά: Π-πέτρα, Α-αγάπη, Τ-τυρί, Ρ-ρινόκερος, Α-ανεμοθύελλα)

 

ΒΗΜΑ 3ο: “Φύσηξε άνεμος δυνατός!”

 

Γράψε τη λεξούλα “Πάτρα” σε ένα χαρτί. Μπορείς να ζητήσεις από τη μαμά να σου λέει ένα-ένα τα γράμματα για να τη γράψεις ή να σου τη γράψει κάπου αλλού, για να μπορείς να τη βλέπεις.

Όταν ολοκληρώσεις τη λέξη, μπορείς να πάρεις το ψαλιδάκι σου και να κόψεις ένα-ένα τα γραμματάκια….. Ωωωωωχ….. ΌΧΙ!!!! Ένας άνεμος δυνατός φύσηξε και ……τα γράμματα μπερδεύτηκαν!!!!! Μπορείς να τα βάλεις στη σωστή σειρά;; Φρόντισε όμως πριν βάλεις στη σειρά τα γραμματάκια να έχεις …κλείσει το παράθυρο! Δε θέλουμε να μας τα χαλάσει πάλι ο αέρας!

 

ΒΗΜΑ 4ο: “Η Πάτρα του Χθες”

 

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε γνωρίζοντας και παίζοντας με παιχνίδια του παλιού καιρού. Μήπως άραγε μπορείς να αναρρωτηθείς πώς θα ήταν η πόλη μας εκείνον τον παλιό καιρό; Ήταν ίδια ή όχι; Υπήρχαν τόσοι δρόμοι και αυτοκίνητα; Δες το παρακάτω βίντεο και προσπάθησε να αναγνωρίσεις ποιες είναι αυτές οι τοποθεσίες. Πού βρίσκονται άραγε και τι το διαφορετικό παρουσιάζουν σήμερα;


ΒΗΜΑ 5ο:
“Μνημεία και Αξιοθέατα”

 

Αν θες να γνωρίσεις ορισμένα από τα σημαντικότερα μνημεία και αξιοθέατα της πόλης μας πάτησε πάνω στα μπλε γραμματάκια και ευθύς αμέσως θα έχεις την ευκαιρία να δεις κάποιο πολύ ενδιαφέρον οπτικό υλικό (βίντεο ή φωτογραφίες) και θα ενημερωθείς για τα μέρη αυτά που είμαι σίγουρος πως θα έχεις συναντήσει σε κάποια από τις βόλτες σου με τη μαμά και τον μπαμπά!

 


ΒΗΜΑ 6ο:
“Η πόλη μας από ψηλά”


“Όταν κοιτάς από ψηλά, μοιάζει η Γη με ….ζωγραφιά!!”

Είσαι έτοιμος να δεις από τις πιο ίσως όμορφες “ζωγραφιές” που θα έχεις δει ποτέ σου;; Στο παρακάτω βίντεο μπορείς να δεις την πόλη μας σε μία εικόνα πανοραμική, δηλαδη……ΑΠΟ ΨΗΛΑ!!! Ετοιμάσου λοιπόν, γιατί απογειωνόμαστε!!! Φρόντισε να έχεις πάρει ένα πρωινό γεμάτο λιχουδιές μιας και το ταξίδι θα είναι μεγάλο, αφού…..οι ομορφιές τις πόλεις μας είναι αμέτρητες!


ΒΗΜΑ 7ο:
“Δημιουργώντας την πόλη μας!!”

 

Ώρα να δημιουργήσεις τη δική σου πολιτεία μέσα από τα δικά σου μάτια. Μπορείς να βάλεις μουσεία, πλατείες, αξιοθέατα και ό,τι άλλο φανταστείς! Σου προτείνω μερικούς τρόπους για να κατασκευάσεις την πόλη σου με υλικά που σίγουρα έχεις σπίτι σου!

 


Και για τους μικρούς μας φίλους……

 

Πρόταση 1η:

 

Πρόταση 2η:

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!