#παίζουμε_ΣΠΙΤΙ – Θεματική Εβδομάδα – Τα Μέσα Επικοινωνίας

Δεκέμβριος 6, 2020από Το Αερόστατο

Καλή εβδομάδα λατρεμένοι μας μαθητές! Ελπίζουμε να είστε όλοι καλά και να περάσατε ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο γεμάτο φοβερές ανακαλύψεις!

 #παίζουμε_ΣΠΙΤΙ

Εκπαιδευτικό Project για Παιδιά & Γονείς

004. Θεματική Εβδομάδα - Τα Μέσα Επικοινωνίας - WIDE - WEB

Θεματική Ενότητα: Τα Μέσα Επικοινωνίας

 

Καλή εβδομάδα λατρεμένοι μας μαθητές! Ελπίζουμε να είστε όλοι καλά και να περάσατε ένα ξέγνοιαστο Σαββατοκύριακο γεμάτο φοβερές ανακαλύψεις! Η καινούρια μας εβδομάδα έφτασε! Ποιός είναι έτοιμος για το ταξίδι μας; Για να δούμε χέρια ψηλά!! Σειρά στο ταξίδι του Αερόστατου έχει ένα θέμα που πάντα λατρεύουμε να ασχολούμαστε στο σχολείο μας, μιας και μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε λεπτομέρειες πάνω σε ένα πολύ σημαντικό στοιχείο της καθημερινότητάς μας! Την επικοινωνία! Προσδεθείτε λοιπόν γιατί ετοιμαζόμαστε να εκτοξευτούμε στα “ ΜΕΣΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ” !!

 

Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2020: Η γλώσσα & οι εκφράσεις

Μέσα επικοινωνίας.. Λεξούλες κάπως δύσκολες;  Όχι για σας μικροί μας εξερευνητές! Φυσικά και γνωρίζετε πως η λέξη επικοινωνία αναφέρεται στον τρόπο που οι άνθρωποι ανταλλάσουν μεταξύ τους πληροφορίες, σκέψεις, συναισθήματα και άλλα πολλά. Μα είστε φανταστικοί όλοι σας! Ας συνεχίσουμε λοιπόν την εξερεύνηση γνώσεων!

ΒΗΜΑ 1ο: Συζήτηση

Προτεινόμενες Ερωτήσεις:

  • Πώς οι άνθρωποι επικοινωνούν μεταξύ τους;
  • Ποια μέρη του σώματος χρησιμοποιούμε όταν επικοινωνούμε;
  • Γνωρίζετε τι σημαίνει “η γλώσσα του σώματος”;
  • Σε τι μας βοηθάει η επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους;

Παρατηρείστε τις παρακάτω εικόνες. Πόσα άτομα επικοινωνούν μεταξύ τους; Με ποιό τρόπο το κάνουν; Γιατί κουνάνε τα χέρια τους;

ΒΗΜΑ 2ο: Καθρέφτη καθρεφτάκι μου!

Τρέξτε όλοι στον καθρέφτη! Κοιτάξτε καλά το προσωπάκι σας και ξεκινήστε να μιλάτε! Παρατηρείστε ποια μέρη του στόματός μας, μας βοηθάνε να μιλήσουμε. Μήπως εκτός από το στόμα, κουνάμε και τα μάτια ή το μέτωπο; Σωστά παρατηρήσατε! Δεν χρειάζεται μόνο να ανοίξουμε το στόμα και να μιλήσουμε για να επικοινωνήσουμε με τους γονείς μας ή τους φίλους μας! Μπορούμε να κάνουμε διάφορες εκφράσεις με το πρόσωπό μας όπως να κουνήσουμε τα φρύδια μας ή να χαμογελάσουμε. Τι θα λέγατε να δοκιμάσετε και εσείς; Μπορείτε να κουνήσετε διαφορετικά μέρη του προσώπου σας για να επικοινωνήσετε με τη μαμά σας; Ποιες λεξούλες κρύβονται πίσω από αυτές τις κινήσεις;

ΒΗΜΑ 3ο: Ας “μιλήσουμε” με το σώμα μας

Το βρήκατε! Δε χρησιμοποιούμε μόνο το πρόσωπο για να μιλήσουμε και να επικοινωνήσουμε! Σημαντικό ρόλο παίζει και το σώμα μας! Η στάση ολόκληρου του σώματός μας ή οι κινήσεις των χεριών και των ποδιών μπορούν να δείξουν πολλά χωρίς καν εμείς να μιλήσουμε! Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές κινήσεις; 

Πολλές κινήσεις μας μαρτυρούν τα συναισθήματά μας και τις σκέψεις μας!

Κινήσεις των χεριών μας ή αλλιώς χειρονομίες, μας βοηθούν να καταλάβουμε απλά νοήματα όπως π.χ ότι όλα είναι καλά! Τι να σημαίνουν άραγε οι υπόλοιπες χειρονομίες;

Σειρά σας τώρα να κάνετε αυτές τις κινήσεις! Σίγουρα τις έχετε χρησιμοποιήσει αυτές και όχι μόνο! Ποιός σταυρώνει τα χεράκια όταν είναι θυμωμένος; Χαχα σας πιάσαμε!!

ΒΗΜΑ 4ο: Ξυλομπογιές είστε έτοιμες;

Τα πήγατε εξαιρετικά σήμερα μικροί μας ήρωες! Και μην ξεχνάτε!

Η επικοινωνία είναι μαγική και αν τη χειριζόμαστε σωστά μπορεί να κάνει θαύματα!! Τα λέμε αύριο!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020: “Έχετε γράμμα”

Καλημέρα στα παιδάκια μας! Μα πόσο υπέροχη ημέρα για εξερεύνηση στο θαυμαστό κόσμο της γνώσης!! Σήμερα θα ασχοληθούμε με τον τρόπο που οι άνθρωποι άρχισαν να επικοινωνούν τα πολύ παλιά χρόνια! Ας ξεκινήσουμε!

ΒΗΜΑ 1ο: Ταξίδι στο χρόνο

Ήδη από πολύ παλιά, από τότε δηλαδή που εμφανίστηκαν οι πρώτοι άνθρωποι στη γη, υπήρχε η ανάγκη της επικοινωνίας, της ανταλλαγής   πληροφοριών και σκέψεων. Έτσι οι άνθρωποι εφηύραν ένα τρόπο για να το κάνουν αυτό! Τη γραφή! Ζωγράφιζαν δηλαδή διάφορα σύμβολα ή ζωγραφιές πάνω σε πλάκες ή μέσα σε σπηλιές. Με τα χρόνια, τα σύμβολα αυτά εξελίχθηκαν και από τα ιερογλυφικά φτάσαμε στο σημερινό μας αλφάβητο.

Και αυτοί που βρίσκονταν μακριά;

Μικροί μας παντογνώστες πολύ σωστή η ερώτησή σας! Τι γινόταν όταν οι άνθρωποι που ζούσαν μακριά ο ένας από τον άλλον, ήθελαν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους; Ένα αγαπημένο μας πουλάκι, το περιστέρι, τους έδωσε τη λύση, καθώς μετέφερε τα γράμματά τους!

Είσαστε έτοιμοι τώρα για μία φανταστική πληροφορία; Θα ξετρελαθείτε μόλις μάθετε πως επικοινωνούσαν οι Ινδιάνοι τα παλιά χρόνια! Αυτή η τόσο ξεχωριστή φυλή, με τα χρώματα και τα πούπουλα στις φορεσιές τους, χρησιμοποιούσαν σήματα καπνού για να στείλουν κάποιο μήνυμα σε όποιον βρισκόταν μακριά τους. 

Στην Κένυα της Αφρικής, μέχρι και σήμερα χρησιμοποιούν τους ήχους από τα μουσικά όργανα, τους λεγόμενους ταμ ταμ για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους!

Και αφού πέρασαν λοιπόν τόσα χρόνια, φτάσαμε στον πολύτιμο ταχυδρόμο, ο οποίος κουβαλούσε τα γράμματα μέσα στη τσάντα του και τα μετέφερε από γωνιά σε γωνιά αρχικά με τα πόδια, στη συνέχεια με το ποδήλατο και σήμερα με το φορτηγό! Το ταχυδρομείο είναι ο χώρος όπου μαζεύονται όλα τα γράμματα και το κουτί που τα βάζουμε μέσα λέγεται γραμματοκιβώτιο!

ΒΗΜΑ 2ο: Περιστεράκια είστε εδώ;

Και τώρα αφού μάθαμε τα πάντα για τα γράμματα, ήρθε η ώρα να γίνουμε ταχυδρομικά περιστέρια! Μαμά ,και μπαμπά θέλουμε την βοήθειά σας! Ο  ένας θα βρίσκεται στην μία μεριά του σπιτιού, ο άλλος στην άλλη και εμείς θα γίνουμε τα περιστέρια!! Μαμά θα μας δέσεις με ένα κορδόνι στην μέση το γράμμα που θέλεις να στείλεις στον μπαμπά και εμείς θα πρέπει να πετάξουμε σαν περιστέρια μέσα στο σπίτι και να του πάμε το γράμμα. Αντίστοιχα ο μπαμπάς θα πρέπει να απαντήσει και να μας ξαναστείλει πάλι πίσω! Κουραστική η δουλειά του περιστεριού έτσι;

ΒΗΜΑ 3ο: Το δικό μας γράμμα

Για να στείλουμε ένα γράμμα, πρέπει να το βάλουμε σε ένα φάκελο, σωστά; Ναιιι!! Ήρθε η ώρα να φτιάξουμε το δικό μας φάκελο! Με τη βοήθεια ενός μεγάλου, θα κόψουμε και θα κολλήσουμε σύμφωνα με τις οδηγίες! Εκεί μέσα φυσικά, θα μπει το γράμμα που θα γράψουμε μόνοι μας! Με τα δικά μας μοναδικά και υπέροχα γράμματα! 

ΒΗΜΑ 4ο: Ελάτε να ζωγραφίσουμε!

Σήμερα μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα έτσι; Κρατήστε δυνάμεις γιατί οι επόμενες ημέρες θα είναι ακόμα πιο συναρπαστικές! Τα λέμε αύριο αγαπημένα μας παιδάκια!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020: Το τηλέφωνο

Καλημέρα μικροί μας εξερευνητές! Ελπίζουμε να ξεκουραστήκατε και να έχετε όλοι διάθεση για μεγάλες ανακαλύψεις! Μα.. Ένα λεπτό, κάτι ακούγεται!

Ντριιιιιν, ντριιιιιιν, ντριιιιιν! Γνώριμος ήχος έτσι; Μα είναι το τηλέφωνο σωστά! Αυτή η τόσο σημαντική συσκευή που βοήθησε τους ανθρώπους στην επικοινωνία τους και τους έφερε πιο κοντά! Επιβιβαστείτε στο αερόστατο για να μάθουμε περισσότερα!

ΒΗΜΑ 1ο: Εξερεύνηση και συζήτηση 

Τι θα λέγατε να παρατηρήσουμε από κοντά αυτήν τη συσκευή που ονομάζεται τηλέφωνο; Τρέξτε όλοι κοντά σε ένα, πάρτε μολύβι και χαρτί και ελάτε να κρατήσουμε σημειώσεις!!

Προτεινόμενες Ερωτήσεις:

  • Ποιός ανακάλυψε το τηλέφωνο;
  • Από ποιά μέρη αποτελείται ένα τηλέφωνο;
  • Τι σημαίνει ασύρματο και τι ενσύρματο/σταθερό τηλέφωνο;
  • Γιατί έχει κουμπιά που δείχνουν τους αριθμούς;
  • Τι σημαίνει κινητό τηλέφωνο;
  • Είναι σημαντικά τα τηλέφωνα στη ζωή μας;

Πριν από πολλά χρόνια, ζούσε ένας λαμπρός επιστήμονας, ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, ο οποίος μετά από πολλή μελέτη και δουλειά, έφτασε σε μία φοβερή ανακάλυψη! Αυτή ήταν το τηλέφωνο! Τότε βέβαια, δεν είχε το σχήμα που έχουν τα σημερινά τηλέφωνα αλλά λειτουργούσε με τον ίδιο σχεδόν τρόπο!

Με την πάροδο των χρόνων, το τηλέφωνο άλλαζε μορφές και γινόταν ακόμα πιο εύχρηστο και προσιτό στον κόσμο. Μάλιστα εφευρέθηκε και το κινητό τηλέφωνο, ένα τηλέφωνο δηλαδή που δεν έχει καλώδια, όπως αυτό στο σπίτι μας, και μπορούμε να το πάρουμε όπου να αν πάμε!

ΒΗΜΑ 2ο:Το δικό μας τηλέφωνο!

Σίγουρα ο Γκράχαμ Μπελ κουράστηκε πολύ για να φτιάξει το πρώτο τηλέφωνο! Ξέρουμε όμως κάποιους άλλους εφευρέτες, για τους οποίους η εφεύρεση αυτή είναι παιχνίδάκι! Ναι!! Εσείς! Θα φτιάξετε μόνοι σας το δικό σας τηλέφωνο και θα συνομιλήσετε με κάποιον στο πι και φι!

Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι δύο πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης, 2 πινέζες και σπάγκο! Με τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά θα πιέσουμε τις πινέζες στον πάτο των δύο ποτηριών και θα δέσουμε με κόμπο τον σπάγκο γύρω από την πινέζα κάθε ποτηριού.

Στη συνέχεια, θα κρατήσουμε εμείς το ένα ποτήρι και το άλλο θα το δώσουμε στη μαμά ή στο μπαμπά! Θα απομακρύνθούμε μεταξύ μας όσο μας επιτρέπει το μήκος του τεντωμένου σπάγκου, θα τοποθετήσουμε εμείς στο αυτί μας το ποτήρι και η μαμά ή ο μπαμπάς θα το τοποθετήσει κοντά στο στόμα. Όταν εμείς μιλήσουμε, η φωνή μας θα ακουστεί στο αυτί της μαμάς ή του μπαμπά πολύ καθαρά! Το παιχνίδι τώρα αρχίζει! Κάντε πειράματα με τη φωνή σας, τραγουδήστε, πείτε μυστικά! 

Φυσικά, με λίγη φαντασία μπορούμε να φτιάξουμε τηλέφωνα με ρολό από χαρτί υγείας αλλά και cd! 

Υπέροχες ιδέες, έτσι δεν είναι εφευρέτες μας;

ΒΗΜΑ 3ο: Βρες το σωστό νούμερο!

Όπως ο Γκράχαμ Μπελ, έτσι και εσείς γνωρίζετε πολλούς αριθμούς! Μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά στο τηλέφωνο για να τους θυμηθούμε! Είστε έτοιμοι να τους φωνάξουμε δυνατά; Πάμε!!

Είστε καταπληκτικοί! Και τώρα με τη βοήθεια ενός μεγάλου θα γράψουμε τους αριθμούς από το 0 έως το 9 σε μεγάλα χαρτιά και θα τους ακουμπήσουμε στο πάτωμα, όπως είναι τοποθετημένοι και το τηλέφωνο! Μόλις αρχίσει η μουσική με το λατρεμένο μας τραγούδι, θα αρχίσουμε να τρέχουμε και να χοροπηδάμε γύρω από το αυτοσχέδιο τηλέφωνο, πάντα όμως με προσοχή! Μόλις η μουσική σταματήσει, ο μπαμπάς ή η μαμά θα αναλάβουν να φωνάξουν έναν αριθμό! Τότε εμείς γρήγορα θα πατήσουμε πάνω στο σωστό χαρτί! Πόσο τέλεια αυτά τα παιχνίδια! Απλά τα λατρεύουμε!!
H μουσική μας:

ΒΗΜΑ 4ο: Το χαλασμένο τηλέφωνο

Ας παίξουμε ένα ακόμα διασκεδαστικό παιχνίδι, το χαλασμενο τηλέφωνο..μπορεί να φτάσει το μήνυμά μας σωστά στον παραλήπτη ή άλλα λέμε και άλλα ακούνε οι άλλοι; Πάμε λοιπόν! Πρέπει να κάτσουμε όλοί στην σειρά, ο ένας δίπλα στον άλλον.Ο πρώτος στην σειρά λέει μια λέξη στο αυτί του διπλανού του, αυτός την λέει στον διπλανό του,και μετά στον επόμενο και στον επόμενο μέχρι η λέξη να φτάσει στον τελευταίο και να πει την λέξη δυνατά…ήταν τελικά η σωστή λέξη ή κάπου στη μέση “κόπηκε η γραμμή ή χάθηκε το σήμα”; Όσο περισσότεροι παίζουν στο παιχνίδι αυτό τόσο πιό διασκεδαστικό είναι!

Βγάλε τώρα τους μαρκαδόρους σου και ζωγράφισε κάποιες συσκευές τηλεφώνου μιας άλλης εποχής!  

Πολύτιμα λοιπόν τα τηλέφωνα! Μας ενώνουν με τους ανθρώπους και μας διευκολύνουν στην καθημερινότητά μας! Μη ξεχνάτε όμως αγαπημένοι μας εξερευνητές! Η συχνή χρήση των κινητών μπορεί να κρύβει και κινδύνους για την υγεία μας! Γι’ αυτό περιορίζουμε τη χρήση τους και τα χρησιμοποιούμε μόνο όποτε είναι αναγκαίο! Περάσαμε υπέροχα και σήμερα μαζί σας! Καλή ξεκούραση!!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020: Μέσα μαζικής ενημέρωσης

Παιδάκια μας καλά, παιδάκια μας αγαπημένα καλημέρα!!

Οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο από πάντα είχαν την ανάγκη να επικοινωνούν μεταξύ τους και να μαθαίνουν τι συμβαίνει γύρω τους! Γι’ αυτό το λόγο σκέφτηκαν διάφορους τρόπους για να το πετύχουν αυτό! Ετοιμαστείτε να ανακαλύψουμε σημαντικές πληροφορίες για άλλα τέσσερα, ναι τέσσερα, μέσα επικοινωνίας!!

ΒΗΜΑ 1ο: Αναδρομή στο παρελθόν

Η πρώτη δοκιμή των ανθρώπων να μοιραστούν τα νέα που συνέβαιναν στον τόπο τους ήταν η γνωστή μας εφημερίδα! Δημοσιογράφοι, μάζευαν όλες τις ειδήσεις και με ειδικά μηχανήματα στο τυπογραφείο, έβγαζαν αυτά τα τεράστια φύλλα με τα γράμματα. Για πολύ καιρό, οι εφημερίδες ήταν πολύ δημοφιλείς στους ανθρώπους, οι οποίοι τις αγόραζαν κάθε μέρα για να μάθουν τα νέα από την πόλη τους, τη χώρα τους και τον κόσμο ολόκληρο! 

Καθως όμως τα χρόνια περνούσαν, νέα μέσα επικοινωνίας ανακαλύφθηκαν, με αποτέλεσμα η εφημερίδα να χάνει σιγά σιγά τη δύναμη που είχε.  Ανακαλύφθηκε λοιπόν το ραδιόφωνο, η συσκευή αυτή με τα κουμπιά και τα ηχεία που βγάζει ήχο. Ένας εκφωνητής λέει τα νέα από ένα χώρο που ονομάζεται ραδιοθάλαμος (στούντιο) και ο ακροατής τα ακούει να βγαίνουν με ήχο μέσα από το ραδιόφωνό του. Παράλληλα το ραδιόφωνο είναι και μέσο διασκέδασης, με πολλά τραγούδια και ψυχαγωγικές εκπομπές να παίζουν καθημερινά. Μη ξεχνάμε ότι και τα αυτοκίνητα έχουν ραδιόφωνο που μας συντροφεύει σε κάθε διαδρομή μας!

Kαι καθώς η τεχνολογία προχωρούσε, μία νέα φανταστική ανακάλυψη ήρθε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνονταν και επικοινωνούσαν οι άνθρωποι. Η τηλεόραση! Διάφορες εκπομπές άρχισαν να “ξεπετάγονται” από την οθόνη και να κάνουν αυτή τη συσκευή απαραίτητη για κάθε σπίτι! Τα κανάλι ή αλλιώς οι τηλεοπτικοί σταθμοί, επιλέγουν το πρόγραμμα που τα μεταδώσουν και μέσω μαγικών σημάτων και της τεχνολογίας, αυτό φτάνει στην τηλεόρασή μας.

Όταν οι οθόνες μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας, οι εφευρέτες έψαξαν και βρήκαν άλλο ένα σημαντικό μέσο επικοινωνίας για τους ανθρώπους. Μα φυσικά τον ηλεκτρονικό υπολογιστή! Μια οθόνη, ένα “κουτί”, ένα πληκτρολόγιο και ένα ποντικάκι βοήθησαν τους ανθρώπους στην καθημερινότητά τους μέσω των διαφόρων προγραμμάτων που τους έδωσαν λύσεις σε διάφορα θέματα. Η επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων έγινε πιο εύκολη και ο υπολογιστής τους έφερε πιο κοντά. Καθώς η τεχνολογία προχωρούσε, ο κλασικός υπολογιστής εξελίχθηκε στους φορητούς ή αλλιώς λάπτοπ αλλά και τις ταμπλέτες/ τάμπλετ.

Εσείς ποιά από αυτά τα μέσα επικοινωνίας έχετε στο σπίτι; Τα χρησιμοποιείτε; Για πόση ώρα και για ποιό λόγο; Τι σας αρέσει περισσότερο στη χρήση τους;

ΒΗΜΑ 2ο: Μουσικές καρέκλες.. Αλλιώς!

Θυμάστε το παιχνίδι με τις καρέκλες που παίζουμε στην τάξη και διασκεδάζουμε τόσο μα τόσο πολύ; Ναι! Τις μουσικές καρέκλες εννοούμε! Μόνο που σήμερα αντί για καρέκλες θα χρησιμοποιήσουμε ένα φύλλο εφημερίδας! Καλά ακούσατε! Και θα γελάσουμε πολύ πολύ πολύ!! Οι οδηγίες είναι απλές: θα βάλουμε τη μουσική να παίζει και εμείς παρέα με τη μαμά και το μπαμπά θα τρέχουμε γύρω από το ανοιγμένο φύλλο της εφημερίδας! Μόλις η μουσική σταματήσει, πρέπει όλα τα πατουσάκια να πατάνε πάνω στην εφημερίδα! Κανένα δαχτυλάκι στο πάτωμα έτσι; Στη συνέχεια, μόλις βεβαιωθούμε πως δεν κλέβει κανένας, διπλώνουμε την εφημερίδα για να γίνει πιο μικρή και ξεκινάμε πάλι να τρέχουμε! Σκοπός του παιχνιδιού είναι όσο μικραίνει η εφημερίδα, τόσο να δυσκολεύει τους παίκτες να σταθούν πάνω στο χαρτί! Και θα τρέχουμε μέχρι να μείνει ένα τόσο δα μικρό φύλλο εφημερίδας; Εμείς ήδη περνάμε υπέροχα και μόνο στη σκέψη του παιχνιδιού!!

H μουσική μας: (η αγαπημένη μας πατάτα χαχα!)

ΒΗΜΑ 3ο: Τα δικά μας μέσα επικοινωνίας

Έχουμε την καλύτερη ιδέα! Να εκδώσουμε τη δική μας εφημερίδα με τα νέα μας! Ο τρόπος απλός! Με τη βοήθεια του/της δημοσιογράφου μπαμπά ή μαμά θα αποφασίσετε τι θέλετε να γράψετε στην εφημερίδα! Εσείς θα ζωγραφίσετε φυσικά και ο μπαμπάς ή η μαμά θα αναλάβουν να γράψουν τις λεξούλες! Μμμ.. Μήπως να την μοιράσουμε κιόλας στους μαθητές του Αερόστατου; Ας ξεκινήσουμε!

Μήπως όμως να κάνουμε και τη δική μας εκπομπή στην τηλεόραση; Όχι όποια και όποια τηλεόραση όμως! Αυτή που θα κατασκευάσουμε εμείς! Ένα απλό χαρτόκουτο θα γίνει η φανταστική μας συσκευή με λίγη βοήθεια από ένα μεγάλο που θα κάνει τις απαραίτητες τρυπούλες! Στη συνέχεια μπορείτε να μπείτε εσείς μέσα και να κάνετε εκπομπή, μιλώντας για διάφορα θέματα! Παιδικοί ήρωες, ζώα και φυτά είναι τα στοιχεία για μια επιτυχημένη εκπομπή!

Αν πάλι ντρέπεστε μικρά μας ζουζουνάκια, υπάρχει και άλλη λύση! Μπορείτε να ζωγραφίσετε και να τοποθετήσετε το χαρτί σαν οθόνη μπροστά από το κουτί/ τηλεόραση! Και εσείς σαν εκφωνητές να το περιγράφετε στους ανυπόμονους ακροατές! Υπέροχο έτσι; Και που ξέρετε! Ίσως μια μαγική καριέρα στη δημοσιογραφία να αχνοφαίνεται!

ΒΗΜΑ 4ο:  Μικροί ζωγράφοι είστε έτοιμοι;

Μια γεμάτη ημέρα έφτασε στο τέλος της! Είμαστε σίγουροι πως σας άρεσαν πολύ τα θέματά μας σήμερα! Να θυμηθείτε να πείτε στο μπαμπά και τη μαμά πως δεν πρέπει να καθόμαστε πολύ ώρα μπροστά στις οθόνες για να έχουμε καλή υγεία! Είστε φανταστικοί! Φιλάκια!!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020: Ιδιαίτεροι τρόποι επικοινωνίας

Καλημέρα στο πλήρωμα του Αερόστατου! Επιβιβαστείτε γρήγορα γιατί το ταξίδι θα είναι μεγάλο και ενδιαφέρον σήμερα! Προορισμός μας δύο ομάδες ξεχωριστών και ιδιαίτερων ανθρώπων που επικοινωνούν με διαφορετικό τρόπο από το δικό μας! Ξεκινάμεεεεε!!

ΒΗΜΑ 1ο: Παρατήρηση και συζήτηση

Προτεινόμενες ερωτήσεις:

  • Τι διαφορετικό έχουν τα παιδάκια των φωτογραφιών;
  • Τι το προκάλεσε αυτό;
  • Με ποιό τρόπο επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους άλλους;
  • Τους γνωρίζεις αυτούς τους τρόπους;
  • Θα ήθελες να τους μάθεις;
  • Γνωρίζεις κάποιο άτομο που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην όραση ή την ακοή;

ΒΗΜΑ 2ο: Πρώτη επαφή με τη νοηματική γλώσσα και τη γραφή Braille

Τα παιδάκια των παραπάνω φωτογραφιών έχουν ένα μαγικό τρόπο να επικοινωνούν! Τη νοηματική γλώσσα για τα άτομα με δυσκολίες στην ομιλία και την ακοή και τη γραφή Braille (Μπρέιλ ή Μπράιγ).

Με τη νοηματική γλώσσα, το κωφό άτομο κάνει διάφορες κινήσεις με τα χέρια του αλλά και εκφράσεις στο πρόσωπό του για να αποδώσει αυτό που θέλει να πει. Δημιουργεί λέξεις και ολόκληρες φράσεις με τις κινήσεις, οι οποίες είναι  κατανοητές από ένα άτομο που γνωρίζει εξίσου τη νοηματική γλώσσα.

Η γραφή Braille που απευθύνεται στους τυφλούς, είναι ένα τρόπος για να γράφουμε. Μ’ αυτό το σύστημα το άτομο μπορεί να διαβάζει ψηλαφώντας με το δάχτυλο, δηλαδή έχουμε ανάγνωση με την αφή. Υπάρχουν έξι ανάγλυφες κουκίδες σαν το κεφαλάκι μιας καρφίτσας και με αυτές φτιάχνουμε διάφορους συνδυασμούς από τους οποίους προκύπτουν τα γράμματα και οι αριθμοί. Όλη αυτή η διαδικασία γίνεται με τη βοήθεια μιας ειδικής μηχανής με κουμπιά.

Ήρθε η σειρά μας να επικοινωνήσουμε χωρίς να μιλήσουμε! Ας παίξουμε ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ! θα προσπαθήσουμε να πούμε ή να περιγράψουμε μια λέξη, μια έκφραση, μια πρόταση, μια πράξη, ένα επάγγελμα ή ότι άλλο θέλουμε, χρησιμοποιώντας μόνο τα χέρια, το πρόσωπο ή το σώμα…μα καθόλου την ομιλία μας. Βάλτε φαντασία και φύγαμεεε!! 

  

ΒΗΜΑ 3ο: Ας δοκιμάσουμε και εμείς να διαβάσουμε!

Μαμά και μπαμπά εδώ θα χρειαστούμε τη βοήθειά σας! Κρυφά, χωρίς να σας δουν τα παιδιά, σε χαρτί σχεδιάστε διάφορα γεωμετρικά σχήματα και κολλήστε επάνω φακές. Μετά δέστε τα μάτια των μικρών εξερευνητών σας και ζητήστε τους να αναγνωρίσουν ποιο σχήμα βρίσκεται στο χαρτί , ακουμπώντας τα με τα δαχτυλάκια τους! Κύκλος, τετράγωνο και τρίγωνο θα ζωντανέψουν στο χαρτί μιας και πάνω τους θα είναι κολλημένες μικρές μικρές φακές, όπως δηλαδή οι κουκιδίτσες που αποτυπώνονται στο χαρτί με τη γραφή Braille.

Ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και κάτι άλλο με τα χεράκια μας! Ρίξτε μια ματιά στο βίντεο και προσπαθήστε και εσείς να κάνετε τις κινήσεις της νοηματικής γλώσσας! Μην ξεχνάτε πως το να γνωρίζει κάποιος τη νοηματική γλώσσα δε σημαίνει πως είναι ο ίδιος κωφός ή δυσκολεύεται να ακούσει! Τη νοηματική μπορεί να τη χρησιμοποιήσει κάποιος που έχει κωφούς στο οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον, κάποιος δάσκαλος για κωφά παιδάκια ή κάποιος που απλά ενδιαφέρεται να μάθει αυτόν τον ξεχωριστό τρόπο επικοινωνίας! Αξίζει μια προσπάθεια, δε νομίζετε;Ας μάθουμε αν μπορούμε μια λεξούλα και να την δείξουμε στους φίλους μας. 

ΒΗΜΑ 4ο: Ώρα για ζωγραφική!

Δεν νιώθετε περήφανοι που καταφέρατε τόσο υπέροχα πράγμα σήμερα; Όπως πάντα συζητάμε στην τάξη, πρέπει να αγαπάμε όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από το αν διαφέρουν από εμάς!  Οι ιδιαιτερότητες των ανθρώπων δεν πρέπει να είναι εμπόδιο στη σχέση μας μαζί τους αλλά μία όμορφη πινελιά στη ζωή μας! Ας ζωγραφίσουμε λοιπόν παιδάκια διαφορετικά, παιδάκια αγαπημένα, παιδάκια χαρούμενα! Μετά ξεκουραστείτε γιατιιιιί… έρχεται Σαββατοκύριακό!

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!


Σάββατο 12 & Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020: Έκπληξηηη!!

Μα πόσο γρήγορα περνάνε οι μέρες! Αν περνάς και τόσο όμορφα, σίγουρα περνάνε πολύ γρήγορα! Ήρθε και το Σαββατοκύριακο! Και σιγά σιγά και τα Χριστούγεννα! Μήπως ήρθε η ώρα να κάνουμε αυτό που σκέφτεστε και εσείς; 

ΒΗΜΑ 1ο: Γράμμα στον Άγιο Βασίλη 

Γιούπιιιιιιι!!! Ήρθε η ώρα που περιμέναμε πως και πως! Τώρα ειδικά που μάθαμε και για τα μέσα επικοινωνίας, ας επικοινωνήσουμε με το λατρεμένο μας ασπρομάλλη με τα κόκκινα ρούχα!! Ας γράψουμε το γράμμα που θα στείλουμε στο Βόρειο Πόλο! Μανούλα και μπαμπάκα θα χρειαστούμε τη βοήθειά σας! Μπορείτε να διαλέξετε όποιο γράμμα εσείς θέλετε ή και να φτιάξετε ένα δικό σας! Μια καλή ιδέα θα ήταν να ζητήσουμε από τον Άγιο Βασίλη, εκτός από παιχνίδια, να χαρίσει απλόχερα καλή υγεία και πολλά πολλά χαμόγελα σε όλα τα παιδάκια, σε κάθε γωνιά του κόσμου! Ας αρχίσουμε!

ΒΗΜΑ 2ο: Ένα διαφορετικό γράμμα

Τώρα που τελειώσαμε το γράμμα για τον ΑΪ Βασίλη και του ρίξαμε μπόλικη χρυσόσκονη, ήρθε η ώρα να γράψουμε και ένα άλλο γράμμα! Ο παραλήπτης του θα είναι ένα αγαπημένο σας πρόσωπο που δεν μπορείτε να δείτε, μιας και το πονηρό και ατακτούτσικο μικροβιάκι, ο κορονοϊός, βρίσκεται στους δρόμους και δεν μας αφήνει να δούμε τους συγγενείς και φίλους μας. Για σκεφτείτε! Που θα θέλατε να στείλετε ένα γράμμα όπου θα λέτε τα νέα σας; Στον παππού και στη γιαγιά στο χωριό ή σε κάποιο φίλο που μένει μακριά;

Για αυτό το γράμμα θα χρειαστείτε τα γραμματάκια του μπαμπά και της μαμάς, πολλές ξυλομπογιές για να φτιάξετε και μια ζωγραφιά, ένα φάκελο και γραμματόσημα που θα τα κολλήσετε επάνω στο γράμμα για να μπορέσει να ταξιδέψει! Η μαμά και ο μπαμπάς επίσης θα σας δείξουν που γράφουμε το δικό μας όνομα ( αποστολέας) και που το όνομα του προσώπου που θα στείλουμε το γράμμα ( παραλήπτης) . Τι θα λέγατε να κάνετε και μία βόλτα μέχρι το ταχυδρομείο για να ρίξετε το γράμμα στο μεγάλο κίτρινο κουτί; Όταν πάτε, μπορείτε να παρατηρήσετε τους υπαλλήλους που πηγαινοφέρνουν τα δέματα και τα μεγάλα φορτηγά που τα κουβαλάνε!  Φανταστείτε την έκπληξη και την χαρά που θα νιώσει ο παραλήπτης του γράμματό σας μόλις το πάει ο ταχυδρόμος. Σας ευχόμαστε καλή βόλτα λοιπόν!

 

Τα καταφέρατε και σήμερα μικροί μας εξερευνητές! Κρατήστε δυνάμεις γιατί την επόμενη εβδομάδα σας ετοιμάζουμε ένα μοναδικό θέμα γεμάτο με πολλή χρυσόσκονη! Μυστικοοοό! Σας αγαπάμε πολύ και σας σκεφτόμαστε!!!!

 

 

*ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:

Κάθε μέρα, θα σας περιμένουμε στην ομάδα μας στο FACEBOOK για να μοιραστούμε τις όμορφες στιγμές των παιδιών, τις περιπέτειες και τις δημιουργίες τους! Ανυπομονούμε να μας ξαφνιάσετε με την φαντασία σας και να ανταλλάξουμε πρωτότυπες ιδέες!