Αυτή την εβδομάδα θα επικεντρωθούμε στον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών αλλά και στην σύνδεσή του με τον κόσμο της τέχνης!
#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ – Θεματική Εβδομάδα – Συναισθήματα & Τέχνη

#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ
Εκπαιδευτικό Project για Παιδιά & Γονείς
Θεματική Εβδομάδα: “Τα Συναισθήματα μέσα από την Τέχνη”
Όπου υπάρχει αγάπη
“Άνοιξ’ την καρδιά σου, εγώ είμαι εδώ.
Στα προβλήματά σου για να σου σταθώ,
στη νυχτιά , στο σκοτάδι, θα ‘μαι φως και σημάδι, θα΄ρθω να σε βρω,
να σου πω μη φοβάσαι, πια μονάχος δε θα ΄σαι. Θα ΄μαι εδώ!
Όλοι μαζί εμείς θα φτιάξουμε, έναν κόσμο απ’ αγάπη κι ελπίδα,
με χρώματα ουράνια θα βάψουμε τη ζωή μας, ν’ αλλάξει σελίδα.
Χέρια σφιχτά θα ενώσουμε κι οι καρδιές θα κερδίσουν τη μάχη,
με ένα φιλί θ’ ανταμώσουμε μοναχά σαν υπάρχει αγάπη.
Δός μου τα όνειρά σου ξέρω να σου πω
πως θα τα πετύχεις μ’ ένα μυστικό
φτάνει εσύ να πιστεύεις, πάντα να γυρεύεις μέσα στην ψυχή
της αγάπης το θαύμα, ξεπερνά κάθε τραύμα και πληγή.
Όλοι μαζί εμείς θα φτιάξουμε, έναν κόσμο απ’ αγάπη κι ελπίδα,
με χρώματα ουράνια θα βάψουμε τη ζωή μας, ν’ αλλάξει σελίδα.
Χέρια σφιχτά θα ενώσουμε κι οι καρδιές θα κερδίσουν τη μάχη,
με ένα φιλί θ’ ανταμώσουμε μοναχά σαν υπάρχει αγάπη”.
Στέφανος Βαρελάς
Αυτή την εβδομάδα θα επικεντρωθούμε στον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών αλλά και στην σύνδεσή του με τον κόσμο της τέχνης!
Θα αναλύσουμε τα συναισθήματα μας ενώ παράλληλα θα αναφερθούμε στον τρόπο διαχείρισής τους.Πως μπορούμε για παράδειγμα να ηρεμούμε τον εαυτό μας όταν διαταράσσεται;Με ποιον τρόπο μπορούμε να ελέγξουμε τον θυμό μας; Έξυπνα κολπάκια για μικρούς και μεγάλους! Θα εστιάσουμε κυρίως όσον αφορά τον χώρο της τέχνης στη ζωγραφική, στη μουσική και στην σύνδεση αυτών με τα συναισθήματα!
Τέλος, η εβδομάδα μας θα κλείσει μια μια πολύ όμορφη και σημαντική γιορτή για κάθε παιδί! Την γιορτή της μητέρας!!!
Δευτέρα 4 Μαΐου 2020: “Τα συναισθήματά μου ”
Όπως πολύ καλά γνωρίζεις κάθε εβδομάδα προσπαθούμε να γεμίζουμε τις ημέρες και τις δικές μας και τις δικές σου γεμάτες με παιχνίδι, γέλιο και χρώμα! Αυτή όμως η εβδομάδα, εκτός από τις μέρες και τις στιγμές μας, θα γεμίσει και τις καρδούλες μας…. Θα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τα συναισθήματά μας, τόσο αυτά που μας κάνουν να λάμπουμε και να ανθίζουμε σα μικρά τριανταφυλλάκια, όσο και εκείνα που στέκονται ορισμένες στιγμές σαν αγκαθάκια και μας πληγώνουν..
Γιατί, θυμήσου…. δεν υπάρχουν μόνο ευχάριστα, αλλά και δυσάρεστα συναισθήματα. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την ημέρα, αλλά και την εβδομάδα μας, με το πιο όμορφο συναίσθημα ΌΛΟΥ του κόσμου ακούγοντας αυτό το τραγουδάκι.
“Καλημέρα, τι κάνεις;…Σ’ ΑΓΑΠΑΩ ΠΟΛΥ!”
ΒΗΜΑ 1ο: Παρατήρησε και πες…
Παρατήρησε πολύ προσεκτικά τις παρακάτω εικόνες. Μπορείς να αναγνωρίσεις το συναίσθημα που νιώθει κάθε μικρό παιδί σε κάθε μία από τις φωτογραφίες; Από που το κατάλαβες;
Τώρα που κατάφερες να αναγνωρίσεις τα συναισθήματα που εκφράζει το κάθε παιδί…. μπορείς να σκεφτείς και να περιγράψεις:
- πότε νιώθεις χαρά;
- πότε λυπάσαι;
- τι είναι αυτό που σε κάνει να φοβάσαι;
- θυμώνεις όταν…
ΒΗΜΑ 2ο: Χαρά και Λύπη
-
Ποιηματάκι:
“Είναι στιγμές που νιώθω στην καρδιά
αγκαθάκι βαθιά να την τρυπά.
Λύπη λέγεται θαρρώ
σύννεφα μου φέρνει στο μυαλό!
Θέλω ουράνιο τόξο να φανεί
χρώματα, ελπίδα και χαρά
ταξιδεύουν στην ψυχή!
Τα σύννεφα συχνά φέρνουν βροχή
καταιγίδα δυνατή.
Κοιτάζουμε τον ουρανό ψηλά
μήπως αλλάξει ξαφνικά!”
Ρ. Δαμηλάκη
- “Τι με κάνει αληθινά…..;”
Προσπαθούμε να σκεφτούμε και να εντοπίσουμε ποιες είναι εκείνες οι στιγμές που μας κάνουν να νιώθουμε Χαρά και Λύπη αντίστοιχα. Μπορείς να ζωγραφίσεις την κάθε στιγμή και να ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙΣ ακόμα τις λέξεις που σου προκαλούν αυτά τα συναισθήματα. Για να σε βοηθήσω να σκεφτείς καλύτερα, μπορείς κάθε φορά που προσπαθείς να σκεφτείς και από μία λέξη/στιγμή και να επαναλαμβάνεις το ποιηματάκι αυτο:
- ….για τη Χαρά:
“Τι με κάνει αληθινά χαρά να έχω στην καρδιά;
Βρίσκω λέξεις στο λεπτό που με κάνουν να χαρώ!”
- ….για τη Λύπη:
“Τι με κάνει αληθινά λύπη να έχω στην καρδιά;
Βρίσκω λέξεις στο λεπτό που με κάνουν να λυπηθώ!”
- Τα ζώα έχουν συναισθήματα;
Μπορείς να αναγνωρίσεις ποιο συναίσθημα αισθάνεται κάθε ζωάκι σε κάθε μία από τις παρακάτω εικόνες; Γιατί πιστεύεις ότι νιώθει έτσι;
ΒΗΜΑ 3ο: Θυμός
- Παραμύθι:
Ζήτησε από τη μαμά ή τον μπαμπά σου να βάλουν το παραμύθι που σου έχω ετοιμάσει παρακάτω. Αν έχουν λίγο ελεύθερο χρόνο θα μπορούσαν ίσως να το διαβάσουν (όχι μόνο για σένα, αλλά και για τον ίδιο τους τον εαυτό!)
“Ο μεγάλος θυμός” – Alliance M. (2008), Εκδ: Ηλίβατον, Αθήνα
*Για να αγοράσεις το παραμύθι πάτησε ΕΔΩ !
Προτεινόμενες Ερωτήσεις μετά την ανάγνωση:
- Ποιο συναίσθημα ένιωθε ο μικρός μας φίλος στο παραμύθι που μόλις άκουσες;
- Από που το κατάλαβες; (Ποιες οι πράξεις/ λόγια δείχνουν το θυμό;)
- Θυμάσαι ποιο ήταν το χρώμα που έπαιρνε το πρόσωπό του όταν ο θυμός του μεγάλωνε;
- Τι τον οδήγησε ο θυμός να κάνει;
- Όταν του πέρασε το συναίσθημα αυτό, πως ένιωθε; Γιατί;
- Τελικά, είναι καλό συναίσθημα ο θυμός ή όχι;
- Πώς κατάφερε να τον αντιμετωπίσει;
- Θυμός και Ηρεμία:
“Ο Θυμός και η Ηρεμία ένα ανοιξιάτικο πρωινό,
πήγαν βόλτα στην πλατεία… Τι ωραία η φιλία!
Μπαίνει η Ηρεμία στη σειρά και όλα γεμίζουν λουλούδια και πουλιά!
Ακολουθεί και ο Θυμό, άγριος, σκυθρωπός και φοβερός!
Αγκάθια, κάκτοι και καπνοί, πω, πω, πνίξατε τη γη!
Αποφάσισαν να χωρίσουν και να μην ξαναμιλήσουν!
Γιατί δεν έκαναν χωριό …ήλιοι, πεταλούδες και θεριό!”
- Αποτυπώνοντάς τα στο χαρτί!
Τώρα που διάβασες το όμορφο αυτό ποιηματάκι μπορείς να δώσεις μορφή σε αυτά τα δύο συναισθήματα αποτυπώνοντάς τα στο χαρτί. Χώρισε μία λευκή κόλλα Α4 σε δύο ίσα μέσα. Στην μία πλευρά ζωγράφισε το Θυμό και στην άλλη την Ηρεμία. Μπορείς να ζωγραφίσεις το σκηνικό που δημιουργεί το κάθε συναίσθημα στο πέρασμά του (σύμφωνα με το παραπάνω ποιηματάκι) ή θα να προσωποποιήσεις το κάθε ένα με όποιον τρόπο θες εσύ. Είναι αγόρι; Είναι κορίτσι; Πώς θα είναι τα μαλλιά στην Ηρεμία και πως στο Θυμό; Θα έχουν άραγε το ίδιο σχήμα στα μάτια/ φρύδια/ χείλη τους; Με τι χρώμα θα ζωγράφιζες το πρόσωπό τους;
- Λέξεις Α Ν Τ Ι Θ Ε Τ Ε Σ !
Γνωρίζεις ποιες λέξεις λέγονται “αντίθετες”; Για να σε βοηθήσω λίγο να το σκεφτείς καλύτερα θα σου πω ότι:
… ο Θυμός και η Ηρεμία είναι λέξεις …ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ.
…. η Χαρά και η Λύπη είναι λέξεις …ΑΝΤΙΘΕΤΕΣ.
Μπορείς να σκεφτείς και να γράψεις τις αντίθετες λέξεις;
- Γεμάτο…
- Φουσκωμένο..
- (Μαλλιά) Ίσια…
- Ανοιχτό…
- Καθαρό..
- Πάνω…
- Μπροστά..
- Αριστερά..
- Ψηλός..
Θες να μάθεις αν τα πέτυχες;;;
Οι απαντήσεις βρίσκονται όλες εδώ: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
ΒΗΜΑ 4ο: Φόβος
- Το φοβιτσιάρικο φίδι!
Πόσο γρήγορα μπορείς να διαβάσεις τον παρακάτω γλωσσοδέτη του κυρίου Ευγένιου Τριβιζά;
“Ένα φίδι, μα ποιο φίδι;
Ένα φοβιτσιάρικο φίδι
που ρουφάει καυτό φιδέ!”
- Τι φοβάσαι πιο πολύ;;;
Μπορείς να ζωγραφίσεις σε ένα χαρτί τι είναι αυτό που σε φοβίζει πιο πολύ; Αν είναι παραπάνω από ένας οι φόβοι σου, μπορείς να τους ζωγραφίσεις όλους στο ίδιο ή σε ξεχωριστό χαρτί.
- “Πετάω ότι με βαραίνει..”
Είσαι έτοιμος να πετάξεις ότι σε βαραίνει μια για πάντα;;; Τώρα λοιπόν που ζωγράφισες το φόβο σου πάρε τη ζωγραφιά αυτη και δίπλωσέ την καλά, καλά, καλά. Στη συνέχεια τοποθέτησέ τη σε ένα κουτί/ καπέλο/ κάλτσα και πάρε θέση για το επόμενο παιχνίδι!!
Στο παιχνίδι αυτό θα χρειαστούμε τη βοήθεια της μαμάς, του μπαμπά ή τη βοήθεια από κάποιο μεγαλύτερο αδερφάκι που σίγουρα θα έχει την ίδια μεγάλη φαντασία με εσένα! Είναι η ώρα όπου θα αυτοσχεδιάσουμε και θα κινηθούμε ελεύθερα στο χώρο που διαθέτει ο καθένας. Με τη συνοδεία της μουσικής που σας προτείνουμε παρακάτω, διηγηθείτε στα παιδιά μια ιστορία όπου θα πρέπει να τα ενθαρρύνουμε..
“…..να περάσουν από ένα δύσβατο μονοπάτι, αποφεύγοντας πέτρες, αγκάθια, την πυκνή βλάστηση του δάσους (μαζί και όποιο ακόμα εμπόδιο μπορείτε εσείς να προσθέσετε) και φτάνοντας σε ένα ξέφωτο συναντούν μια γαλάζια λίμνη. Η λίμνη αυτή είναι μαγική!!!!!
Αγαπάει τόσο τα παιδιά που θέλει μόνο να αισθάνονται χαρά και ασφάλεια. Έτσι καλεί κάθε έναν που περνάει από εκεί να πετάξει σε αυτή ότι τα βαραίνει, ότι τα φοβίζει και τα τρομάζει. Εκείνη θα πάρει τους φόβους τους και θα τους βυθίσει στο μεγάλο της βυθό. Έτσι, κανένας φόβος δε θα είναι εκεί για να τα τρομάζει πια”.
Την ώρα που του αφηγήστε ότι πρέπει να πετάξει το φόβο του στη γαλάζια αυτή λιμνούλα, ζητήστε του να πετάξει στην πραγματικότητα τη δική του ζωγραφιά μαζί με το αντικείμενο μέσα στο οποίο την έκρυψε…
*Συμβουλή για τους μεγάλους που θα παίξουν μαζί μας…
Μπορείτε να ξεκινήσετε/συνεχίσετε/τελειώσετε την ιστορία όπως εσείς επιθυμείτε. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ζήσετε και εσείς με το παιδί σας την ιστορία διώχνωντας με αυτόν τον τρόπο και τους δικούς σας φόβους…. γιατί,ι εμείς οι μεγάλοι έχουμε ΑΚΟΜΑ μεγαλύτερους φόβους!
Θυμηθείτε!!!! Όσο πιο παραστατικά αφηγηθείτε την ιστορία, τόσο πιο ενδιαφέρον θα έχει για εσάς και το παιδί σας! Μπορείτε επίσης εαν θέλετε, να χρησιμοποιήσετε διάφορα υλικά που έχετε στο σπίτι σας και θα σας βοηθήσουν στην εξέλιξη της ιστορίας.
Καλή Διασκέδαση!
ΒΗΜΑ 5ο: Η Αγάπη
- Τι είναι η “Αγάπη”;
“Η αγάπη είναι ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ, γαλαζοπράσινη ΕΛΠΙΔΑ.
Δώστε όλοι μια αγκαλιά, στα μάγουλα γλυκά φιλιά!
Η αγάπη είναι ΚΑΡΑΜΕΛΑ, ΦΡΑΟΥΛΑ, ΜΕΝΤΑ και ΚΑΝΕΛΑ.
Δώστε όλοι μια αγκαλιά, στα μάγουλα γλυκά φιλιά!
Η αγάπη είναι ΑΣΤΡΑ χρυσά, καρφωμένα στα μαλλιά.
Δώστε όλοι μια αγκαλιά, στα μάγουλα γλυκά φιλιά!
Η αγάπη είναι ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, ΚΟΧΥΛΙ, ΒΟΤΣΑΛΟ, ΑΓΕΡΙ.
Δώστε όλοι μια αγκαλιά, στα μάγουλα γλυκά φιλιά!
Η αγάπη είναι ΦΥΛΑΧΤΟ, φορεμένο στο λαιμό.
Δώστε όλοι μια αγκαλιά, στα μάγουλα γλυκά φιλιά!
Ν. Κάντζου
Για σένα λοιπόν…… Τι είναι η “αγάπη”;
Μπορείς να το γράψεις απλά, μπορείς να φτιάξεις το δικό σου ποιηματάκι για την αγάπη ή να το πεις με μια ζωγραφιά!!
“Μάντεψε πόσο Σ’ αγαπώ”
Για να διαβάσεις το παραμύθι, πάτησε ΕΔΩ
- Μοίρασε αγάπη!!!
Μπορείς να σκεφτείς με ποιο τρόπο θα μπορούσες να δείξεις την αγάπη σου σε κάποιον;
Είμαι σίγουρος ότι έχεις προτείνει αρκετές καλές ιδέες, όπως μια ζεστή αγκαλιά ή ένα γλυκό φιλί, όμως θα ήθελα να σου προτείνω και εγώ μερικούς τρόπους να λες “Σ’ αγαπώ” σε όποιον νοιάζεσαι και θες το καλό του. Πρόκειται για απλές καθημερινές πράξεις που μπορεί πολλές φορές να κάνουμε μέσα στη μέρα, όμως…. γνώριζες ότι ακόμα και αυτές κρύβουν έντονα μέσα τους το συναίσθημα της αγάπης; Δες…
- Βοήθησε έναν φίλο σου που σε χρειάζεται να ακουμπήσει τη ζακέτα του/ να φορέσει την τσάντα του.
- Πες “καλημέρα” σε όποιον συναντάς το πρωί που πηγαίνεις στο σχολείο.
- Πότισε τα γλαστράκια της βεράντας σου.
- Πάρε αγκαλιά τον μικρό σου αδερφό ή τη μικρή σου αδερφή και ψιθύρισέ της “σε αγαπώ”.
- Φτιάξε πρωινό για τη μαμά και τον μπαμπά.
- Δώσε ένα μεγάλο φιλί στη γιαγιά και στον παππού σου.
- Φτιάξε μια ταΐστρα για τα πουλάκια της γειτονιάς σου.
- Μάζεψε ένα σκουπιδάκι που βρήκες στο δρόμο.
- Φτιάξε μία κάρτα και χάρισέ τη σε κάποιον που αγαπάς.
- Πες “ευχαριστώ” σε κάποιον που πιστεύεις ότι σε βοήθησε.
- Πες “συγγνώμη” σε κάποιον που πιστεύεις πως στεναχώρησες.
- Πες “μπράβο” σε έναν φίλο σου για κάτι σημαντικό που πέτυχε.
- Διάβασε στη γιαγιά ή στον παππού σου το αγαπημένο σου παραμύθι.
- Δώσε φρέσκο νερό και λίγο φαγητό στο αδέσποτο σκυλάκι ή γατάκι της γειτονιάς σου.
- Τραγούδια αγάπης….
“Πόσα γράφει ακόμα η αγάπη;”
“Μη μιλάς άλλο για αγάπη”
“Αξίζει να αγαπάς!”
“Σ’ αγαπώ”
Kαι για τους μικρούς μας φίλους……
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Τρίτη 5 Μαΐου 2020:” Έλεγχος αρνητικών συναισθημάτων”
Σκοπός μας ως γονείς, αλλά και ως εκπαιδευτικοί, όσον αφορά τη διαχείριση του θυμού στα παιδιά είναι να μάθουν να ελέγχουν το θυμό και τα αρνητικά τους συναισθήματα, ενώ μακροπρόθεσμος στόχος μας είναι η κατάκτηση της ανεξαρτησίας και αυτονομίας τους!
ΒΗΜΑ 1ο: Τρόποι χαλάρωσης:
- Μετρώ ως το δέκα.
- Παίρνω πέντε μεγάλες ανάσες. Μπορείς να τις μετράς έτσι όπως ΕΔΩ
- Χτυπώ/ αγκαλιάζω το μαξιλάρι του θυμού.
- Ζωγραφίζω
- Διαβάζω ένα βιβλίο.
- Φυσώ τον ανεμόμυλο που έχω φτιάξει για το σκοπό αυτό όπως ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 2ο: Τι άλλο μπορώ να κάνω όταν είμαι ΑΝΑΣΤΑΤΩΜΕΝΟΣ;
Σου προτείνω ορισμένα πράγματα που θα μπορούσες να κάνεις όταν βρίσκεσαι σε ένταση. Μπορείς όμως με τη σειρά σου να μου προτείνεις και εσύ μερικούς τρόπους έτσι ώστε να ηρεμώ την καρδούλα μου όταν γεμίζει με αρνητικά συναισθήματα.
Ζωγράφισε ή/και γράψε αν θες τους τρόπους αυτούς.
ΒΗΜΑ 3ο: Οι Κανόνες Θυμού.
Το να βιώνει κανείς το συναίσθημα του θυμού δεν είναι κάτι κακό. Σε όλους μας συμβαίνει ανεξάρτητα από την ηλικία και τις γνώσεις μας. Το θέμα είναι τη στιγμή του θυμού να έχεις την ικανότητα να βλέπεις καθαρά και να μπορείς να αναγνωρίζεις μέχρι ποιο σημείο θα επιτρέψεις στο θυμό σου να ξεσπάσει. Δες παρακάτω κάποιους από τους πιο βασικούς κανόνες που πρέπει να θυμάσαι όταν θυμώνεις.
ΒΗΜΑ 4ο: Ώρα για αγκαλίτσες!!
Πολλές είναι εκείνες οι στιγμές που μας φέρνουν σε σημείο να μαλώσουμε με κάποιο από τα μέλη της οικογένειάς μας ή με κάποιον φίλο μας. Τι γίνεται όμως όταν έχει έρθει η ώρα της συμφιλίωσης; Δεν πιστεύω να θες να είσαι μακριά από τους ανθρώπους που αγαπάς και να νιώθεις αρνητικά συναισθήματα στην καρδούλα σου για πολύ καιρό;
Δες τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις αν θες η παρεξήγηση να λυθεί και να έρθει η ώρα ….για αγκαλίτσες!!!
ΒΗΜΑ 5ο : Η Τεχνική της Χελώνας
Θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε στο παιδί την εναλλακτική αντίδραση της μικρής χελώνας όταν η ίδια βρίσκεται σε κατάσταση που προκαλεί ένταση. Ξεκινήστε πρώτα με το να του αφηγηθείτε την ιστορία της μικρής χελώνας:
«Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο».
Αφού το παιδί ακούσει την ιστορία, στη συνέχεια ζητήστε του να εφαρμόσει τις κινήσεις για να είναι προετοιμασμένο για τις περιπτώσεις εκείνες που θα νιώσει όπως το χελωνάκι.
Κάνετε εξάσκηση στις παρακάτω ασκήσεις:
- να μαζεύει κοντά στο σώμα του τα χέρια και τα πόδια,
- να ακουμπάει το κεφάλι του στο θρανίο,
- να φανταστεί πως είναι το χελωνάκι που κρύβεται μέσα στο καβούκι του και να σκεπάζει το κεφάλι με τους βραχίονες ή τις παλάμες του,
- να χαλαρώνει τους μύες του σώματός του και να παραμείνει στην ίδια θέση για λίγο.
Έτσι το παιδί σιγά σιγά κατακτά την ικανότητα να αντιμετωπίζει στρεσογόνες καταστάσεις, καταστάσεις συγκρούσεων και έντασης, καθώς και να διαχειρίζεται τα αρνητικά του συναισθήματα, το φόβο, το θυμό και την οργή του.
ΒΗΜΑ 6ο: Από τη Γουατεμάλα ….
Τα παιδιά στη Γουατεμάλα (μπορείς να αναζητήσεις στο διαδίκτυο ή σε έναν χάρτη αν θες να δεις που βρίσκεται) κάθε βράδυ πριν ξαπλώσουν, βάζουν κάτω από το μαξιλάρι τους ένα κουκλάκι που έχουν κατασκευάσει από μόνα τους. Στο κουκλάκι αυτό την ώρα της ξεκούρασης/ ύπνου λένε με απόλυτη ειλικρίνεια τους φόβους και τις ανησυχίες τους και εκείνο με τη σειρά του μέχρι το επόμενο πρωινό τις έχει εξαφανίσει. Τοποθετούν το κουκλάκι κάτω ή δίπλα στο μαξιλάρι και αντί για “Καληνύχτα” του λένε:
“ Κουκλάκι, φιλαράκι,
μικρούλι μου παιδάκι
πάρε το φόβο, τη λύπη μακριά,
φέρε το γέλιο, τη χαρά!”
Μπορείς να κατασκευάσεις και εσύ το δικό σου κουκλάκι που θα μπορείς να του αποκαλύπτεις τους κρυφούς σου φόβους.
Δες ορισμένες ιδέες για το πως μπορείς να το κατασκευάσεις.
- Από εφημερίδα
- Από κάλτσα
και για τους μικρούς μας φίλους……
- Κουκλάκι από ρολό
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Τετάρτη 6 Μαΐου 2020:” Συναισθήματα και χρώματα ”
ΒΗΜΑ 1ο: “Η Παλέτα των συναισθημάτων”
Τα χρώματα είναι παντού γύρω μας, αλλά και μέσα μας. Ζήτησε από κάποιον μεγαλύτερο να σου διηγηθεί την ιστορία της Ε. Μουλάκη την “Παλέτα των συναισθημάτων” και δώσε χρώμα στην καρδούλα σου και γέμισέ την με ευχάριστα συναισθήματα!!
ΒΗΜΑ 2ο: Χρώματα
“Ποιο είναι το χρώμα της ΑΓΑΠΗΣ, ποιο είναι το χρώμα της ΧΑΡΑΣ
ποιο είναι το χρώμα του ΘΥΜΟΥ, της ΛΥΠΗΣ και ποιο της συμφοράς;”
Ώρα να πάρεις τα πινέλα σου και να νιώσεις κάθε συναίσθημα μέσα από μία πολύχρωμη παλέτα. Εσύ, αν ήσουν ζωγράφος, τι χρώμα θα έδινες σε κάθε ένα από τα συναισθήματα;
Δώσε την απάντησή σου χρωματίζοντάς την παρακάτω ζωγραφιά!
ΒΗΜΑ 3ο: Διαλέγω 4!
Πάρε μία λευκή κόλλα και χώρισε την σε τέσσερα μέρη, όπως έκανα και εγώ παρακάτω. Διάλεξε τέσσερα από τα συναισθήματα που γνώρισες αυτές τις μέρες και ζωγράφισε ότι εσύ επιθυμείς. Όμως, δώσε προσοχή στα χρώματα που θα χρησιμοποιήσεις για κάθε συναίσθημα!!
ΒΗΜΑ 4ο: Χαρούμενο-Λυπημένη πεταλούδα
Σε ένα χαρτόνι κάνε το περίγραμμα μιας πεταλούδας. Στη συνέχεια, κόψτην περιμετρικά και δίπλωσε τη στη μέση. Η μία τη ς πλευρά είναι η “χαρούμενη” και η άλλη η “λυπημένη”. Μπορείς να ζωγραφίσεις την πεταλούδα επιλέγοντας χαρούμενα και λυπημένα χρώματα αντίστοιχα.
Όταν ολοκληρώσεις τη Χαρουμενό-Λυπημένη σου πεταλούδα μπορείς να την κολλήσεις σε ένα ξυλάκι, γλωσσοπίεστρο ή ακόμα και σε ένα καλαμάκι!!
ΒΗΜΑ 5ο: Ζωγραφίζω κάτι που με κάνει να νιώθω…
Κλείσε τα μάτια σου και χρωμάτισε τα όνειρά σου. Φέρε στο νου εκείνες τις στιγμές ή τα πράγματα/ πρόσωπα που σου δημιουργούν όμορφα (ή και όχι) συναισθήματα. Μπορείς να τα αποτυπώσεις όλα σε αυτόν τον πίνακα!
ΒΗΜΑ 6ο: Ο τροχός των συναισθημάτων
Ζήτησε από τη μαμάκα ή τον μπαμπάκα να σου τυπώσουν τον τροχό των συναισθημάτων που θα βρεις ΕΔΩ. Διάλεξε ΈΝΑ χρώμα για τα ευχάριστα συναισθήματα και ΈΝΑ για εκείνα που δεν θέλουμε να γεμίζουν την καρδούλα μας!
Μπορείς να κόψεις τον τροχό και να βάλεις στο κέντρο ένα βελάκι από χαρτί πιασμένο με ένα διπλόκαρφο. Και τώρα ζήτησε από τα μέλη της οικογένειάς σου να παίξετε. Κάθε φορά που και κάποιος θα γυρίζει το βελάκι θα περιγράφει κάτι που του προκαλεί το συναίσθημα που του έτυχε. Μπορείτε να επαναλάβετε το παιχνίδι αυτό όσες φορές θέλετε ή να σκεφτείτε και παραλλαγές αυτού, όπως για παράδειγμα να προσαρμόσετε τα χαρακτηριστικά του προσώπου ή και τη στάση του σώματος με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μπορέσετε να αποτυπώσετε το συναίσθημα αυτό χωρίς λόγια και περιγραφές.
και για τους μικρούς μας φίλους……
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Πέμπτη 7 Μαΐου 2020:“Συναισθήματα και πίνακες ζωγραφικής”
Πώς τα συναισθήματα αναπαριστώνται στα έργα τέχνης; Πώς τα έργα τέχνης γεννούν συναισθήματα; Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πόσα συναισθήματα μπορείς να αποτυπώσεις σε ένα φύλλο χαρτί; Πώς μπορείς μέσω των χρωμάτων να προβάλεις τον συναισθηματικό σου κόσμο;
ΒΗΜΑ 1ο: Παρατήρηση και συζήτηση
Παρατηρώντας τις παρακάτω εικόνες, προσπάθησε να περιγράψεις το πώς νιώθει το κάθε πρόσωπο στον κάθε πίνακα ξεχωριστά. Τι χρώματα χρησιμοποιεί ο ζωγράφος; Για ποιο λόγο πιστεύεις νιώθουν αυτά τα συναισθήματα τα πρόσωπα αυτά;
Προτεινόμενοι πίνακες ζωγραφικής:
ΒΗΜΑ 2ο:Ο Pablo Picasso
Πάμε τώρα να γνωρίσεις έναν από τους πιο διάσημους ζωγράφους όλου του κόσμου! Τον Pablo Picasso!!!
Ο Πάμπλο Ρουίθ Πικάσο, περισσότερο γνωστός ως Πάμπλο Πικάσο, ήταν Ισπανός ζωγράφος, , γλύπτης, ποιητής, σκηνογράφος και δραματουργός.
Είναι ένας από τους κυριότερους Ισπανούς εκπροσώπους της τέχνης του 20ού αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Ζωρζ Μπρακ του κυβισμού και με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης.
Γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας όπου πέρασε και τα δέκα πρώτα χρόνια της ζωής του. Τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής, τα έλαβε από τον πατέρα του, ο οποίος δίδασκε σε διάφορες ακαδημαϊκές σχολές. Ο ίδιος ο Πικάσο ξεκίνησε να ζωγραφίζει σε πολύ μικρή ηλικία και έδειξε από νωρίς δείγματα του ταλέντου του. Το 1891 η οικογένειά του μετακόμισε στην Λα Κορούνια όπου έζησε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, σπουδάζοντας στην τοπική σχολή καλών τεχνών. Η οικογένεια εγκαταστάθηκε στη Βαρκελώνη το φθινόπωρο του 1895, και ο Πάμπλο έγινε δεκτός στην τοπική Ακαδημία Καλών Τεχνών (La Llotja), όπου είχε προσληφθεί ο πατέρας του ως καθηγητής του σχεδίου. Η οικογένεια ήλπιζε ότι ο γιος της θα σημείωνε επιτυχία ως ακαδημαϊκός ζωγράφος, και το 1897 η μελλοντική φήμη του στην Ισπανία φαινόταν εξασφαλισμένη. Τον ίδιο χρόνο το έργο του «επιστήμη και συμπόνοια» όπου για το πρόσωπο του γιατρού είχε ποζάρει ο πατέρας του, έτυχε διακρίσεως στην Έκθεση Καλών Τεχνών της Μαδρίτης. Ο Πάμπλο Ρούιθ έφυγε για την Μαδρίτη το φθινόπωρο του 1897 και έγινε δεκτός στην βασιλική ακαδημία του Σαν Φερνάντο. Έγραψε «ο Βελάσκεθ πρώτης κατηγορίας, ο Ελ Γκρέκο έχει ζωγραφίσει μερικά υπέροχα κεφάλια, ο Μουρίγιο δεν με πείθει σε όλα του τα έργα». Τα έργα αυτών και άλλων καλλιτεχνών, όπως λ.χ., του Γκόγια, θα αιχμαλωτίσουν τη φαντασία του Πικάσο σε διάφορες περιόδους της μακρόχρονης σταδιοδρομίας του.
Ο Πικάσο αρρώστησε την άνοιξη του 1898 από οστρακιά και πέρασε την υπόλοιπη χρονιά αναρρώνοντας στο καταλανικό χωριό Όρτα ντε Εμπρο με συντροφιά το φίλο του από τη Βαρκελώνη Μανουέλ Παλάρες. Όταν ο Πικάσο επέστρεψε στην Βαρκελώνη στις αρχές του 1899, ήταν άλλος άνθρωπος, είχε μάθει να ζει μόνος του στην ύπαιθρο, μιλούσε καταλανικά, και το σπουδαιότερο, είχε πάρει την απόφαση να διακόψει την καλλιτεχνική του εκπαίδευση σε σχολές ζωγραφικής και να αγνοήσει τα σχέδια της οικογένειας του για το μέλλον του. Άρχισε ακόμη να δείχνει σαφή προτίμηση στο επίθετο της μητέρας του και επέγραφε πιο συχνά τα έργα του ως Π. Ρ. Πικάσο (από τα τέλη του 1901 εγκατέλειψε εντελώς το επίθετο Ρουίθ).
Το 1900 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και συγκεκριμένα στη Μονμάρτρη, που αποτελούσε σημαντικό κέντρο της καλλιτεχνικής ζωής.
Ορισμένα από τα έργα του Πικάσο:
ΒΗΜΑ 3ο: Ο δικός σου πίνακας συναισθημάτων
Προσπάθησε να ζωγραφίσεις τον δικό σου πίνακα ζωγραφικής!Πώς νιώθεις; Τι χρώματα θα ήθελες να χρησιμοποιήσεις;
Με την βοήθεια του σπουδαίου αυτού ζωγράφου του Πάμπλο Πικάσο μπορείς να φτιάξεις τον δικό σου ιδιαίτερο πίνακα!Για ρίξε μια ματιά!
Για να δεις όλα τα βήματα της κατασκευής πάτησε πάνω στην εικόνα!
Για να δεις το βίντεο, πάτησε ΕΔΩ
ΒΗΜΑ 4ο: Το ντροπαλό χταπόδι
Το παραμυθάκι αυτό μιλά για τη ζωή ενός ντροπαλού χταποδιού!Κατάφερε το μικρό χταπόδι να αντιμετωπίσει την ντροπαλότητά του; Για να δουμε….
ΒΗΜΑ 5ο:Το τραγούδι των συναισθημάτων
Χάρης Λουφόπουλος μας τραγουδά ένα πολύ όμορφο τραγούδι για τα συναισθήματα!!!
και για τους μικρούς μας φίλους……
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Παρασκευή 8 Μαΐου 2020:“Συναισθήματα και μουσική”
Ήξερες πως οι άνθρωποι νιώθουν διαφορετικά όταν ακούνε μουσική, με αποτέλεσμα η κάθε μελωδία να τους κάνει κάποιες φορές να χαμογελούν και κάποιες να δακρύζουν; To γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η μουσική είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα συναισθήματά μας. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι οι 6 βασικές αρχές που εξηγούν τις συναισθηματικές μας αντιδράσεις στο άκουσμα της μουσικής.
ΒΗΜΑ 1ο:Το θετικό συναίσθημα
Κατά βάση η μουσική μας κάνει να νιώθουμε όμορφα. Τα θετικά συναισθήματα διευρύνουν τους πνευματικούς μας ορίζοντες με τρόπους ευεργετικούς για την υγείας μας και για τη δημιουργική μας σκέψη.Εσύ με ποιό τραγούδι νιώθεις χαρούμενος;
ΒΗΜΑ 2ο:Το φαινόμενο του «ξαφνιάσματος»
Ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος έτσι ώστε να αντιδρά στον απότομο και δυνατό θόρυβο ή στη μη μελωδική μουσική. Αυτές ακριβώς οι αντιδράσεις συνδέονται με την έκπληξη, το χαμόγελο ακόμη και τον φόβο.Μήπως θυμάσαι το τραγούδι αυτό που κάποια στιγμή σε ξάφνιασε;
ΒΗΜΑ 3ο: Η αρχή του φυσικού συγχρονισμού
Όταν ακούμε μουσική, προσπαθούμε να ενωθούμε με το ρυθμό, με αποτέλεσμα οι εσωτερικοί μας ρυθμοί όπως οι χτύποι της καρδιάς μας επιταχύνονται ή επιβραδύνονται ανάλογα. Αυτό εξηγεί και την επιθυμία μας να χορέψουμε στο ρυθμό της αγαπημένης μας μουσικής, αφήνοντας το σώμα μας να ακολουθήσει τις νότες που ακούμε. Διάλεξε το αγαπημένο σου τραγούδι και ξεκίνα να χορεύεις με ρυθμό!!!!
ΒΗΜΑ 4ο: Η αρχή της «συναισθηματικής επιδημίας»
Η αρχή της «συναισθηματικής επιδημίας» παρατηρείται κυρίως σε συναυλίες, κατά τις οποίες τα συγκροτήματα επηρεάζουν άμεσα τους ακροατές ακόμη και με τη γλώσσα του σώματος, με αποτέλεσμα η ψυχολογία τους να καθρεφτίζεται στην κυριολεξία στο κοινό. Για να σε βοηθήσω, για ρίξε μια ματιά σε αυτή την συναυλία!:
ΒΗΜΑ 5ο:Τα γεγονότα που μας προκαλούν συναισθήματα
Υπάρχουν στιγμές στη ζωή του κάθε ανθρώπου που εκφράζονται από ένα τραγούδι, με αποτέλεσμα να αγαπάμε ή να μισούμε ένα συγκεκριμένο τραγούδι, καθώς το συνδέουμε άμεσα με κάποια θετική ή αρνητική μας εμπειρία. Ποιο τραγούδι σου προκαλεί θλίψη κάθε φορά που το ακούς και γιατι;
ΒΗΜΑ 6ο:Η αρχή της «μουσικής έκπληξης»
Όταν ακούμε μουσική πολλές φορές συμβαίνει να ξαφνιαζόμαστε από έναν ρυθμό με αποτέλεσμα να ενθουσιαζόμαστε είτε να νιώθουμε αρνητικά συναισθήματα. Τι σου προκαλεί εσένα αυτό το τραγούδι;
ΒΗΜΑ 7ο: Το νησί των συναισθημάτων , Μάνος Χατζιδάκις
Το νησί των συναισθημάτων: Το υπέροχο παραμύθι του Μάνου Χατζιδάκι για την αγάπη
“Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα Συναισθήματα.Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή.Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια.Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μια λαμπερή θαλαμηγό.Η Αγάπη τον ρωτάει: «Πλούτε, μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»,«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα».Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτή βοήθεια.«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου».«Ω Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία.Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή: «Αγάπη, έλα προς τα εδώ! Θα σε πάρω εγώ μαζί μου!».Όταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε, ρώτησε την Γνώση:«Γνώση, ποιος με βοήθησε»;«Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.«Ο Χρόνος;;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε o Χρόνος;»Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με τη βαθιά σοφία της είπε:«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη».
και για τους μικρούς μας φίλους……
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!
Σάββατο 9 και Κυριακή 10 Μαΐου 2020: H γιορτή της Μητέρας!
Και ναι σήμερα η μέρα μας είναι Κυριακή 10 Μαΐου 2020!!! Σήμερα γιορτάζει ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος για μένα! Σήμερα γιορτάζει η ΜΑΜΑ μου, η δική μου μαμά , η μανούλα μου, η μαμάκα μου !!!! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ!!! Σ’ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ!!!
ΒΗΜΑ 1ο: Μαμά Σ’ αγαπώ γιατί……
Η λέξη “Σ’ Αγαπώ” σημαίνει πολλά… ειδικά όταν αφορά τη μαμά που τόσο πολύ λατρέυω! Οι λόγοι που αγαπώ τη μαμά μου είναι πάρα πολύ γι` αυτό μαζί με ένα γλυκό φιλί θα της χαρίσω το πιο όμορφο λουλούδι που είναι αποκλειστικά και μόνο αφιερωμένο σε αυτή!
Το λουλούδι της μαμάς:
Πάτησε ΕΔΩ για να εκτυπώσεις την εικόνα!
ΒΗΜΑ 2ο: H ιστορία της γιορτής της μητέρας
Στην Αρχαία Ελλάδα, μια γιορτή ανοιξιάτικη ήταν αφιερωμένη στη Θεά Γαία (Μητέρα Γη), μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Αυτή ήταν και η πρώτη μορφή εορτασμού της Μητέρας.Τη γιορτή αυτή διαδέχθηκε η γιορτή η αφιερωμένη στην κόρη της Γαίας, τη Ρέα. Η Ρέα ήταν η σύζυγος του Κρόνου και η Μητέρα του Δία και όλων των Θεών της αρχαίας Ελλάδας.
Στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, συναντάμε τη Γιορτή της Μητέρας ως γιορτή αφιερωμένη στη Θεά Κυβέλη, που γινόταν κάθε Μάρτιο.Στη συνέχεια, φτάνουμε στην Αγγλία του 15ου-16ου αι. μ.Χ., όπου γιορταζόταν η “Mothering Sunday”, δηλ. η “Κυριακή της Μητέρας”, την 4η Κυριακή της Σαρακοστής, και ήταν αφιερωμένη στις μητέρες. Εκείνη τη μέρα όλοι οι υπηρέτες έπαιρναν από τα αφεντικά τους μία μέρα άδεια, για να επισκεφτούν τα σπίτια τους και να περάσουν την μέρα τους μαζί με τις μητέρες τους.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στις αρχές του 20ού αιώνα, η δασκάλα Άννα Τζάρβις (Anna Jarvis) από τη Φιλαδέλφεια, αγωνίστηκε για την καθιέρωση της Γιορτής της Μητέρας, τη 2η Κυριακή του Μαΐου. Ήθελε να τιμήσει τη μητέρα της που αγωνίστηκε για τη συμφιλίωση Νοτίων και Βορείων Αμερικανών μετά τη λήξη του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου το 1864. Οι αγώνες της Άννας Τζάρβις δικαιώθηκαν το 1914, όταν το Κογκρέσο όρισε την επίσημη εθνική Γιορτή της Μητέρας τη γιορτή αυτή.
Στην Ελλάδα, γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Γιορτή της Μητέρας στις 2 Φεβρουαρίου του 1929, για να συνδυαστεί η Γιορτή αυτή με τη χριστιανική γιορτή της Υπαπαντής. Τελικά, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, η γιορτή μεταφέρθηκε στη 2η Κυριακή του Μαΐου.
ΒΗΜΑ 3ο: Μπορώ και μόνος μου μαμά!
Πλέον είσαι μεγάλο παιδί και είμαι σίγουρος πως μπορείς να γράψεις μόνος σου δυο όμορφα λογάκια για την μαμά σου! Παρακάτω σου έχω ετοιμάσει κάποιες καρτέλες που θα σε βοηθήσουν σίγουρα!!!!
Για να τις δεις, Πάτησε ΕΔΩ !
Καλή επιτυχία!
ΒΗΜΑ 4ο: Δωράκι για την μαμά μου
Η γιορτή αυτή σήμερα απαιτεί να φτιάξεις το πιο όμορφο δώρο! Το πιο όμορφο γιατί θα είναι φτιαγμένο με τόση αγάπη και με τόση φροντίδα σαν αυτή της μαμάς! Ξεκίνα λοιπόν και προσπάθησε να φτιάξεις το πιο όμορφο δωράκι!
Προτεινόμενες κατασκευές:
*Πάτησε πάνω στις εικόνες για να δεις τα βήματα και να δημιουργήσεις το δικό σου δώρο!
ΒΗΜΑ 5ο: Προτεινόμενα παραμύθια αφιερωμένα στην μαμά
Αυτή η μέρα θα μπορούσε να κλείσει με τον πιο ευχάριστο τρόπο! Διαβάζοντας ένα όμορφο παραμύθι για την μαμά! Πάρτε ο ένας τον άλλον την πιο τρυφερή αγκαλίτσα και το παραμύθι ξεκινά……
- Η μαμά μου κι’ εγώ – Μάνια Καπλανόγλου
- Θα σ’ αγαπώ ο,τι κι αν γίνει – Ντέμπι Λιόρι
- Αγάπη μου – Αστρίντ Ντεμπόρντ
ΒΗΜΑ 6ο: Η καλύτερη μαμά του κόσμου
“Στο πλευρό μου είναι πάντα ότι κι αν μου συμβεί
σαν νεράιδα ζωντανεύει κάθε ευχή μου κρυφή
λες και ξέρει τι ζητάω πριν ακόμη το πω
αχ μανούλα μου καρδούλα μου πολύ σ’αγαπώ!”
και για τους μικρούς μας φίλους……
*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!